LebensWelt gGmbH LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Edukacja specjalna w Badenii-Wirtembergii Niemcy
Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PROJEKT INTERDYSCYPLINARNY URZĘDU m.st. WARSZAWY WARSZAWA PRZYJAZNA SENIOROM Warszawa, kwiecień 2009 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni Rodzina bliżej siebie Panel osób niepełnosprawnych Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Urząd do spraw dzieci, młodzieży i rodziny miasta Hennef Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 1.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Pedagogika, studia II stopnia
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Komplementarność EFS z PO PŻ
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

LebensWelt gGmbH LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

O nas w 1999 roku pomoc dla dzieci i mlodziezy zostala przeniesiona z osrodkow panstwowych do osrodkow podmiotow niezaleznych LebensWelt zostal zalozony w roku 1999 jako podmiot niezalezny w pracy miedzykulturowej z dziecmi i mlodzieza w Berlinie ambulatoryjna pomoc w wychowaniu (Kodeks Socjalny SGBVIII) opisuje wsparcie/pomoc i ochrone dla rodzin z dziecmi (do 18 roku zycia) jako prawo dobrowolnosci W 5 dzielnicach sa biura ( na 12 berlinskich dzielnic) LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Sposob pracy Nasze motto: „Odebrac“ ludzi z sytuacji zyciowej, w ktorej sie oktualnie znajduja. Opieramy sie na indiwidualnych umiejetnosciach i zdolnosciach klienta (umacnienie kompetencji) Wiedza i praca miedzykulturowa Systematyczna praca Biezemy pod uwage struktury spoleczno-socjalne LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Pracownicy Wyksztalcenie wyzsze: pracownik socjalny, pedagog spoleczny, psycholog, pedagog specjalny z dodatkowymi kwalifikacjami mediacji, terapii rodzinnej, terapii zachowania Liczy sie wieloletnie doswiadczenie w pracy miedzykulturowej Praca interdisziplinarna / Wspolpraca pomiedzy organizacjami pomocy dla dzieci i mlodziezy i szkolami Wielojezycznosc (ponad 50 jezykow: angelski, polski, rosyjski, turecki, kurdyjski, urdu, twi, arabski, macedonski, hiszpanski itp.) LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Gwarancja jakosci pracy Jakosci reguluje: Certyfikat od 2009 DIN EN ISO 9001:2008 Regularne spotkania zespolu Doradztwo kolegialne Szkolenia Superwizja LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Oferty pomocy w zakresie ambulatoryjnej edukacji Socjalno-pedagogiczna pomoc rodzinie Wizyty nadzorowane (prawo kontaktu w czasie i po rozwodzie) Socjalno-pedagogiczne grupy (dla mlodzyzy) Doradctwo do spraw wychowania Pomoc w integracji dzieci i mlodziezy niepelnosprawnej Pomoc w integracji doroslych osob (od lat) niepelnosprawnych LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Oferty dla dzieci i mlodziezy 3 przedszkola Kawiarnia dla mlodziezy „LAIV“ Opieka nad placem zabaw „Bolzplatz“ Pomoc przy odrabianiu lekcji (w pomieszczeniach LebensWelt) LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Oferty dla rodzin Projekty edukacjne dla rodzicow (kursy pomocy w wychowaniu dzieci i mlodziezy) Projekt „welcome“ (wczesna pomoc dla matek po urodzeniu dziecka) Praca wolantariuszy w rodzinach „Haus am See“ spotkania grup wsparcia (samopomocy) Spotkania i kursy dla rodzin „Framilienhaus FaNN“ LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Oferty w kooperacji ze szkolami Praca socjalna na rzecz mlodziezy w szkolach Swietlica dla dzieci w 2 szkolach Ulatwianie miedzykulturowej-moderacji w szkolach Projekt dla uczniow, ktorzy nie chodza regularnie do szkoly „2 Chance“ LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Oferty ksztalcenia LebensWelt organizuje programy edukacji jak: Kursy jezyka niemieckiego Kursy i szkolenia we wspolpracy z cetrum pracy (JobCenter) Konferencje i publikacje LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Praca socjalna miedzykulturowa Okolo 70 % klientow/podopecznych pochodzi z rodzin emigracyjnych. Z tego powodu waznym elementem naszej pracy jest uwzglednienie specyfiki kulturowej danego klienta/ podopecznego. Glownymi kriterium dzialalnosci LebensWelt jako organizacji jest miedzykulturowosc w dziedzinie struktury firmy, kadry pracownikow i pracy socjalnej LebensWelt charakteryzuje rowniez otwartosc i bezstronnosc. Sa to podstawowe wartosci demokracji, wspolzycia wszystkich kudzi, ich aktceptacji bez wzgledu na przynaleznosc etniczna i socjalna. Podstawy pracy Lebenswelt