Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 6

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania inteligentnej specjalizacji regionów Toruń, 20 marca 2013 Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Uwzględnienie aspektów środowiskowych. Badanie w liczbach: Liczba nadesłanych, ważnych ankiet: 12 Ankiety RPO:10 ( brakuje 6) Programy Centralne : 2 (
Znaczenie podręcznika
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Zamówienia publiczne a innowacje
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
zarządzanie produkcją
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Narodowa Strategia Spójności
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
PATENT na innowacyjny biznes
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
2 Agenda działań na rzecz równości szans płci PO KL – wyzwania na przyszłość Dorota Bortnowska, Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Zarządzanie projektami
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Budowa ogólnodostępnych parkingów podziemnych w Warszawie z udziałem partnera prywatnego For information on applying this template onto existing presentations,
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zestaw usług przetargowych Wersja 2.0. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, uruchomiliśmy zestaw usług, wspomagających naszych klientów w organizacji.
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Szkolenia, Coaching, PR.
Centrum Inwestora i Eksportera
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
POD DOBRĄ OCHRONĄ. O NAS  Jedyna organizacja na Dolnym Śląsku skupiająca zarówno świadczeniodawców podstawowej, jak i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
Departament Handlu USA | Urząd ds. Handlu Międzynarodowego Każda firma znajdzie to, co pozwoli jej odnieść sukces: kontakty, cenne informacje, wymagane.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
 Klauzula społeczna to instrument polityki społecznej, który pozwala instytucjom zamawiającym określić wymagania o charakterze społecznym lub środowiskowym.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Własność intelektualna w projektach 7PR.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Założenia i idea planowanego konkursu
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 10
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 4. Ocena potrzeb
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 2
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 4
Zapis prezentacji:

Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 6 Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 6. Współpraca z podmiotami z branży

Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP Moduł 1: Wprowadzenie Moduł 4: Ocena potrzeb Moduł 5: GPP na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym Moduł 2: Strategiczne aspekty GPP Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży Moduł 3: Prawne aspekty GPP Moduł 7: Działania (sektory kluczowe dla GPP) Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży Moduł 6: spis treści Czym jest współpraca z podmiotami z branży i dlaczego jest potrzebna? Ramy prawne współpracy z podmiotami z branży Etap przygotowania do współpracy Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Zarządzanie ryzykiem Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Czym jest współpraca z podmiotami z branży? Współpraca z podmiotami z branży to proces, który ma miejsce przed rozpoczęciem, w trakcie lub po zakończeniu przetargu Ma na celu: Znalezienie potencjalnych oferentów i/lub rozwiązań Budowanie zdolności podmiotów z branży, aby mogły spełnić wymogi Uzyskanie wiedzy potrzebnej do opracowania procedury zamówienia i umowy Pomoc dostawcom w złożeniu konkurencyjnych ofert Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Dlaczego współpraca z podmiotami z branży jest potrzebna? Skuteczna współpraca może: zmienić i poprawić sposób planowania zamówień i zarządzania nimi zapewnić lepsze rozpoznanie rynku i pomóc zamawiającym dokonywać bardziej świadomych i mądrych zakupów zwiększyć zaufanie dostawców do zamawiającego i podnieść jego wiarygodność — aby stał się preferowanym kupującym stworzyć warunki rynkowe potrzebne do dostarczania zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Ramy prawne współpracy z podmiotami z branży Unijne dyrektywy dotyczące zamówień publicznych przewidują możliwość przeprowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych z dostawcami Art. 40 dyrektywy 2014/24/UE stanowi, iż: „Przed rozpoczęciem postępowania o udzielenie zamówienia instytucje zamawiające mogą przeprowadzić konsultacje rynkowe z zamiarem przygotowania zamówienia i poinformowania wykonawców o swoich planach i wymaganiach dotyczących zamówienia”. Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Ramy prawne współpracy z podmiotami z branży Aspekty prawne współpracy z podmiotami z branży Musi być prowadzona w przejrzysty i niedyskryminacyjny sposób Wyniki konsultacji nie mogą dawać nieuczciwej przewagi żadnemu z dostawców zaangażowanych we współpracę Musi być sprawiedliwa, otwarta i przejrzysta Rozmowy muszą być rejestrowane Należy zagwarantować integralność, np. przekazując wszystkim dostawcom identyczny zestaw informacji Wszystkim dostawcom należy zapewnić równy dostęp i równe traktowanie Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Etap przygotowania do współpracy Określenie wymagań przed rozpoczęciem współpracy Ocena potrzeb i konsultacje z użytkownikami Sprawdzenie, jakie rozwiązania już są dostępne na rynku Ustalenie, jakich wyników i funkcji oczekuje się od zamówienia Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Etap przygotowania do współpracy Wykonanie wstępnej analizy rynku Dojrzałość: czy rynek jest na tyle rozwinięty, aby zaspokoić potrzeby? Wykonalność: czy rynek posiada techniczne możliwości, aby spełnić wymogi? Innowacyjność techniczna/produktowa: czy oczekuje się postępu technologicznego lub udoskonaleń produktu/usługi? Konkurencyjność i zdolność: jak wielu dostawców może wykonać zamówienie? Zrównoważony rozwój: czy dostawcy oferują rozwiązania kwestiach dotyczących zrównoważonego rozwoju? Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Etap przygotowania do współpracy Studium przypadku: Gmina Kopenhaga (1/2) Cel polityczny to 90 % żywności ekologicznej serwowanej w posiłkach, w tym halal, oraz zapewnienie różnorodności i sezonowości owoców i warzyw Współpraca z podmiotami z branży — etap przygotowań i przetarg: 1. Zapytanie pracowników kuchni, czego potrzebują. 2. Spotkania z dostawcami przed przetargiem — co i jak jest obecnie dostarczane? 3. Konsultacje z pracownikami kuchni w trakcie formułowania zamówienia. 4. Dzień otwarty dla dostawców zorganizowany 10 dni po publikacji ogłoszenia o zamówieniu w celu objaśnienia prostym językiem treści specyfikacji. 5. Po spotkaniu podmioty z branży mogły zadawać pisemne pytania, które wraz z odpowiedziami są (anonimowo) opublikowane i dostępne dla wszystkich uczestników. Pełne studium przypadku Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Etap przygotowania do współpracy Studium przypadku: Gmina Kopenhaga (2/2) Potencjalne oszczędności z punktu widzenia środowiska, np. niższa emisja gazów cieplarnianych, dzięki 88 % żywności ekologicznej w obiektach miejskich Korzyści z szeroko zakrojonego dialogu z podmiotami z branży: Innowacje w ofercie i dostawie produktów Większe zrównoważenie nabywanej żywności Lepsze relacje z dostawcami Wiedza i doświadczenie Współpraca z podmiotami zmniejszyła ryzyko braku ofert związanego z zamówieniami na innowacje Czasochłonne, ale opłacalne z punktu widzenia wiedzy o rynku = innowacyjne, ale realistyczne specyfikacje zachęcające do konkurowania Pełne studium przypadku Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Aktywizowanie podmiotów z branży na poszczególnych etapach zamówienia Przed ogłoszeniem zamówienia W trakcie przetargu Po zakończeniu przetargu Publikacja wstępnego ogłoszenia informacyjnego i przesłanie planu dot. zamówienia Uczestnictwo w targach branżowych Uczestnictwo w spotkaniach dostawców z nabywcami Rozesłanie prośby o informacje Zorganizowanie spotkania dla dostawców poświęcone prezentacji proponowanych rozwiązań Spotkanie z organizacjami branżowymi Spotkanie z grupą kluczowych dostawców Sondowanie rynku Przekazanie instrukcji przed ogłoszeniem przetargu Warsztaty branżowe Przekazanie instrukcji dostawcom, którzy przedłożyli oferty Przekazanie instrukcji zakwalifikowanym dostawcom Zorganizowanie sesji pytań i odpowiedzi lub rozesłanie listy pytań i odpowiedzi do wszystkich dostawców Udostępnienie wszystkim dostawcom informacji o zwycięskiej ofercie Ponowne przekazanie instrukcji dostawcom Umowa i zarządzanie relacjami z dostawcami Strategiczne zarządzanie relacjami z dostawcami Aktualizowanie wiedzy o rynku i konkurencyjnych ofertach Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Przed ogłoszeniem zamówienia Badanie i analiza ogólnodostępnych danych: badanie rynku za pomocą narzędzi i źródeł internetowych Konsultacje z innymi instytucjami publicznymi: sprawdzenie, co kupują inni (większa pewność dla decydentów unikających ryzyka!) Publikacja wstępnego ogłoszenia informacyjnego: poinformowanie podmiotów na rynku o konsultacjach Kwestionariusz badania rynku i dostawców: przydatny i mało czasochłonny sposób na szybkie uzyskanie informacji Wyrażenie zainteresowania: wykorzystywane do wstępnej rejestracji dostawców oraz do oceny zdolności rynkowej Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Przed ogłoszeniem zamówienia cz. 2 Przesłanie planu dot. zamówienia: powiadomienie dostawców o nadchodzących zamówieniach publicznych Pokazy handlowe: uczestnictwo w pokazach handlowych pozwala poznać potencjalne możliwości Spotkania dostawców z nabywcami: wydarzenia, na których potencjalny nabywca może poznać potencjalnego dostawcę Specjalne prezentacje: okazja dla dostawców do przedstawienia rozwiązań związanych z zamówieniem Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Przed ogłoszeniem zamówienia cz. 3 Spotkanie z organizacjami branżowymi: omówienie swoich potrzeb z przedstawicielami branży, którzy mogą przedstawić możliwe rozwiązania Spotkanie z grupą kluczowych dostawców: omówienie swoich potrzeb oraz umożliwienie dostawcom zadawania pytań i przedstawiania możliwych rozwiązań problemu Dni otwarte dla dostawców: przed publikacją ogłoszenia