„Ortograffiti w mojej szkole”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Advertisements

Jak pisać pracę dyplomową?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
15 czerwca 2012 r. Gimnazjum nr 132 z Oddziałami Integracyjnymi
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Karoliny Kazimierczak
TO MY KLASA 4c.
Nauczanie zintegrowane
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Ocenianie Kształtujące
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Co chcieliśmy osiągnąć?
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 30 im. MARII ZIENTARY-MALEWSKIEJ W OLSZTYNIE ORTOGRAFFITI.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
To my, uczniowie klasy drugiej (od lewej) Weronika, Hubert, Adrian i Kaja. Przedstawiamy nasz plakat „Bratek – naszym przyjacielem”. Uczęszczamy do szkoły.
PROJEKT EDUKACYJNY ORTOFRAJDA.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
ŚNIADANIE DAJE MOC. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania, ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa.
To znowu my Grupa projektowa Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Dałkowskiego w Strzelnie.
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2
Zmiany w kursie.. Dodawanie zasobu czy składowej.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Prezentacja Andżelika Bajan KrDzTo1011. Plan prezentacji Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
 czyli nasz udział w programie  SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Kartki metodą haftu matematycznego. W grudniu, chętne dziewczyny z klasy VI c brały udział w warsztatach zorganizowanych w ramach projektu,,Szkoła z klasą.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo.
Ocenianie Kształtujące
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Czytanie- kto teraz czyta?
RYSUNKOWY KODEKS KLASA II b.
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
OBRAZKOWY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

„Ortograffiti w mojej szkole” Praca grupy uczniów z Zespołu Szkół w Tuchomiu Metodą Ortograffiti prowadzoną przez panią Annę Szulc

Od dwóch lat w naszej szkole prowadzone są zajęcia w oparciu o Metodę Ortograffiti. Oto nasza cała grupa wraz z p. Anną Szulc. Pani Ania Kinga Zosia Bartek Lena Wojtek Dominik

Gdy dowiedzieliśmy się o konkursie od razu postanowiliśmy się zgłosić. Naszą grupę tworzy sześć osób: Wojtek Bartek Dominik Kinga Zosia Lena

Od razu zabraliśmy się do pracy nad projektem.

Spotykamy się raz w tygodniu na zajęciach. Każdy z nas ma podręcznik, na którym pracuje podczas zajęć oraz w domu. Podczas zajęć czytamy teksty korzystając z nakładek do czytania

Rozwiązujemy razem zadania ćwicząc dzięki nim ortografię oraz znajomość reguł ortograficznych.

Wzbogaciliśmy nasze pomoce dydaktyczne w Słowniczki Ortograffiti, które wykonaliśmy własnoręcznie.

Stworzyliśmy je po to, aby zapisywać w nich wyrazy, których pisownię musimy zapamiętać.

Aby uatrakcyjnić zajęcia często gramy w karty z serii „Ortograffiti z Bratkiem”.

Korzystamy również z plansz ortograficznych.

Systematycznie przygotowujemy gazetki ścienne w klasie polonistycznej dotyczące ortografii. Oto najnowsza z nich.

My o pracy Metodą Ortograffiti: Zosia: Bardzo dobrze pracuje mi się Metodą Ortograffiti. Bardzo lubię kolorowe ćwiczenia oraz wszystkie pomoce, które wykorzystujemy podczas zajęć. Wojtek: Na początku nie myślałem, że zajęcia z ortografii mi pomogą. Szło mi bardzo kiepsko, ale z czasem zacząłem zauważać, że idzie mi coraz lepiej. Bardzo podobają mi się książki, z którymi pracujemy.

Dominik: Sądzę, że Ortograffiti pomaga mi nauczyć się ładnie pisać, nie robić błędów i poprawia technikę czytania. Jest to fajna metoda pracy, bo są różne pomoce dydaktyczne, takie jak: nakładki do czytania, karty, plakaty. Bartek: Najbardziej na zajęciach lubię pracę w grupie, zwłaszcza grę z kartami ortograficznymi. Lena: Moim zdaniem Metoda Ortograffiti pomaga. Myślę, że kolorowe ćwiczenia są lepsze niż szaro wydrukowane zadania.

Kinga: Dołączyłam do grupy jako ostatnia Kinga: Dołączyłam do grupy jako ostatnia. Od razu spodobały mi się podręczniki. Lubię z nimi pracować. Pani Anna Szulc: Pracę z Ortograffiti zaproponowałam moim uczniom oraz ich rodzicom 2 lata temu. Przez ten cały czas zbierałam pomoce dydaktyczne, dzięki temu nasze zajęcia są ciekawe i lubiane przez nich. W październiku tego roku postanowiliśmy dodać coś od siebie i wzbogacić Metodę Ortograffiti, stworzyliśmy podręczne słowniki z pisownią wyrazów trudnych.

W myśl hasła: Dysleksja nie może być wymówką W myśl hasła: Dysleksja nie może być wymówką !, mamy zamiar dalej wytrwale pracować.

Dziękujemy za uwagę.