Proces Wykorzystania Doświadczeń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

SYSTEMU WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ SZ RP
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Indywidualne Plany Działania
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Znaczenie podręcznika
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Definicja rachunkowości zarządczej
PROJEKT PREDEFINIOWANY Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego ANALIZA.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
1. Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach RPO WD – kryteria oceny merytorycznej Priorytet V Energetyka Działanie 5.4 Zwiększanie efektywności.
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Spójność logiczna projektu.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
System ułatwiający zarządzanie Jednostką
Jak skutecznie zarządzać ryzykiem podatkowym?
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
opis projektu jednym zdaniem
Indywidualny plan działania
[bezpośredni przełożony]
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Biznesplan.
Metodyki zarządzania projektami
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
WDRAŻANIE SYSTEMÓW Grażyna Szydłowska.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Źródła wiedzy biologicznej.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Tytuł Autor(ka) Wydział/Jednostka … UW
Indywidualne Plany Działania
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Przykładowy model podziału środków
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Rola i zadania specjalisty SWD
Analiza obserwacji.
Rola dowódcy w SWD CENTRUM DOKTRYN I SZKOLENIA SIŁ ZBROJNYCH
Zapis prezentacji:

Proces Wykorzystania Doświadczeń Agnieszka Chlewicka

CEL Przedstawienie modelu procesu wykorzystania doświadczeń i ogólnej charakterystyki jego etapów PLAN Modelowy przebieg procesu wykorzystania doświadczeń z uwzględnieniem 6 etapów. Warianty przebiegu procesu. Procedowanie obserwacji.

Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowane „System wykorzystania doświadczeń (SWD) to zbiór elementów (struktur, procesów, narzędzi) powiązanych ze sobą wzajemnymi relacjami zapewniającymi właściwe przetwarzanie nabytych doświadczeń i umożliwiającymi ich upowszechnianie.” „Proces wykorzystania doświadczeń- proces, w którym obserwacja poddana jest czynnościom mającym na celu przetworzenie jej w doświadczenie wykorzystane.” Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014, pkt 1000, str. 32 Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowane Doświadczenie wykorzystane

PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ Pełny - modelowy przebieg PWD Proces wykorzystania doświadczeń- proces, w którym obserwacja poddana jest czynnościom mającym na celu przetworzenie jej w doświadczenie wykorzystane Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014.

PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Analiza Sprawozdanie z analizy Planowanie wdrażania działań naprawczych Dokumentacja planistyczna Dowódca stosownie do kompetencji: nakazuje zaplanowanie wdrożenia działań Lub przesyła pismo wyżej z prośbą o podjęcie Wdrażanie działań naprawczych Weryfikacja wdrożonych działań naprawczych Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD CENTRALNA BAZA DANYCH

PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Etap II Sprawozdanie z analizy Planowanie wdrażania działań naprawczych Dokumentacja planistyczna Dowódca stosownie do kompetencji: nakazuje zaplanowanie wdrożenia działań Lub przesyła pismo wyżej z prośbą o podjęcie Wdrażanie działań naprawczych Weryfikacja wdrożonych działań naprawczych Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD CENTRALNA BAZA DANYCH Przebieg PWD, gdy w wyniku identyfikacji obserwacji uzyskano doświadczenie zidentyfikowane, ale nie wdrożono jeszcze działań naprawczych

PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Etap II Sprawozdanie z analizy Etap III Dokumentacja planistyczna Pytanie w AKO 10: TAK Etap IV Weryfikacja wdrożonych działań naprawczych Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD CENTRALNA BAZA DANYCH „Proponowane rekomendacje działań zostały już wdrożone?” Przebieg PWD, gdy wdrożono już działania naprawcze, ale nie wiadomo, czy rozwiązały one problem Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014, pkt. 3001.

PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Etap II Sprawozdanie z analizy Etap III Dokumentacja planistyczna Pytanie w AKO 11: TAK Etap IV Etap V Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD publikacje E-biblioteka CENTRALNA BAZA DANYCH „Wdrożone działania rozwiązały początkowy problem?” Przebieg PWD, gdy w wyniku identyfikacji obserwacji uzyskano doświadczenie wykorzystane

Procedowanie obserwacji

NEGATYWNA nie dla PWD POZYTYWNA do PWD Arkusz kwalifikacji obserwacji KWALIFIKACJA OBSERWACJI NEGATYWNA nie dla PWD obserwacja odrzucona obserwacja warta upowszechnienia POZYTYWNA do PWD obserwacja do zgłoszenia przełożonemu obserwacja zidentyfikowana doświadczenie zidentyfikowane doświadczenie wykorzystane Wynik kwalifikacji Jest problem nie damy rady go zbadać (z uzasadnieniem dlaczego) Jest problem do analizy Rozumiemy dlaczego wynikł problem i wiemy jak go usunąć Był problem i został skutecznie rozwiązany Nieprzydatna Bez problemu, ale warta upowszechnienia Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014, s. 8.

ARKUSZ ZGŁOSZENIA OBSERWACJI KWALIFIKACJA OBSERWACJI PROCEDOWANIE ZGŁOSZONEJ OBSERWACJI IDENTYFIKACJA OBSERWACJI POZA CBD CBD PERSONEL SWD UŻYTKOWNICY SWD OBSERWACJA POMOC W OPRACOWANIU ARKUSZA ZGŁOSZENIA OBSERWACJI OBSERWACJA AZO ARKUSZ ZGŁOSZENIA OBSERWACJI NA BAZIE AKO NEGATYWNA KWALIFIKACJA OBSERWACJI POZYTYWNA DZIELENIE SIĘ DOŚWIADCZENIAMI W RAMACH UPOWSZECHNIANIA (np. e-biblioteka, publikacje itp.) TAK NIE CZY UPOWSZCHNIA TAK NIE AKCEPTACJA DOWÓDCY O (OP, OS) ARCIWUM REJECTED ODRZUCENIE OBSERWACJI DOWÓDCA DECYDUJE O STATUSIE OBSERWACJI OBSERWACJA ZASADNA ALE DO ZIDENTYFIKOWANIA PRZEZ SZCZEBEL NADRZĘDNY ZGŁOSZENIE OBSERWACJI DO PRZEŁOŻONEGO OBSERWACJA NIE OPISUJE PROBLEMU ALE OPISANE DOŚWIADCZENIE WARTE JEST UPOWSZECHNIANIA OBSERWACJA ZIDENTYFIKOWANA OZ, DZ LI DOŚWIADCZENIE ZIDENTYFIKOWANE DW LLA DOŚWIADCZENIE WYKORZYSTANE

Q & A