Wspomaganie pracy szkół

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nadzór pedagogiczny Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2015/2016 Bydgoszcz, 29 sierpnia 2016 r.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Sześciolatek idzie do szkoły
Co to jest spacer edukacyjny?
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Programy nauczania.
Sześciolatek w obliczu zmian
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
Podsumowanie wsparcia PO KL w województwie warmińsko-mazurskim
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
kształcących w zawodach
Terra Community and Ethics for the future
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Spotkanie dla Beneficjentów
Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem.
Konferencja dla Dyrektorów
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Wspomaganie pracy szkół

Wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych jest ukierunkowane na podniesienie ich jakości pracy w określonym obszarze działalności poprzez zaplanowane i zrealizowane działania.

Model wspomagania wg Dąbrowska Z. T Model wspomagania wg Dąbrowska Z. T., Powiatowy program wspomagania przedszkoli i szkół prowadzonych przez Powiat Miasto Łódź, Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź, 2014

Opis działań w procesie wspomagania szkół Diagnoza obejmuje rozpoznanie potrzeb indywidualnych i zespołowych oraz zasobów zewnętrznych i indywidualnych wewnątrz wspieranej instytucji, Integracja zasobów dotyczy połączenia tych (instytucji i osób), którzy mogą udzielić wsparcia instytucji, Zaspakajanie potrzeb polega na realizacji wsparcia zgodnie z potrzebami przy wykorzystaniu rozpoznanych zasobów,

Opis działań w procesie wspomagania szkół - cd Ewaluacja to zebranie opinii o skuteczności podjętych działań; jest podstawą do podejmowania decyzji dotyczących działań w odniesieniu do ustalonych kryteriów; może być formatywna (w trakcie realizacji wsparcia) i formatywna (po zakończeniu procesu wsparcia), a także autoewaluacja Doskonalenie po ewaluacji formatywnej określa działania usprawniające proces wsparcia, po ewaluacji sumatywnej w kontekście osiągnięcia celu procesu wsparcia, odnosi się do rekomendowania prowadzonych działań do kolejnego wdrożenia z uwzględnieniem zmian wynikających z ewaluacji.

Etapy procesu wspomagania - graficznie Diagnoza Integracja zasobów Zaspoko-jenie potrzeb Ewaluacja Dosko-nalenie Monitorowanie

Model wspomagania wg: Wysocka J. , Hajdukiewicz M Model wspomagania wg: Wysocka J., Hajdukiewicz M. „Zapewnienie jakości procesu wspomagania szkół w rozwoju”, Ośrodek Rozwoju Edukacji

Etapy procesu wspomagania szkół Diagnoza specjalista ds. wspomagania we współpracy z dyrektorem i nauczycielami analizuje szczegółowo potrzeby danej placówki. Rezultatem diagnozy jest wybór obszaru oraz działań, które będą realizowane w szkole czy przedszkolu. Planowanie działań polega na projektowaniu form doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz wdrażania do praktyki szkolnej nabytych przez nich umiejętności i wypracowanych rozwiązań. Dobrze przygotowany plan jest elementem całego procesu wspomagania, gdyż pozwala skutecznie na wprowadzanie zmian w obszarach wynikających z diagnozy pracy szkoły.

Etapy procesu wspomagania szkół -cd Realizacja działań dzięki niej dokonuje się najważniejsza zmiana  nauczyciele nabywają wiedzę iumiejętności oraz wypracowują nowe rozwiązania i wdrażają je w swojej pracy. Za organizację tego etapu odpowiedzialny jest specjalista ds. wspomagania, który w miarę potrzeb i możliwości szkoły, może pozyskiwać zewnętrznych ekspertów. Podsumowanie i ewaluacja wspomagania zadaniem specjalisty jest podsumowanie przeprowadzonych działań, zaś do dyrektora i nauczycieli należy ocena jego przebiegu i efektów. Zalecane jest łączenie ewaluacji wspomagania z ewaluacją wewnętrzną pracy szkoły.

Etapy procesu wspomagania - graficznie Diagnoza Planowanie działań Realizacja działań Podsumowanie i ewaluacja wspomagania