Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
uczyć się języka angielskiego
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Dojrzałość szkolna dziecka
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
narzędzie w językowych pracach projektowych
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Wyrównywanie szans edukacyjnych
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Język mniejszości - język niemiecki
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Tel./fax (0 42)
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Języki obce.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała mgr Agata Latko

Główne cele: Przygotowanie uczniów do nauki języka angielskiego na kolejnych etapach edukacyjnych (Rozporządzenie MEN): 1. Uwrażliwianie dzieci na różnorodność językową i kulturową oraz budowanie umiejętności komunikacyjnej. 2. Kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego i zdobywanie umiejętności samodzielnego uczenia się.

Nauka języka obcego od wczesnego wieku jest wszechstronna.

Nauka języka obcego we wczesnym wieku pozwala na rozwój: Językowy- słuchanie, czytanie, pisanie, mówienie Logiczno- matematyczny- liczby, określanie czasu, logiczne myślenie Ruchowy- gry i zabawy ruchowe (metoda reagowania całym ciałem- TPR)

Muzyczny- śpiewanie, klaskanie, rymowanki, zabawy rytmiczne Przestrzenno-wzrokowy- materiały wizualne, rysowanie, pisanie, spostrzegawczość Interpersonalny- praca w parach, grupach Intrapersonalny- praca indywidualna, samoocena

Argumenty fizjologiczne Z badań neurologów wynika, że najlepszy okres do nauczenia się języka obcego przypada na pierwsze dziesięć lat życia dziecka. Wtedy dziecko uczy się języka w sposób naturalny i bez większych trudności- nabywa język. Po ukończeniu dziesiątego roku życia mózg staje się coraz mnie plastyczny i mniej chłonny.

Argumenty z dziedziny laryngologii Ucho dziecka reaguje na wszystkie długości fal do 12 roku życia. Potem, przestawia się tylko na takie długości, które są charakterystyczne tylko dla języka ojczystego. Wynika z tego, że dzieci mają możliwość bezbłędnie opanować obcą wymowę i akcent.

Argumenty psychologiczne Cechy dzieci pomagają im w nauce języka obcego

‘Mamusiu, a wiesz jak jest po angielsku „lalka”?’ Budowanie pewności siebie w procesie uczenia się języka obcego

Z łatwością interpretują

Są kreatywne i chętne do eksperymentowania

Są ciekawe

Są aktywne

Mają bujną wyobraźnię

Uwielbiają wczuwać się w role

Uwielbiają mówić !! 

Nauka przez zmysły = doświadczenie

Argumenty społeczno- ekonomiczno- polityczne Znajomość języków obcych umożliwia komunikowanie się ponad granicami, współpracę naukową, gospodarczą i wymianę kulturalną i turystyczną. Młody człowiek ma lepszy start zawodowy na europejskim rynku pracy.

Cechy, które mogą utrudniać proces nauczania: Krótki czas koncentracji Duża chwiejność emocjonalna Wrażliwość na krytykę Skoncentrowanie na sobie Szybkie uczenie się, ale też szybkie zapominanie

…Podsumowując… Uczenie małych dzieci języków obcych powinno zacząć się tak wcześnie jak to tylko możliwe.

Wystawianie dzieci na kontakt z nowym światem słów: rozwija ich słownictwo i procesy myślowe podnosi samoocenę gwarantuje większa płynność i poprawność w używaniu języka obcego.

Pozwala na wszechstronny, a więc prawidłowy rozwój dziecka

Prezentacja przygotowana z wykorzystaniem: Czasopisma The Teacher Czasopisma Języki Obce w szkole Czasopisma Życie szkoły Programu nauczania Język Angielski w nauczaniu wczesnoszkolnym I etap edukacyjny- klasy I-III

Dziękuję za uwagę