notatki służbowe Pracownia techniki biurowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMÓWIENIE.
Advertisements

Platforma Informacji Medycznych
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Zebranie jako forma wymiany informacji
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Zebranie jako forma wymiany informacji
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 7: Sporządzanie dokumentacji z działań ratowniczych Autor: Robert Łazaj.
Tytuł pracy magisterskiej
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
Autor: Adrianna Dzikielewska
Elementy składowe pism
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Korespondencja biurowa
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Podstawowa obsługa magazynu.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Nowoczesna korespondencja
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
WIEKOPOLSKIE CENTRUM KLASTERINGU Forma prawna Poznań, 28 luty 2013 r.
Autor: Paweł Sandulski
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Gatunki dziennikarskie
Funkcje kontroli podatkowej
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
PORADA PRAWNA - SCHEMAT BUDOWY NA POTRZEBY ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH.
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
Projektowanie postaci formularza:
Rodzaje dokumentów biurowych
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Temat nr 5 Struktura strony www _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot:
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Techniki informacji i komunikacji Ćwiczenia nr 4 Mgr Anna Materla Publiczne bazy orzeczeń sądowych. Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Edyta Kozłowska-Kurek Kontrole bez ustalonego podmiotu z wyjazdem w teren.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Akt administracyjny a akt normatywny na przykładzie administrowania lokalnych jednostek samorządu terytorialnego.
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Tytuł Autor(ka) Wydział/Jednostka … UW
Nazwiska autorów Afiliacje autorów
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Dokumentacja źródłowa – WZ
Pracownia techniki biurowej
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

notatki służbowe Pracownia techniki biurowej TEMAT : protokoły, sprawozdania, notatki służbowe

PISMA Z TYTUŁEM protokoły sprawozdania notatki służbowe zaświadczenia upoważnienia

Pisząc pismo z tytułem, pamiętaj: Papier firmowy = brak pieczątki Miejscowość i data – prawa strona Wyróżniony tytuł pisma blokowy układ pisma numeracja stron z wyjątkiem pierwszej Załączniki - lewa strona na wysokości podpisu Rozdzielnik – jako ostatnie - lewa strona na dole

Protokół : dokument rejestrujący stan rzeczy, przebieg spotkania, sprawozdanie z zaistniałych działań i faktów. Rodzaje protokołów zdawczo – odbiorczy relacja z przekazania rzeczy lub spraw. Wskazuje osoby: przekazującą i przyjmującą. Kontroli Opisuje działania kontrolne i ich wynik – wskazuje nieprawidłowości. Zabrania odtwarza przebieg zebrania, podjęte uchwały. podpisy: protokolanta i przew. zebrania Zdarzeń opisuje zaistniałe fakty podpisy: sporządzających Przesłuchania określa, kto i gdzie dokonał czynności, kto był obecny, co ustalono podpisy: sporządzających i uczestników Rozprawy przebieg i wynik rozprawy podpisy: protokolant, przewodniczący

Protokół : dokument rejestrujący stan rzeczy, przebieg spotkania, sprawozdanie z zaistniałych działań i faktów. ELEMENTY PROTOKOŁU TYTUŁ - słowo „protokół” - czego dotyczy - miejsce o data WSTĘP - osoby uczestniczące lub nieobecne - Porządek (przebieg) obrad w punktach OPIS PRZEBIEGU Odtwarza przebieg zebrania, podjęte uchwały. OKOLICZNOŚCI TOWARZYSZĄCE Wypowiedzi uczestników UCHWAŁY I WNIOSKI FORMUŁA ZAKOŃCZENIA , PODPISY podpisy : protokolant, przewodniczący część wstępna część zasadnicza część końcowa

Ćwiczenia 1. Zadanie 5 str. 113.

Sprawozdania : dokument zawierający opis przebiegu zdrzeń lub relację z działalności firmy, pracownika za określony czas. Faktyczny przebieg wydarzeń Nie wyrażamy własnych poglądów. Chronologiczny porządek wydarzeń

Typy sprawozdań : OPISOWE ANKIETOWE LICZBOWE w sposób narracyjny opisuje wydarzenia na z wycieczki. OPISOWE Informacje uzyskujemy zadając pytania zawarte w formularzu lub ankiecie. ANKIETOWE Przedstawia dane statystyczne – wykorzystuje gotowe formularze. LICZBOWE

ELEMENTY SPRAWOZDANIA Budowa sprawozdania : ELEMENTY SPRAWOZDANIA - słowo „sprawozdanie” - czego dotyczy - miejsce, data lub okres jakiego dotyczy - odtwarza przebieg zdarzenia w formie słownej lub liczbowej. - wnioski - miejscowość i data (lewa strona) - podpis sporządzającego (prawa strona) - kto przyjmuje sprawozdanie. część wstępna część zasadnicza część końcowa

Ćwiczenia 1. Zadanie 8 str. 114.

Notatka : rodzaj dokumentacji wewnętrznej, do przekazywania informacji w zakładzie pracy. Stosowana gdy potrzeba potwierdzenia piemnego Służy do kontroli realizacji czynności słuzbowych. Precyzyjna, zwięzła i prosta.

Budowa notatki : część wstępna część zasadnicza część końcowa ELEMENTY NOTATKI - słowo „NOTATKA” - czego dotyczy - miejsce, data, nadawca i adresat - Treść notatki. - Ustalenia : podane w punktach - wnioski - Imię i nazwisko autora - Podpis osoby sporządzającej część wstępna część zasadnicza część końcowa

Ćwiczenia 1. Zadanie 11 str. 116.