opieraja sie o konwencje ONZ o prawach osob niepelnosprawnych Glowne aspekty pracy LebensWelt charakteryzuja: Pomoc ambulatoryjna zamiast stacjonarnej Koncetracja na indywidualnych potrzebach klienta/podopiecznego Pomoc w zdobyciu jak najwiekszej samodzielnosci i samostanowienia Inkluzja zamiast „dopasowanie“ LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Spoleczno-edukacyjna pomoc w integracji niepelnosprawnych (sozialpädagogische Einzelfallhilfe nach §54 SGB XII) Zadaniem pomocy integracyjnej jest zapobieganie potencjalnemu zagrozeniu w dalszym rozwoju lub wyeliminowanie istniejące zaburzenia, łagodzienie jego skutkow i w miarę możliwości integracja osób niepełnosprawnych w zycie społeczne. Zadania, treści i cele naszej pracy w ramach pomocy społeczno - edukacyjnej są ambulatoryjne jako:  wczesne wspomaganie dzieci niepelnosprawnych do 6 roku zycia  Pomoc w intergracji szkolnej (pomoc edukacjna poza szkola)  udział w życiu społecznym Pomoc ta obejmuje wszystkie dzieci i młodzież (0-18 roku zycia), które mają zdiagnozowana niepelnosprawnosc (§ § 53/54 SGB XII) Nasza pomoc jest skierowana do osób niepelnosprawnych (umyslowo i fizycznie lub posiadajacych zlozony stopien niepelnosprawnosci). Naszym celem nadrzędnym jest jak najlepsze zintegrowanie osob niepelnosprawnych we wszystkich sektorach społeczeństwa, oraz umożliwienie im samodzielnego i odpowiedzialnego życia. LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Metody naszej pracy Ważną zasadą jest dla nas poszanowanie i wspieranie samostanowienia klientów i wspieranie klientow w zdobywaniu przez nich samodzielnosci w życiu codziennym i spolecznym. Glownymi celami integracji społeczno - edukacyjnej dzieci niepelnosprawnych sa: promowanie integracji społecznej i uczestnictwa w życiu społecznym poprawa sytuacji socjalnej i psychologicznej poszukiwanie kompetencji osobistych, społecznych i zawodowych i ich rozwijanie Pomoc w rozwoju tożsamości i autonomii utrzymanie kontaktow spolecznych i poszerzenie ich w celu redukcji izolacji i wykluczenia realne plany z uwzględnieniem istniejących kompetencji osobistych Stworzenie niezależnego i autonomicznego życia Planowanie dnia,tygodnia,miesiaca..../struktura dnia Trening dojazdow/drog do szkoly, lekarza, urzędów, sklepów, itp. Pomoc w uzyskaniu praktycznych umiejętności zyciowych Wsparcie i doradztwo w zakresie żywienia, higieny i odzieży Pomoc w kryzysie i rozwiązywaniu konfliktów Pomoc w wypadku wyprowadzienia sie z domu rodzinnego pomoc dla self-care w dziedzinie mieszkalnictwa i gospodarki Pomoc w uczestniczeniu w życiu kulturalnym / spolecznym Zachęcanie do spotkan z ludźmi pełnosprawnymi Zachecanie do udzialu w imprezach towarzystkich, rozrywkowych lub kulturalnych Aby te cele/zadania zostaly zrealizowane współpracujemy ściśle z rodzinami, instytucjami, lekarzami, nauczycielami, wychowawcami, terapeltami..itp. LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Dodatkowe oferty W ramach pomocy spoleczno-edukacyjnej w integracji dzieci niepelnosprawnych istnieja dodatkowe oferty finansowane corocznie przez fundusze spoleczne. Snoezelen : Raz w miesiącu odwiedzamy Snoezeln- pomieszczenia Muzyka i taniec :: raz w miesiącu przychodzi muzyk, ktory gra z dziecmi na afrikanskich bebnach Gotowanie w grupie: raz w tygodniu spotykaja sie procownicy z dziecmi i razem gotuja Ogrod ziolowy LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Inkluzja Inkluzja oznacza, że np. przedszkola, szkoły, miejsca pracy, urzędy i agencje, placówki oświatowe, kluby sportowe, parki, rozrywki, sklepy, strony internetowe.... są zaprojektowane w taki sposob, aby wszyscy ludzie, bez względu na to, jake maja mozliwosci i umiejetnosci, czuli się tam mile widziani. Inkluzja znaczy: każda osoba moze aktywnie uczestniczyć w zyciu społecznym i aktywnym jego kszaltowaniu każdy człowiek może decydować, jak chce żyć każda osoba otrzymuje taka pomoc jaka potrzebuje przeszkódy czyli powody, dlaczego ktoś jest wykluczony, sa rozpoznawane i w miare mozliwosci usuwane Individualnosc i „innosc“ sa postrzegane jako cechy pozytywne i normalne Nie „zrównywac”, ale uznac różnorodnośc w społeczeństwie Inkluzja jest procesem dlugotrwalym, ktorym mozna tylko w pewnym stopniu kierowac, ale nigdy nie osiagnie on konca. Prawo wszystkich ludzi do ksztaltowania zycia jest niekonczaczym sie prozesem! LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe

Dziękuje ! Gabriela Kosiedowska Berlin Maj 2014 LebensWelt gGmbH / Eingliederungshilfe