„Ortograffiti w mojej szkole” Praca grupy uczniów z Zespołu Szkół w Tuchomiu Metodą Ortograffiti prowadzoną przez panią Annę Szulc
Od dwóch lat w naszej szkole prowadzone są zajęcia w oparciu o Metodę Ortograffiti. Oto nasza cała grupa wraz z p. Anną Szulc. Pani Ania Kinga Zosia Bartek Lena Wojtek Dominik
Gdy dowiedzieliśmy się o konkursie od razu postanowiliśmy się zgłosić. Naszą grupę tworzy sześć osób: Wojtek Bartek Dominik Kinga Zosia Lena
Od razu zabraliśmy się do pracy nad projektem.
Spotykamy się raz w tygodniu na zajęciach. Każdy z nas ma podręcznik, na którym pracuje podczas zajęć oraz w domu. Podczas zajęć czytamy teksty korzystając z nakładek do czytania
Rozwiązujemy razem zadania ćwicząc dzięki nim ortografię oraz znajomość reguł ortograficznych.
Wzbogaciliśmy nasze pomoce dydaktyczne w Słowniczki Ortograffiti, które wykonaliśmy własnoręcznie.
Stworzyliśmy je po to, aby zapisywać w nich wyrazy, których pisownię musimy zapamiętać.
Aby uatrakcyjnić zajęcia często gramy w karty z serii „Ortograffiti z Bratkiem”.
Korzystamy również z plansz ortograficznych.
Systematycznie przygotowujemy gazetki ścienne w klasie polonistycznej dotyczące ortografii. Oto najnowsza z nich.
My o pracy Metodą Ortograffiti: Zosia: Bardzo dobrze pracuje mi się Metodą Ortograffiti. Bardzo lubię kolorowe ćwiczenia oraz wszystkie pomoce, które wykorzystujemy podczas zajęć. Wojtek: Na początku nie myślałem, że zajęcia z ortografii mi pomogą. Szło mi bardzo kiepsko, ale z czasem zacząłem zauważać, że idzie mi coraz lepiej. Bardzo podobają mi się książki, z którymi pracujemy.
Dominik: Sądzę, że Ortograffiti pomaga mi nauczyć się ładnie pisać, nie robić błędów i poprawia technikę czytania. Jest to fajna metoda pracy, bo są różne pomoce dydaktyczne, takie jak: nakładki do czytania, karty, plakaty. Bartek: Najbardziej na zajęciach lubię pracę w grupie, zwłaszcza grę z kartami ortograficznymi. Lena: Moim zdaniem Metoda Ortograffiti pomaga. Myślę, że kolorowe ćwiczenia są lepsze niż szaro wydrukowane zadania.
Kinga: Dołączyłam do grupy jako ostatnia Kinga: Dołączyłam do grupy jako ostatnia. Od razu spodobały mi się podręczniki. Lubię z nimi pracować. Pani Anna Szulc: Pracę z Ortograffiti zaproponowałam moim uczniom oraz ich rodzicom 2 lata temu. Przez ten cały czas zbierałam pomoce dydaktyczne, dzięki temu nasze zajęcia są ciekawe i lubiane przez nich. W październiku tego roku postanowiliśmy dodać coś od siebie i wzbogacić Metodę Ortograffiti, stworzyliśmy podręczne słowniki z pisownią wyrazów trudnych.
W myśl hasła: Dysleksja nie może być wymówką W myśl hasła: Dysleksja nie może być wymówką !, mamy zamiar dalej wytrwale pracować.
Dziękujemy za uwagę.