Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Istota i przesłanki badań marketingowych
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Innowacje w sektorze usług
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
DECYZJE CENOWE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Dystrybucja i promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
„Globalne systemy rezerwacji GDS”
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
SEGMENTACJA RYNKU.
E-turystyka w sektorze publicznym
Model „pięciu sił” M.Portera
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Opracowali: Natalia Kempa Beata Jajko Agnieszka Delikat Kamil Motowidło

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Jednym z instrumentów oddziaływania przedsiębiorstwa turystycznego na rynek odbiorców oferty jest dystrybucja. Jej głównym zadaniem jest dostarczenie nabywcom produktu o właściwej jakości, we właściwym czasie, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupy przy jak najniższej cenie.

Kanały dystrybucji Bezpośredniemu lub pośredniemu wprowadzeni produktu na rynek służą kanały dystrybucji. Są one ważnym źródłem informacji o: Przyjęciu produktu przez klientów na rynku Zmianach popytu i zagrożeniu przez konkurencję Reakcji nabywców na wprowadzone promocje Planowanych innowacjach w produkcie

Dystrybucja oferty Cecha specyficzną dokonywanych przez strony pośredniczące w sprzedaży usług turystycznych jest ich realizacja z dala od miejsca produkcji i konsumpcji. Zakup produktu jest zakupem prawa do korzystania: z pobytu, przelotu, zwiedzania itp.

Dystrybucja produktu Przedsiębiorstwo turystyczne tworząc sprawne kanały dystrybucji powinno sobie odpowiedzieć na następujące pytania: Kto powinien zająć się dystrybucją? Jakie funkcje marketingowe będą? spełniane przez dystrybutorów? Jakie środki informacji będą użyte? Gdzie udostępniać możliwość zakupu?

Wymagania jakie mają spełnić kanały dystrybucji: Produkt firmy powinien być dostępny maksymalnej ilości Kanał powinien umożliwiać fizyczne przemieszczenie odpowiedniej ilości produktu w czasie i przestrzeni Uczestnicy kanału dystrybucji muszą być zdolni do realizacji założonych działań dystrybucyjnych Zaplanowane cele dystrybucji powinny być osiągnięte przy najniższym możliwym koszcie.

Pośrednicy sprzedaży Bezpośrednie kanały dystrybucji Dystrybutorzy Dystrybutorzy zamknięci Agenci Maklerzy

Bezpośrednie kanały dystrybucji Stosowane są wtedy gdy dla przedsiębiorstwa turystycznego ważne jest bezpośrednie utrzymanie kontroli z rynkiem Przedsiębiorstwo Rynek

Dystrybutorzy Wykorzystywani są w sytuacji, kiedy poprzez ekonomikę zakresów działanie można uzyskać możliwie niskie koszty transferu od świadczącego usługi turystyczne do klienta

Dystrybutorzy zamknięci To tacy, którzy są zaangażowani przez jednego dostawcę i operują w ramach jego organizacji.

Agenci Różnią się od dystrybutorów tym, że pośrednicza w zamian za prowizję w sprzedaży produktów turystycznych lecz nie mają tytułu do ich posiadania. Zazwyczaj ich oferta jest uboższa i charakteryzuje się krótkim okresem sprzedaży.

Maklerzy Podobnie jak agenci uzyskują prowizję i nie mają tytułów do posiadania produktów. Spełniają jednak rolę tam gdzie klient szuka możliwości zakupu większej ilości produktów w niskiej cenie.

Dystrybucja oferty Sprzedaż usług hotelarskich wymaga najczęściej rozbudowy kanału dystrybucji. W sprzedaży usług sieć dystrybutorów mogą tworzyć: Agencje hotelowe Zrzeszenia przedsiębiorców Biura podróży Systemy rezerwacji

W sferze dystrybucji mamy do czynienia ze zjawiskami: Nierzetelność wielu dystrybutorów, którzy nie realizują do 50% rezerwowanych miejsc noclegowych Rosnącą rangą bezpośrednich kontaktów z szefami biur podróży zwiększającą wiarygodność współpracy Wzrostu roli targów jako form wymiany doświadczeń jak np. targi w Berlinie ITB

W sferze dystrybucji mamy do czynienia ze zjawiskami: Podwyższeniem cen poprzez nadmierne wydłużanie kanałów dystrybucji Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji Wykorzystanie internatu jako istotnego nośnika informacji o ofercie Negocjowanie z dystrybutorami intensywniejszej współpracy w okresie pozasezonowym

Działania mające na celu zmianę złych tendencji: Zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi narzędziami marketingu, produktem, cena , promocją Zwiększenie stopnia integracji w kanałach dystrybucji Intensywniejsze niż do tej pory wejście na rynki zagraniczne Zwiększenie ośrodków informacji turystycznej jako kanałów dystrybucji produktów gminy

Działania mające na celu zmianę złych tendencji: Szersze wykorzystanie kanałów do przepływu materiałów informacyjnych i promocyjnych Tworzenie zintegrowanego systemu rezerwacji turystycznej w regionie Przesuwanie przez kanały dystrybucji pakietów turystycznych zamiast wielu nie powiązanych ze sobą produktów

Dystrybucja oferty W unowocześnieniu i umiędzynarodowieniu systemu dystrybucji wielką rolę odgrywają międzynarodowe organizacje biur podróży. Przyczyniają się one do powstania przepisów prawnych i do ich ujednolicenia. W działaniach dystrybucyjnych trzeba zwrócić uwagę na pewne czynniki mające ogromny wpływ na sprzedawany produkt. Niewątpliwie takim czynnikiem jest właściwa lokalizacja. Drugim czynnikiem jest dobór odpowiedniej formy dotarcia do turysty czyli wybór drogi za pomocą której informacje dotrą do klienta.

Dystrybucja produktu Duża rolę w dystrybucji produktu turystycznego odgrywają nowoczesne technologie, a przede wszystkim internetowe systemy rezerwacji wspierają one tradycyjną formę rezerwacji bądź telefoniczną.

Systemy rezerwacji turystycznej W dobie Internetu mamy do czynienia z wieloma systemami rezerwacji online. W sieci możemy zarezerwować praktycznie wszystkie usługi związane z turystyka, nocleg, przejazd samochodowy oraz kolejowy, przeloty samolotowe a także wycieczki i oferty biur podróży

Bibliografia J. Altkorn, "Marketing w turystyce" wyd. Naukowe PWN Warszawa 1997 A. Panasiuk "Marketing usług turystycznych wyd. Naukowe PWN Warszawa 2006 A Rapacz „Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej” Wrocław 2001 http://mfiles.pl/pl/index.php/Dystrybucja_us%C5%82u g_turystycznych http://www.ppr.pl/dzial-dystrybucja-ofert-wypoczynku- 3815.php

Dziękujemy za uwagę