Stowarzyszenie Kofe(m)ina

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Wymiary polityki rodzinnej w Polsce Dr B
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Nasza szkoła w liczbach
Samorząd Uczniowski.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
O aktywności dorosłych i seniorów
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
ku lepszej przyszłości”
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DYSKRYMINACJA – BARIERY W OSIĄGANIU FAKTYCZNEJ RÓWNOŚCI.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
PRAWA CZŁOWIEKA.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Katedra Katechetyki i Teologii Pastoralnej (sala 46) na którym powstają prace licencjackie i magisterskie... TEO-NORÓW prowadzone przez ks. Radosława Chałupniaka.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
System edukacji w Polsce
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
Doświadczenia projektowe wynikające z konsultacji społecznych Założeń do Strategii Oświatowej Miasta Wrocławia dr Piotr Mikiewicz.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
DZIECI ULICY Wrocław, r..
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Projekty zrealizowane w ZS1
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Stowarzyszenie Kofe(m)ina Klaudyna Bociek Monika Grochalska Aneta Grygiel-Dorszewska Stowarzyszenie Kofe(m)ina

Tak zwane „dziewczęce” kolory to np..………………………………………….….., natomiast kolory typowe dla chłopców to………………………………………….……..

W wolnym czasie dziewczynki najchętniej bawią się w……………………………………, a chłopcy w……………………………………

Prawie każda dziewczynka marzy o tym, by w przyszłości zostać…………………………….….., a chłopiec………………………………………….

Dziewczynki zazwyczaj osiągają lepsze wyniki w nauce z…………………………………………….…, a chłopcy z…………………………………………..

są bardzo trwałe i odporne na zmianę są krzywdzące to uproszczone, skrótowe, potoczne wyobrażenia na temat kobiecości i męskości powstają na skutek bezrefleksyjnego przejmowania opinii na temat danej grupy społecznej (kobiet lub mężczyzn) są bardzo trwałe i odporne na zmianę są krzywdzące Stereotyp sprawia, że identyczne cechy zostają przypisane wszystkim bez wyjątku kobietom/mężczyznom

DZIEWCZYNKI CHŁOPCY kolory: różowy, fioletowy zachowanie: grzeczne, pasywne, uległe zainteresowania: przedmioty humanistyczne i artystyczne zabawy/zabawki: „w dom”, „w szkołę”; lalka, skakanka, wózek kolory: niebieski, brązowy, ciemnozielony zachowanie: niesforni, aktywni, dominujący zainteresowania: przedmioty ścisłe zabawy/zabawki: „w wojnę”, piłka nożna; klocki, samochód

KOBIETY MĘŻCZYŹNI role rodzinne: dbałość o dom, opieka nad dziećmi role zawodowe: nauczycielka, przedszkolanka, pielęgniarka, sekretarka itp. role rodzinne: utrzymanie rodziny, trzymanie dyscypliny w wychowaniu role zawodowe: mechanik, kierowca, oficer armii, polityk itp.

są barierą w rozwijaniu faktycznych zainteresowań, uzdolnień i predyspozycji dziewczynki lub chłopca ograniczają możliwość wyboru (kierunek kształcenia, ścieżka kariery, role zawodowe) konsekwencje odczuwalne przez całe życie przykłady badań

„Co to jest płeć?” 10

socjalizacja płciowa (rodzajowa) – proces przyswajania norm, wartości oraz reguł życia społecznego, które związane są z rolami płciowymi proces ten rozpoczyna się już w momencie narodzin dziecka i trwa przez całe życie zdaniem psychologów rozwojowych, najbardziej intensywny rozwój tożsamości płciowej przypada na wiek szkolny (6-12 lat)

rodzina szkoła grupa rówieśnicza mass media kościół

jest pierwszym i najważniejszym ogniwem w procesie socjalizacji płciowej rola rodziców/opiekunów: a) postawy (własne pełnione role) b) komunikaty werbalne (język) c) funkcja kontrolna (filtrowanie informacji z innych źródeł, np. z mass mediów) -przykłady badań

„Co to jest ojcostwo?”

nauczyciele (postawy, komunikaty werbalne) treści podręczników szkolnych programy nauczania -przykłady badań

treści programów TV dla dzieci reklamy (świat kobiet i świat mężczyzn) prasa „dziecięca” (SpiderMan vs Hannah Montannah) gry komputerowe (Street Fighter vs Stardoll) -przykłady badań

„Kim jest mężczyzna?”

edukacja równościowa (nauczyciele, rodzice, opiekunowie, uczniowie, przedstawiciele instytucji oświatowych oraz opiekuńczo-wychowawczych) konkretne działania przykłady tzw. dobrych praktyk

Pytania, refleksje, uwagi….