KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI W roku szkolnym 2010/11 realizowany był w naszej szkole Projekt Powiatu Pabianickiego,, Program rozwojowy Powiatowego Zespołu Edukacyjnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Projekt „Zawodowe horyzonty” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KOREPETYTOR – program uczący rozwiązywania problemów teoretycznych RYSZARD KOŁODZIEJ WROCŁAW Kudowa Zdrój listopad 2007 r.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
System edukacji w Polsce
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Informator dla rodziców
Sprawdzian szóstoklasisty
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI W roku szkolnym 2010/11 realizowany był w naszej szkole Projekt Powiatu Pabianickiego,, Program rozwojowy Powiatowego Zespołu Edukacyjnego w Konstantynowie Łódzkim współfinansowany przez UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Kapitał Ludzki

Głównym celem programu jest wzrost zatrudnienia i spójności społecznej, do którego przyczynia się realizacja sześciu celów strategicznych, wśród których jednym z nich jest: - upowszechnianie edukacji społeczeństwa przy wzroście jakości usług edukacyjnych i ich powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy

ZAJĘCIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU: 1. KLASY PIERWSZE a) w I semestrze – 273 godziny ( moduł tylko dla dziewcząt) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, fizyki, chemii i języka angielskiego b) w II semestrze – 247 godzin ( moduł tylko dla dziewcząt) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, fizyki, chemii i języka angielskiego 2. KLASY DRUGIE a) w I semestrze – 312 godzin ( moduł tylko dla dziewcząt) zajęć pozalekcyjnych z matematyki, biologii, fizyki, chemii, języka angielskiego b) w II semestrze – 283 godziny ( moduł tylko dla dziewcząt) zajęć pozalekcyjnych matematyki, biologii, fizyki, chemii, języka angielskiego 3. KLASY TRZECIE a) w I semestrze – 273 godziny ( moduł tylko dla dziewcząt) zajęć pozaszkolnych z języka polskiego, matematyki, fizyki, biologii, chemii b) w II semestrze – 140 godzin (98+42 moduł tylko dla dziewcząt) zajęć pozaszkolnych

ZAKUPY W RAMACH PROJEKTU: MATERIAŁYKWOTA FINANSOWA (w zł) Pomoce dydaktyczne dla uczniów Gadżety promocyjne dla uczniów (długopisy, teczki, smycze, kalendarze) Projektory(2 szt.)+ kserokopiarka + tablica interaktywna Materiały biurowe Zestawy komputerowe do Sali informatycznej(14 komputerów i 14 monitorów)

RAPORT Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW.

FIZYKA mgr Janina Jakubowska

Chemia – mgr Maria Pisarska

Sprawdzian diagnostyczny w kl. I sprawdzał wiedzę i umiejętności jej zastosowania do rozwiązywania zagadnień problemowych, umiejętności zapisu wzorów równań reakcji oraz rozwiązywania zadań stechiometrycznych oraz odczytywania, analizy i zastosowania informacji zawartych w tablicach chemicznych. Analiza sprawdzianu na wejściu w kl. I B wykazała, że 1 osoba jest przygotowana do nauki w LO w stopniu zadowalającym, sześć osób ma pewne braki, które można szybko uzupełnić, natomiast 16 osób nie zna podstawowych wzorów chemicznych, nie potrafi zapisać prostych równań reakcji, nie umie zastosować wiedzy do rozwiązywania problemów, gdyż tej wiedzy nie posiada. W związku z tym podjęte zostały następujące działania naprawcze: -Poświęcenie 10 minut każdej lekcji na ćwiczenia zapisu podstawowych wzorów związków i równań reakcji -Tłumaczenie sposobu zapisu oraz sprawdzania równań -Dodatkowe konsultacje Pod koniec roku szkolnego przeprowadzony został drugi test diagnostyczny mający na celu sprawdzenie wiedzy i umiejętności, którą uczniowie nabyli po roku wspólnej pracy.

