Your logo Here “Mogę zrobić więcej stosując rower elektryczny – zielona turystyka aktywna” Warsztaty : Promocja jazdy na rowerze tradycyjnym i elektrycznym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Advertisements

AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ZIELONY PIERŚCIEŃ TARNOWA
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania C.K. Podkarpacie
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Współpraca partnerska na rzecz integracji społecznej
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
ZAKRES OSI PRIORYTETOWEJ IV Programu Operacyjnego Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Gmina Człopa – powierzchnia ogółem – 348,37 km 2 (24,6% powierzchni powiatu) Ludność ogółem mieszkańców; Gmina Mirosławiec zajmuje powierzchnię
Czysty transport miejski
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
TURCJA – ERZURUM WYJAZD SZKOLENIOWY
Formy prawne Lokalnych Grup Działania tworzonych w ramach Pilotażowego Programu Leader+ Adam Futymski.
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
SPOTKANIA AKTYWIZUJĄCE DLA MIESZKAŃCÓW OBSZARU BRUSY - CHOJNICE – CZERSK – KOŚCIERZYNA – LIPNICA – STARA KISZEWA MAJ/CZERWIEC 2011.
Lokalna Organizacja Turystyczna Ziemi Tarnowskiej TAK czy NIE? Marcin Pałach, Tarnów
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
ANALIZA ZAŁOŻEŃ ORP III spotkanie interesariuszy w Grudziądzu, 25 sierpnia 2011 roku.
turystów zagranicznych
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Założenia do Programu Leader na lata PROPOZYCJE
Założenia projektu KONSERWATOR – program aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia .
Doświadczenia z wdrażania systemu
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Wgminie w gminie Walim Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO – 2020
Promocja marki lokalnej Karpia Zatorskiego oraz Doliny Karpia przy wykorzystaniu funduszy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na terenie Gminy Zator.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Zarządzanie mobilnością - Poczdam Warsztat: Zarządzanie i koordynacja w obszarze komunikacji Podkarpackie 5 grudnia 2012 Prezentacja: Ministerstwo Infrastruktury.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Your logo Here Wspólne użytkowanie pojazdów w SAGUNTO Wynajem samochodów elektrycznych Warsztat : Efektywność energetyczna i przyjazne dla środowiska podejście.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
RODZINA 3+ PARTNER PROGRAMU.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Miejskie Przestrzenie Zieleni „Inteligentne zintegrowane modele
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wsparcie aktywności gospodarczej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Your logo Here “Mogę zrobić więcej stosując rower elektryczny – zielona turystyka aktywna” Warsztaty : Promocja jazdy na rowerze tradycyjnym i elektrycznym Podkarpackie 5 grudnia 2012 Prezentacja: Centrum Wsparcia Biznesowego BSC. Kranj, Słowenia Helena Cvenkel, Barbara Rupar BSC Ltd. Kranj, Słowenia

Your logo Here Zasięg geograficzny Dobrej Praktyki Gminy: Słowenia Bohinj, Preddvor Gorenjska 2

Your logo Here Źródło: istniejący problem Rower = ważna forma “zielonej mobilności” na obszarach wiejskich większe zainteresowanie jazdą na rowerze wśród osób starszych, ALE: –ścieżki rowerowe w regionie Gorenjska (teren górski i wyżynny)) są za trudne dla osób o słabszej kondycji –osoby mniej sprawne fizycznie są zmuszone do korzystania z pojazdów mechanicznych (również na obszarach chronionych!), nie mogą korzystać z aktywnych form wypoczynku co prowadzi do obniżenia jakości życia –regiony Bohinj i Preddvor są w dużej części objęte programem Natura

Your logo Here Wdrażana Dobra Praktyka obejmuje 4 12 rowerów elektrycznych (wraz z akcesoriami) w dwóch gminach (po 6 w każdej) oraz stanowiska ładowania ( związane z Dobrą Praktyką “Przejazdy samochodem elektrycznym w regionie Gorenjska”) Rowery mogą być wypożyczane przez mieszkańców (pierwsza godzina bezpłatnie!) i turystów Przewodnik z dokładnym opisem ścieżek rowerowych (5 tras) i instrukcjami dla użytkownika Główny cel: umożliwić osobom starszym i mniej sprawnym (np. z zaburzeniami krążenia, drobnymi urazami nóg, i in.) jazdę po obszarach wiejskich i wyżynnych, zwiedzanie atrakcji przyrodniczych w sposób przyjazny dla środowiska. Można łączyć tradycyjny sposób jazdy (na łatwych/płaskich odcinkach) z korzystaniem z akumulatora (na trasach trudniejszych/pod górę) – jedno ładowanie wystarcza na ok. 40 km)

Your logo Here Obszar objęty działaniem: 421 km2 (19,7% regionu) Bohinj (334 km2) i Preddvor (87 km2) Liczba gmin na obszarze : 2 (na 18) Bohinj and Preddvor Liczba mieszkańców obszaru : (4,3 % regionu) Bohinj (ludność: 5.250; 16/km2) oraz Preddvor (ludność: 3.500; 40/km2) Liczba odwiedzających obszar rocznie: turystów* *(co najmniej 1 nocleg); nie prowadzi się monitoringu osób przyjeżdżających na 1 dzień Bohinj: turystów; turystów//1000 mieszkańców Preddvor: turystów; turystów/1000 mieszkańców Dni/pory roku objęte działaniem: Głównie w sezonie! Bohin: oferta sezonowa (lato - codziennie) Preddvor: weekendy – przy dobrej pogodzie Kluczowe dane dla Dobrej Praktyki 5

Your logo Here Interesariusze Partnerstwo podmiotów publicznych i prywatnych: –Turystyka Bohinj (instytucja działająca na rzecz rozwoju turystyki założona przez Gminę Bohinj) - Partner Wiodący –Gmina Preddvor (Partner Projektu) –Regionalna Federacja Stowarzyszeń Emerytów w Gorenjska (Partner Projektu) Grupy docelowe użytkowników: –GŁÓWNIE: osoby starsze i mniej sprawne (np. z zaburzeniami krążenia, drobnymi urazami nóg, i in.) – mieszkańcy ORAZ turyści –A także: rodziny (wycieczka rodzinna z babcią/dziadkiem) stowarzyszenia emerytów wszyscy odwiedzający i mieszkańcy, którzy chcą mieć kontakt z przyrodą podróżując w sposób przyjazny dla środowiska podmioty branży turystycznej Liczba użytkowników (l. użytkowników/rok, l. użytkowników/miesiąc) Nowy projekt, zatem brak jeszcze danych! Zakładany cel: 200 użytkowników/rok 6

Your logo Here Terminarz i etapy procesu Czas trwania: 2011 – 2012 Proces: pomysł projektu + utworzenie partnerstwa poszukiwanie środków na projekt – Lokalna grupa działania: Gorenjska Košarica (LEADER) w 2011 wytyczenie tras/ścieżek rowerowych dokumentacja zamówienia publicznego na zakup sprzętu faza pilotażowa, edukacyjna i popularyzacyjna na temat rowerów i tras 4 wyjazdy pilotażowe edukacyjno-promocyjne: emeryci, dzieci szkolne, itp. zakup rowerów elektrycznych i sprzętu szkolenie personelu punktów informacji turystycznej broszura promocyjna w 3 językach – słoweński, angielski, niemiecki przewodnik ze szczegółowym opisem wszystkich tras i instrukcjami użytkownika 7

Your logo Here Aspekty prawne i inne Zależność od warunków klimatycznych –w trakcie wdrażania praktyki wiele prac uzależnionych było (i jest) od pogody Wyjazdy pilotażowe (próba rowerów, szkolenie na temat stosowania, testowanie tras) musiały odbywać się przy dobrej pogodzie – sezon letni Zapotrzebowanie na rzeczoznawców w zakresie rowerów elektrycznych –ogromna oferta rowerów elektrycznych na rynku –trudności z określeniem specyfikacji technicznych rowerów w ogłoszeniu przetargowym 8

Your logo Here Koszt i finansowanie Koszt całego projektu: EUR Finansowanie: –Fundusze LEADER (Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich): 40,24 % –Turystyka Bohinj, Gmina Preddvor: 59,76 % Określanie cen i koszt na użytkownika: Uwaga: Mieszkańcy gminy korzystają bezpłatnie przez 1 godz. lub płacą 13 Eur za cały dzień + możliwe zniżki dla grup, itp. Osoby posiadające Kartę Gościa Regionu Bohinj płacą 50 %. Dni funkcjonowania: godziny otwarcia punktu informacji turystycznej! –Bohinj: lato (wiosna/jesień – zależnie od pogody) – codziennie: 9.00–19.00 –Preddvor: weekendy PT –18.00, SOB. -NIEDZ.: 9.00– Czas wypożyczenia Cena w EUR 1h5€ 4h9€ 1 dzień15€ Wyjazdy pilotażowe, broszura promocyjna, przewodnik użytkownika EUR Rowery elektryczne, sprzęt (akumulatory, kaski, pompki, itp.), szkolenie personelu na temat stosowania sprzętu EUR

Your logo Here Analiza efektywności kosztowej Obecnie brak bieżących danych Wnioski ogólne: –projekt dobrze przyjęty przez ludność, rzeczoznawców i media –przygotowanie i wdrażanie działania przebiegało bez istotnych przeszkód Potencjalne czynniki powodzenia: –kompetencje partnerów –efektywna współpraca partnerów –dobre założenie projektu –współpraca gmin 10

Your logo Here Wyniki * Wpływ na środowisko: –promocja przyjaznych dla środowiska form podróżowania –ochrona środowiska (redukcja emisji gazów cieplarnianych i hałasu) oraz korzystanie z obszarów chronionych w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju * Skutki społeczno-ekonomiczne: –promocja jazdy na rowerze wśród osób starszych i mniej sprawnych –wzrost jakości życia poprawa mobilności możliwość udziału w nowych formach rekreacji większy udział w życiu społecznym – przebywanie i podróże ze znajomymi i (często młodszymi) członkami rodziny –wzrost oferty lokalnych podmiotów w branży turystycznej – rozwój obszarów wiejskich –zwiedzanie atrakcji turystycznych w czasie ładowania roweru * Brak jeszcze danych! 11