Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Advertisements

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Co to jest spacer edukacyjny?
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
20 stycznia 2018roku Sulejówek
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Spotkanie dla Beneficjentów
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Jan Herczyński Uniwersytet Warszawski Warszawa 9 listopada 2010
Program profilaktyczno-wychowawczy
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
28 listopada 2018roku Sulejówek
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Finansowanie zadań oświatowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Psychiatria dzieci i młodzieży
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Moduł II Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły  

Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim CEL OGÓLNY ZJAZDU Wzrost wiedzy i świadomości na temat znaczenia kompetencji kluczowych dla rozwoju, pogłębienie wiedzy o lokalnej oświacie poprzez analizę wskaźnikową

Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty w grupach 90 minut Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Lp. Tematyka Forma Czas trwania 1. Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty w grupach 90 minut   2. Kompleksowe wspomaganie szkół - narzędzie wspierające budowanie jakości pracy szkoły wykład 45 minut 3. Kompleksowe wspomaganie szkół - narzędzie wspierające budowanie jakości pracy szkoły – implementacja wykładu z sesją pytań i odpowiedzi warsztaty w grupach 4. Wdrożone rozwiązania samorządów w zakresie kompleksowego wspomagania szkół/placówek panel RAZEM 5 godz. dydaktycznych

Wykład implementujący: Finanse + wskaźniki= efektywność. wykład Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Lp. Tematyka Forma Czas trwania 1. Wykład implementujący: Finanse + wskaźniki= efektywność. wykład 45 minut   2. Budżet jako środek do realizacji celu. Jakoś czy jakość? Lokalna polityka oświatowa w realizacji zadań oświatowych. warsztaty w grupach 180 minut 3. Istota i rola planowania strategicznego. Edukacja w strategicznych dokumentach rozwoju kraju. wykład +warsztaty 90 minut 4. Budowanie planu strategicznego – struktura dokumentu. 5. Wykład fakultatywny wynikający z potrzeb JST. RAZEM 10 godz. dydaktycznych

Diagnoza stanu lokalnej oświaty w oparciu o wskaźniki oświatowe. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Lp. Tematyka Forma Czas trwania 1. Diagnozowanie stanu lokalnej oświaty w JST, wskaźniki oświatowe i edukacyjne oraz ich wykorzystanie przez JST. wykład minut   2. Diagnoza stanu lokalnej oświaty w oparciu o wskaźniki oświatowe. Część I Diagnoza stanu lokalnej oświaty w oparciu o wskaźniki oświatowe. Część II Diagnoza stanu lokalnej oświaty a analizy SWOT (wykorzystanie wcześniej wypracowanych przez JST analiz SWOT). Omówienie wybranych wskaźników dla JST uczestniczących w szkoleniu. warsztaty w grupach 2x 90 minut 3. Przygotowanie do zadania wdrożeniowego. warsztaty w grupach 45 minut RAZEM 6 godz. dydaktycznych

Sesja nr 1 (90 minut) OMÓWIENIE ZADANIA WDROŻENIOWEGO Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Cele sesji – uczestnik: przedstawia efekty zrealizowanego zadania wdrożeniowego, wskazuje działania realizowane w placówkach w swojej gminie, które pozwalają na rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży wybiera działania, które uważa za wartościowe do wdrożenia w swojej gminie. Sesja nr 1 (90 minut) OMÓWIENIE ZADANIA WDROŻENIOWEGO

SCHEMAT DYSKUSJI ZOGNISKOWANEJ Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim SCHEMAT DYSKUSJI ZOGNISKOWANEJ FAKTY (zadanie wdrożeniowe) EMOCJE (wspólna refleksja odnosząca się do doświadczenia) ROZWIĄZANIA (czego nauczyło nas to doświadczenie?) DECYZJE (jak można to doświadczenie wykorzystać w przyszłości?)

Wspólna refleksja w odniesieniu do doświadczenia Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wspólna refleksja w odniesieniu do doświadczenia co było dla Was odkrywcze podczas realizacji tego zadania? co was pozytywnie zaskoczyło jakie trudności pojawiły się podczas realizacji zadania? które z działań podejmowanych w Waszej gminie uważacie za szczególnie wartościowe?

Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim podczas realizacji tego zadania, o szkołach/ przedszkolach w mojej gminie dowiedziałem się …. w jakich sytuacjach edukacyjnych możecie wykorzystać zebrane podczas realizacji zadania informacje …..

Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? jakie rozwiązania możecie zaproponować szkołą i przedszkolom w Waszej gminie? poprzez jakie działania można urealnić wdrożenie proponowanych przez Was rozwiązań i pomysłów?

Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Co możemy zaproponować naszym szkołom/przedszkolom? jakie rozwiązania możecie zaproponować szkołą i przedszkolom w Waszej gminie? poprzez jakie działania można urealnić wdrożenie proponowanych przez Was rozwiązań i pomysłów?

Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Sesja nr 2 (45 minut) KOMPLEKSOWE WSPOMAGANIE SZKÓŁ -NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE BUDOWANIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY Cele sesji – uczestnik: przedstawia efekty zrealizowanego zadania wdrożeniowego, wskazuje działania realizowane w placówkach w swojej gminie, które pozwalają na rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży wybiera działania, które uważa za wartościowe do wdrożenia w swojej gminie.

Sesja nr 3 (45 minut) IMPLEMENTACJA WYKŁADU Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Sesja nr 3 (45 minut) IMPLEMENTACJA WYKŁADU Cele sesji – uczestnik: charakteryzuje założenia kompleksowego wspomagania szkół wskazuje na zadania poszczególnych instytucji systemu wspomagania, dostrzega różnice między nowym modelem doskonalenia opartym na procesowym wspomaganiu szkół a dotychczasowym systemem doskonalenia nauczycieli

Cele sesji – uczestnik: Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Sesja nr 4 (45 minut) WDROŻONE ROZWIĄZANIA SAMORZĄDÓW W ZAKRESIE KOMPLEKSOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ/PLACÓWEK Cele sesji – uczestnik: dostrzega korzyści jakie mogą wynikać z wdrożenia w gminie kompleksowego wspomagania szkół porządkuje swoją wiedzą na temat kompleksowego wspomagania szkół/przedszkoli