Urząd do spraw dzieci, młodzieży i rodziny miasta Hennef Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Edukacja specjalna w Badenii-Wirtembergii Niemcy
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Debata pracowników szkoły
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Niemiecki model edukacji zawodowej
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
w części dotyczącej wydatków
Projekty zrealizowane w ZS1
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Urząd do spraw dzieci, młodzieży i rodziny miasta Hennef Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 1

Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 2 Hennef (nach rzeką Sieg) Miasto w Niemczech zachodnich, w kraju związkowym Nadrenia, Północna Westfalia, w rejencji Kolonia „Miasto stu wsi“ mieszkańców (stan 12/2012) Miejscowości partnerskie: Nowy Dwór Gdański, Banbury, Le Pecq Szkoły: 7 szkół podstawowych, 5 szkół dalszego kształcenia, 1-a szkoła dla dzieci wymagających szczególnego wsparcia, 1-o kolegium zawodowe

Podstawowe informacje dotyczące ofert kształceniowych, organizacja oświaty w mieście Hennef Priorytetem celów i zadań łącznych ofert kształceniwych dla wszystkich ludzi jest umożliwienie im równouprawnionego korzystania z systemu oświaty i tym samym udziału w życiu społecznym Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 3

Kształtowanie inkluzji Ukierunkowana docelowo i daleko idąca realizacja inkluzji środków pomocniczych jest znamienną zasadą obowiązującą we wszystkich dziedzinach zadań dla dzieci, młodzieży i rodziny Umacnianie kompetencji jest zasadą pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży Najważniejszym celem pomocy dla młodziezy jest umożliwienie wszystkim aktywnego udziału w procesie dorastania Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 4

Dziedziny pracy Otoczenie – mała, udana codzienność Pomoc dla dzieci i młodzieży w szkole Kształtowanie przestrzeni publicznej Udział dzieci w zgodnym życiu rodzinnym Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 5

Priorytety kształtowania inkluzji Ocena przydatności pomieszczeń socjalnych, nie tylko w szkołach lecz także na placach zabaw i w miejscach, w których codziennie przebywają dzieci Różnorodność szkolnictwa Rozwój nowych form współpracy z placówkami pozaszkolnymi, np.: z plcówkami dla młodzieży Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 6

Oranizacje pomocy dla dzieci / młodzieży i inkluzja Organizacje pomocy dla dzieci i młodzieży oferują poradnictwo i wsparcie udzielane rodzinom oraz współpracę pomiędzy placówkami przedszkolnymi a szkołą Pomoc dla dzieci/młodzieży i szkoła, to oddzielne obszary kompetencji lecz wspólna odpowiedzialność (wszystkich uczestników) Podstawą pomocy jest wspólnie opracowany plan udzielania pomocy Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 7

Kształtowanie inkluzji – Współpraca pomiędzy organizacjami pomocy dla dzieci/młodzieży i szkołami Dla pozytywnego prozesu rozwoju u dzieci i młodzieży jest niezwykle pożądane połączenie/włączenie obszarów szkolnictwa Praca społeczna w szkołach, udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży w szkołach zorganizowanych całodziennie, a takż intensywna praca społeczna z młodzieżą/rodzicami w procesie przechodzenia ze szkoły do życia zawodowego. Zorganizowana pomoc dla młodzieży może ponadto wspierać szkolenictwo przy wdranżaniu inkluzji. Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 8

Organizacja procesów przejściowych dla dzieci wymagających szczególnego wsparcia Pożąda odpowiedniego wsparcia dla ich rodzin oraz towarzyszenie im w procesie przychodzenia z plcówek przedszkolnych do życia szkolnego. Zmiany, jak w szczególności – zaaklimatyzowanie się w placówkach przedszkolnych, przyjęcie do szkoły są instotnymi wydażeniami i podstawą w życiu każdego dziecka. Przy tych zmianach są dzieci i ich rodzice dla siebie wzajemnie ważnymi partnerami. Siły pedagogiczne w placówkach przedszkolnych, wspópracownicy służb socjalnych, a także nauczyciele powinni towarzyszyć dziecku przy procesie aklimatyzacji, aby bez komplikacji zakończył się on pomyślnie. Stadt Hennef, Amt für Kinder, Jugend und Familie Folie Nr. 9

Zadania pedagogów socjalnych, jak i nauczycieli: Towarzyszenie dzieciom wymagającym szczególnego wsparcia w ich rozwoju, a i ich rodzicom w fazie przejściowej. Ważna jest rónież wymiana osobistych poglądów przy „przejęciu“ dziecka pomiędzy rodzicami, fachowymi siłami socjalnopedagogicznymi i nauczycielami – niezależnie od przynależności instytucji. W tym celu należy nie tylko wskazywać na treść programów nauczania i na możliwości sprzyjające rozwojowi dzieci lecz takż –w razie potrzeby - wspólnie opracowywać sposoby postępowania z dziećmi. Stadt Hennef Folie Nr. 10

Ważną zasadą w pracy społecznej, przy przeprowadzaniu inkluzji jest utworzenie sieci wzajemnych powiązań między uczestnikami tego procesu. Stadt Hennef Folie Nr. 11

Dziękuję za zaintersowanie i życzę ciekawego kongresu pozdrowienia z Hennef E. Schubert-Kosiedowska Stadt Hennef Folie Nr. 12