o zamówieniu należy zorganizować „odprawę” dla dostawców Wspieranie tworzenia sieci kontaktów wśród dostawców: organizowanie lub zachęcanie do spotkań między potencjalnymi dostawcami Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Studium przypadku: Transport for London (1/2) W 2015 r. Transport for London (TfL) postanowił obniżyć całkowite koszty cyklu życia oświetlenia sieci londyńskiego metra. Rozpoczęcie współpracy z podmiotami z branży na wczesnym etapie miało na celu pobudzenie konkurencyjności i innowacji na rynku oświetlenia w całej Europie. Prospekt dotyczący badania rynku Prezentacje na największych europejskich konferencjach dot. oświetlenia Opracowanie i wykorzystanie internetowych narzędzi składania ofert Rozesłanie kwestionariuszy badań rynku w celu zebrania informacji o możliwościach producentów, innowacyjnych technologiach i doświadczeniach w zakresie innowacji Goszczenie dostawców na wydarzeniu „Suppliers Morning”: uczestniczyło w nim ponad 70 producentów, dostawców i przedstawicieli europejskiego stowarzyszenia przemysłu oświetleniowego (LIA). Pełne studium przypadku Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Studium przypadku: Transport for London (2/2) Współpraca z podmiotami z branży pomogła TfL uzyskać informacje o prawie 300 różnych innowacyjnych technologiach oświetleniowych od 75 dostawców Wyniki orientacyjne sugerują obniżenie kosztów całego cyklu życia o 25 % i zmniejszenie zużycia energii Współpraca z podmiotami z branży zaowocowała innowacjami, które są nadal rozwijane na etapie realizacji zamówienia dzięki opcji „odświeżania produktu” Wnioski płynące z doświadczeń TfL Nie należy się bać współpracy z podmiotami z branży, nawet na wczesnym etapie. Branża posiada informacje, które można wykorzystać do wzmocnienia swojego uzasadnienia biznesowego. Warto szeroko zarzucać sieć. Należy zaktywizować możliwie najwięcej producentów i dostawców i zachęcać do jak największej konkurencji na rynku. Pełne studium przypadku Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży W trakcie przetargu Po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu można przekazać instrukcje: dostawcom, którzy wyrazili zainteresowanie złożeniem oferty dostawcom, którzy się zarejestrowali lub wyrazili zainteresowanie zakwalifikowanym dostawcom Ważne jest stosowanie zasad równego traktowania i przekazanie wszystkim dostawcom takich samych informacji Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Jak rozpocząć współpracę z podmiotami z branży Ponowne przekazanie instrukcji dostawcom po zakończeniu przetargu Dostawcy powinni znać powód, dla którego ich propozycja nie została przyjęta Należy odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości dostawców Należy poprosić o informacje zwrotne dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia Spotkanie ze „zwycięskim” dostawcą i omówienie oferty Przypomnienie dostawcom, że wykraczania ponad wymogi i specyfikacje dotyczące zrównoważonego rozwoju jest akceptowane i doceniane Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży Zarządzanie ryzykiem Zrozumienie ryzyka związanego ze współpracą z podmiotami z branży Zapewnienie nieuczciwej przewagi jednego dostawcy Oskarżenia o faworyzowanie Współpraca prowadzona w sposób niekorzystny dla danej grupy dostawców Formułowanie specyfikacji lub wymogów na korzyść jednego potencjalnego dostawcy lub rozwiązania Niezapewnienie ochrony praw własności intelektualnej dostawcy lub poufnych informacji handlowych Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży Zarządzanie ryzykiem Proste działania zmniejszające ryzyko Postawa sprawiedliwa, otwarta i transparentna Planowanie, jak i kiedy zostanie podjęta współpraca z podmiotami z branży Zadbanie o to, by postępowanie było jasne dla wszystkich dostawców, oraz brak wygórowanych oczekiwań Równe traktowanie wszystkich dostawców — nie wolno dyskryminować Udostępnianie wszystkim dostawcom takich samych informacji Należy zachować zapis z odbytych spotkań Należy jasno zakomunikować dostawcom, jakie informacje będą, a jakie nie będą im udostępniane w ramach współpracy i konsultacji rynkowych Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży

Dalsze wytyczne Raport dotyczący najlepszych praktyk współpracy z podmiotami z branży (2018) Ekologiczne zakupy (wydanie trzecie, 2016) Podręcznik Procura+ (wydanie trzecie, 2016) Helpdesk dla GPP Aby uzyskać wsparcie w zakresie GPP, skontaktuj się nieodpłatnie z unijnym punktem informacyjnym Helpdesk dla GPP Helpdesk Zestaw narzędzi opracowany dla Komisji Europejskiej przez ICLEI – Samorządy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Autor modułu: ICLEI – Samorządy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Właściciel, Wydawca: Komisja Europejska, DG ds. Środowiska, 2019 Zdjęcia: dzięki uprzejmości Pixabay.com na licencji Creative Commons CCO Wyłączenie odpowiedzialności: Niniejszy zestaw narzędzi stanowi dokument służb Komisji o charakterze orientacyjnym i nie należy traktować go w żaden sposób jako wiążący dla tej instytucji. Komisja Europejska ani żadna osoba działająca w imieniu Komisji nie ponoszą odpowiedzialności za możliwe wykorzystywanie informacji zawartych w niniejszym dokumencie.