Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Advertisements

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Zarządzanie strategiczne 5
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
20 stycznia 2018roku Sulejówek
Spotkanie dla Beneficjentów
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego
Zgłoszenie do konkursu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Prezentacja planu biznesowego
28 listopada 2018roku Sulejówek
Miasto Przyjazne Dzieciom
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Nazwa firmy Biznesplan.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH

Diagnoza stanu lokalnej oświaty – Analiza SWOT Moduł 1 Prezentacje przygotowano na podstawie materiałów z projektu pilotażowego „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autor: Aleksandra Kuźniak/Marcin Wojtkowiak/ Dorota Tomaszewicz

Cel ogólny: zapoznanie uczestników szkolenia z metodą analizy SWOT oraz zastosowania do analizy stanu lokalnej oświaty

Cele szczegółowe (efekty) Uczestnik szkolenia: rozróżnia słabe i mocne strony oraz zagrożenia i szanse dla rozwoju oświaty w gminie, określa słabe i mocne strony oświaty w gminie, określa szanse i zagrożenia dla rozwoju oświaty w gminie, ocenia słabe i mocne strony oraz szanse i zagrożenia, jako najbardziej istotne dla rozwoju oświaty w gminie.

Analiza SWOT Czym jest i do czego służy analiza SWOT? Dlaczego tak często wykorzystywana jest przy budowie planów strategicznych?

Budowa analizy SWOT KROK 1. Zebranie informacji. KROK 2 Ocena mocnych i słabych stron. KROK 3 Ocena szans i zagrożeń.

Ćwiczenie KROK 1 Proszę zebrać informacje o stanie oświaty w gminie (powiecie) i jej (jego) otoczeniu. Jakie są cele oświaty w gminie? Jaka jest sieć szkół w gminie? Kto jest klientem, jakie ma potrzeby? (nawiązanie do interesariuszy, podmiotów, źródeł informacji). Jakie jest otoczenie? (konkurencja, rynek, na którym działa, prognozy itp.).

Analiza SWOT mocne strony słabe strony 1. 2. 3. szanse zagrożenia

Ćwiczenie KROK 2 Proszę ocenić mocne i słabe strony oświaty poprzez wybór tych obszarów, które uważają Państwo za najistotniejsze. „-2” pkt – czynnik uznany za bardzo słabą stronę oświaty; „-1” pkt – czynnik uznany za słabą stronę; „+1” pkt – czynnik uznany za mocną stronę; „+2” pkt – czynnik uznany za bardzo mocną stronę.

Wycena czynnika jako strony Karta ćwiczenia 1 Lp. Mocne lub słabe strony Wycena czynnika jako strony słabej mocnej -2 -1 +1 +2 1. Mocna strona 1 2. Mocna strona 2 … Mocna strona … Słaba strona 1 Słaba strona 2 Słaba strona …

Ćwiczenie KROK 3 Proszę ocenić szanse i zagrożenia. „-2” pkt – czynnik uznany za bardzo silne zagrożenie dla oświaty w gminie; „-1” pkt – czynnik uznany za zagrożenie, ale o mniejszym wpływie; „0” pkt – czynnik, który nie możesz jednoznacznie zidentyfikować jako zagrożenie czy szansę, ale który warto uwzględnić; „+1” pkt – czynnik uznany za szansę; „+2” pkt – czynnik uznany za szansę o dużym wpływie.

Wycena wpływu czynników otoczenia Lp. Szansa lub zagrożenie Wycena wpływu czynników otoczenia -2 -1 +1 +2 1. Czynnik 1 2. Czynnik 2 3. Czynnik 3 4. Czynnik 4 … Czynnik …

Łączenie elementów, tworzenie strategii Analiza SWOT Łączenie elementów, tworzenie strategii

OPISZ WSZYSTKIE WYBRANE CECHY UZNANE JAKO NAJISTOTNIEJSZE Dokonaj dokładnego opisu wybranych przez siebie cech. W tym miejscu zastanów się jeszcze raz czy zostały one dobrze zaklasyfikowane. Mocne strony: Pierwsza mocna strona Opis …………………….

System WAG Mocne strony Cecha 1 Cecha 2 Cecha 3 Cecha 4 Cecha 5 Waga 0,3 0,3 0,2 0,1 0,1 1,00 Słabe strony Waga Szanse Cecha 1 Cecha 2 Cecha 3 Cecha 4 Cecha 5 Zagrożenia

Mocne i słabe strony vs. szanse i zagrożenia Zadanie: W oparciu o przeprowadzoną analizę SWOT wypracowanie rekomendacji dla JST Ćwiczenie z identycznym podziałem na grupy, jak w pierwszej części warsztatu

Rekomendacje dla JST Które mocne strony pozwalają na pełne wykorzystanie szans? Tabela nr 1 Które mocne strony pomogą w likwidacji zagrożeń ? Tabela nr 2 Które słabe strony mogą uniemożliwić wykorzystanie szans? Tabela nr 3 Które słabe strony sprawiają, wzmocnią siłę oddziaływania? Tabela nr 4 Przeprowadzenie analizy i wybranie rekomendacji przez poszczególne grupy w oparciu o odpowiedzi na powyższe pytania. Każda z grup zapisje odpowiedzi i rozwiązania na dużej kartce papieru. Czas – 15-20 minut

Prezentacje rekomendacji Mocne i słabe strony vs. szanse i zagrożenia Prezentacje rekomendacji Poszczególne grupy prezentują wypracowane rekomendacje spisane na kartce papieru i przyklejone do tablicy

Cztery rodzaje strategii Strategia agresywna Strategia obronna Strategia konserwatywna Strategia konkurencyjna

Strategia agresywna Mocne strony + szanse, czyli wykorzystanie szans za pomocą mocnych stron. Rozwój, ekspansja.

Strategia obronna Słabe strony + zagrożenia, czyli sytuacja, w której mankamenty oświaty w gminie potęgowane są przez zagrożenia i vice versa. Nastawienie na utrzymanie się, oddalenie ryzyka bankructwa.

Strategia konserwatywna Mocne strony + zagrożenia, czyli przypadki, w których atuty oświaty pomagają unieszkodliwiać zagrożenia

Strategia konkurencyjna Słabe strony + szanse. W tej sytuacji kluczowym działaniem jest eliminacja mankamentów, które nie pozwalają na wykorzystanie nadarzających się okazji.

Podsumowanie prezentacja pracy grup; omówienie różnic i podobieństw w postrzeganiu oświaty w gminie/ mieście/ powiecie

Jaki rodzaj strategii dla poszczególnych JST? Analiza Jaki rodzaj strategii dla poszczególnych JST? Cała grupa analizuje poszczególne SWOT pod kątem 4 możliwych strategii i kategoryzuje SWOT-y do wybranych rodzajów strategii – potrzebna tablica flipchart

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE