Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Moduł II Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim CEL OGÓLNY ZJAZDU Wzrost wiedzy i świadomości na temat znaczenia kompetencji kluczowych dla rozwoju, pogłębienie wiedzy o lokalnej oświacie poprzez analizę wskaźnikową
Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty w grupach 90 minut Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Lp. Tematyka Forma Czas trwania 1. Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty w grupach 90 minut 2. Kompleksowe wspomaganie szkół - narzędzie wspierające budowanie jakości pracy szkoły wykład 45 minut 3. Kompleksowe wspomaganie szkół - narzędzie wspierające budowanie jakości pracy szkoły – implementacja wykładu z sesją pytań i odpowiedzi warsztaty w grupach 4. Wdrożone rozwiązania samorządów w zakresie kompleksowego wspomagania szkół/placówek panel RAZEM 5 godz. dydaktycznych
Wykład implementujący: Finanse + wskaźniki= efektywność. wykład Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Lp. Tematyka Forma Czas trwania 1. Wykład implementujący: Finanse + wskaźniki= efektywność. wykład 45 minut 2. Budżet jako środek do realizacji celu. Jakoś czy jakość? Lokalna polityka oświatowa w realizacji zadań oświatowych. warsztaty w grupach 180 minut 3. Istota i rola planowania strategicznego. Edukacja w strategicznych dokumentach rozwoju kraju. wykład +warsztaty 90 minut 4. Budowanie planu strategicznego – struktura dokumentu. 5. Wykład fakultatywny wynikający z potrzeb JST. RAZEM 10 godz. dydaktycznych
Diagnoza stanu lokalnej oświaty w oparciu o wskaźniki oświatowe. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Lp. Tematyka Forma Czas trwania 1. Diagnozowanie stanu lokalnej oświaty w JST, wskaźniki oświatowe i edukacyjne oraz ich wykorzystanie przez JST. wykład minut 2. Diagnoza stanu lokalnej oświaty w oparciu o wskaźniki oświatowe. Część I Diagnoza stanu lokalnej oświaty w oparciu o wskaźniki oświatowe. Część II Diagnoza stanu lokalnej oświaty a analizy SWOT (wykorzystanie wcześniej wypracowanych przez JST analiz SWOT). Omówienie wybranych wskaźników dla JST uczestniczących w szkoleniu. warsztaty w grupach 2x 90 minut 3. Przygotowanie do zadania wdrożeniowego. warsztaty w grupach 45 minut RAZEM 6 godz. dydaktycznych
Sesja nr 1 (90 minut) OMÓWIENIE ZADANIA WDROŻENIOWEGO Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Cele sesji – uczestnik: przedstawia efekty zrealizowanego zadania wdrożeniowego, wskazuje działania realizowane w placówkach w swojej gminie, które pozwalają na rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży wybiera działania, które uważa za wartościowe do wdrożenia w swojej gminie. Sesja nr 1 (90 minut) OMÓWIENIE ZADANIA WDROŻENIOWEGO
SCHEMAT DYSKUSJI ZOGNISKOWANEJ Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim SCHEMAT DYSKUSJI ZOGNISKOWANEJ FAKTY (zadanie wdrożeniowe) EMOCJE (wspólna refleksja odnosząca się do doświadczenia) ROZWIĄZANIA (czego nauczyło nas to doświadczenie?) DECYZJE (jak można to doświadczenie wykorzystać w przyszłości?)
Wspólna refleksja w odniesieniu do doświadczenia Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wspólna refleksja w odniesieniu do doświadczenia co było dla Was odkrywcze podczas realizacji tego zadania? co was pozytywnie zaskoczyło jakie trudności pojawiły się podczas realizacji zadania? które z działań podejmowanych w Waszej gminie uważacie za szczególnie wartościowe?
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim podczas realizacji tego zadania, o szkołach/ przedszkolach w mojej gminie dowiedziałem się …. w jakich sytuacjach edukacyjnych możecie wykorzystać zebrane podczas realizacji zadania informacje …..
Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? jakie rozwiązania możecie zaproponować szkołą i przedszkolom w Waszej gminie? poprzez jakie działania można urealnić wdrożenie proponowanych przez Was rozwiązań i pomysłów?
Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? jakie rozwiązania możecie zaproponować szkołą i przedszkolom w Waszej gminie? poprzez jakie działania można urealnić wdrożenie proponowanych przez Was rozwiązań i pomysłów?
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Sesja nr 2 (45 minut) KOMPLEKSOWE WSPOMAGANIE SZKÓŁ -NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE BUDOWANIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY Cele sesji – uczestnik: przedstawia efekty zrealizowanego zadania wdrożeniowego, wskazuje działania realizowane w placówkach w swojej gminie, które pozwalają na rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży wybiera działania, które uważa za wartościowe do wdrożenia w swojej gminie.
Sesja nr 3 (45 minut) IMPLEMENTACJA WYKŁADU Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Sesja nr 3 (45 minut) IMPLEMENTACJA WYKŁADU Cele sesji – uczestnik: charakteryzuje założenia kompleksowego wspomagania szkół wskazuje na zadania poszczególnych instytucji systemu wspomagania, dostrzega różnice między nowym modelem doskonalenia opartym na procesowym wspomaganiu szkół a dotychczasowym systemem doskonalenia nauczycieli
Cele sesji – uczestnik: Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Sesja nr 4 (45 minut) WDROŻONE ROZWIĄZANIA SAMORZĄDÓW W ZAKRESIE KOMPLEKSOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ/PLACÓWEK Cele sesji – uczestnik: dostrzega korzyści jakie mogą wynikać z wdrożenia w gminie kompleksowego wspomagania szkół porządkuje swoją wiedzą na temat kompleksowego wspomagania szkół/przedszkoli