Sprawdzian diagnostyczny w klasie 2A i 2B na początku roku szkolnego sprawdzał wiedzę ucznia, umiejętność jej stosowania do rozwiązywania zagadnień problemowych, sprawdzał umiejętność zapisu wzorów równań reakcji oraz rozwiązywania zadań stechiometrycznych, umiejętność odczytywania, analizy i zastosowania informacji zawartych w tablicach chemicznych. Analiza wykazała, że uczniowie nie opanowali w stopniu zadowalającym materiału z klasy I (problemy z obliczeniami stechiometrycznymi, zapisem wzorów elektronowych oraz równań reakcji) Działania naprawcze: -Systematyczne utrwalanie wiedzy z promieniotwórczości, wiązań chemicznych, wzorów elektronowych -Prace domowe, w których uczniowie mogą ćwiczyć umiejętność zapisu wzorów elektronowych i równań reakcji -Zajęcia dodatkowe

MATEMATYKA mgr Dorota Kraska mgr Jolanta Schylling mgr Barbara Antosik

Matury próbne – klasa 3A

Matury próbne – klasa 3B

Testy diagnostyczne zarówno na wejściu jak i na wyjściu w klasach pierwszych i drugich sprawdzały umiejętności matematyczne opisane w standardach wymagań egzaminacyjnych. Przyrost umiejętności ilustruje tabela: STANDARDKLASA 1KLASA 2 WYKORZYSTANIE I TWORZENIE INFORMACJI ++ WYKORZYSTANIE I INTERPRETOWANIE REPREZENTACJI ++ MODELOWANIE MATEMATYCZNE -+ UŻYCIE I TWORZENIE STRATEGII ++ ROZUMOWANIE I ARGUMENTACJA -+

WNIOSKI : W wielu pracach raził język matematyczny, jakim posługiwali się uczniowie. Był on często nieporadny, nieprecyzyjny, a stosowanie niewłaściwych symboli matematycznych prowadziło do sprzeczności w rozwiązaniu zadania. Wielu uczniów nie udzielało odpowiedzi zgodnej z warunkami zadania, co wskazuje na to, że nieuważnie czytali treść zadania i bezkrytycznie podchodzili do uzyskiwanych wyników. Poważnym mankamentem była niedostateczna sprawność w przekształcaniu wyrażeń. Często uczniowie poprawnie analizowali warunki zadania, poprawnie zapisywali równania, ale błędy w przekształceniach algebraicznych i błędy rachunkowe uniemożliwiały im rozwiązanie zadania lub prowadziły do niepoprawnych odpowiedzi.

WNIOSKI : Analiza poszczególnych zadań pokazuje, że w pracy dydaktycznej z uczniami przygotowującymi się do egzaminu maturalnego, warto zwrócić uwagę na kształcenie takich podstawowych umiejętności jak: ◦ poprawna analiza zadania ◦ czytelne zapisywanie toku myślenia ◦ logiczne wnioskowanie ◦ rozumienie pojęć (a nie opieranie się w rozwiązaniu na znanych algorytmach) ◦ tworzenie prostych modeli matematycznych do zadań praktycznych ◦ sprawne posługiwanie się Zestawem wybranych wzorów matematycznych.

W NIOSKI : Ważne jest, aby uczniowie uważnie czytali i analizowali treść zadań, a następnie udzielali zwięzłej i precyzyjnej odpowiedzi, zgodnej z przedstawionym poleceniem. Konieczne jest położenie nacisku w kształceniu matematycznym nie tylko na sprawne operowanie algorytmami, ale i na rozwijanie umiejętności modelowania matematycznego, doboru strategii rozwiązania zadania i umiejętność argumentowania i rozumowania. Ważne jest, aby nie tylko rzetelnie „przerobić” materiał nauczania, przećwiczyć określone zadania, ale i pokazać uczniom różne strategie uczenia się, studiowania matematyki. Należy wspierać w nich naturalną ciekawość i próby poszukiwania nietypowych rozwiązań, budować wiarę we własne możliwości i umiejętności.