ZAŁOŻENIA REFORMY SYSTEMU PLANOWANIA I ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kompetencje samorządu województwa w zakresie systemu kształtującego ład przestrzenny.
STAN REALIZACJI PROGRAMU OCHRONY PRZED POWODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY I ZAMIERZEŃ NA 2011 ROK.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
INFRASTRUKTURA SPORTOWA W LATACH OBIEKTÓW SPORTOWYCH.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podstawy prawne planowania przestrzennego w Polsce Wykład I.
Samorządowa jednostka organizacyjna INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Plan zagospodarowania przestrzennego województwa dolnośląskiego 1.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Koncepcja przestrzennego zagospodarowania kraju
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
NARADA SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Zagadnienia ogólne prawa zagospodarowania przestrzennego
Lokalne źródła prawa – zarys
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Podstawy planowania przestrzennego
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Rządowe Centrum Legislacji Warszawa, październik 2013 r.
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
Zmiany w Umowie i Projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
PORZĄDKOWE AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
Zasady szacowania strat
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Finansowanie zadań oświatowych
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
Rozbudowa PSZOK w Sandomierzu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
MAZOWIECKI KONGRES ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Gospodarowanie odpadami
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

ZAŁOŻENIA REFORMY SYSTEMU PLANOWANIA I ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

KLUCZOWE ZJAWISKA NEGATYWNE CHAOTYCZNA URBANIZACJA NIEEFEKTYWNE GOSPODAROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI GENEROWANIE KONFLIKTÓW PRZESTRZENNYCH WZROST KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA MIAST (USŁUGI PUBLICZNE, ICP) POGORSZENIE WARUNKÓW ŻYCIA NIEPEWNOŚĆ INWESTYCYJNA NIEEFEKTYWNOŚĆ PARTYCYPACJI SPOŁECZNEJ W PLANOWANIU PRZESTRZENNYM

POKRYCIE PLANISTYCZNE KRAJU NA KONIEC 2017 R. WYNOSIŁO 30.5 % PRZYCZYNY OBECNEGO STANU 1. NISKIE POKRYCIE PLANAMI MIEJSCOWYMI POKRYCIE PLANISTYCZNE KRAJU NA KONIEC 2017 R. WYNOSIŁO 30.5 % POWOLNY PRZYROST POKRYCIA PLANISTYCZNEGO W SKALI KRAJU – OKOŁO 0,5 PKT PROCENTOWEGO ROCZNIE NIERÓWNOMIERNE POKRYCIE PLANAMI MIEJSCOWYMI W SKALI KRAJU Źródło: Analiza stanu i uwarunkowań prac planistycznych w gminach w 2017 roku (Śleszyński i in.)

OKOŁO 30 % PLANÓW MIEJSCOWYCH SPORZĄDZANYCH JEST DŁUŻEJ NIŻ 3 LATA 2. CZAS SPORZĄDZENIA PLANÓW MIEJSCOWYCH OKOŁO 30 % PLANÓW MIEJSCOWYCH SPORZĄDZANYCH JEST DŁUŻEJ NIŻ 3 LATA WSKAŹNIK OD KILKU LAT WZRASTA I JEST WYSOKI ZWŁASZCZA W MIASTACH NA PRAWACH POWIATU – 48 % W 2017 R.) ROSNĄCA LICZBA PROJEKTOWANYCH PLANÓW MIEJSCOWYCH OBEJMUJĄCYCH CORAZ MNIEJSZE POWIERZCHNIE Liczba i powierzchnia planów projektowanych w latach 2004-2017 Źródło: Analiza stanu i uwarunkowań prac planistycznych w gminach w 2017 roku (Śleszyński i in.)

3. ROZDROBNIENIE PLANÓW MIEJSCOWYCH Liczba gmin pod względem przeciętnej powierzchni planów miejscowych w latach 2012-2017 Źródło: Analiza stanu i uwarunkowań prac planistycznych w gminach w 2017 roku (Śleszyński i in.)

4. SILNE ROZCZŁONKOWANIE PLANÓW MIEJSCOWYCH Źródło: Śleszyński, Izdebski, Malinowski, Kursa 2018

W LATACH 2003-2017 WYDANO PONAD 2 MLN DECYZJI „WZ” 5. POWSZECHNOŚĆ DECYZJI „WZ” W LATACH 2003-2017 WYDANO PONAD 2 MLN DECYZJI „WZ” W 2017 R. WYDANO 145,5 TYS. DECYZJI „WZ”, Z CZEGO ŚREDNIO 65 % DOTYCZY ZABUDOWY MIESZKANIOWEJ JEDNORODZINNEJ NAJWYŻSZA LICZBA WYDAWANYCH DECYZJI „WZ” JEST W MIASTACH NA PRAWACH POWIATU Źródło: Analiza stanu i uwarunkowań prac planistycznych w gminach w 2017 roku (Śleszyński i in.)

KOSZTY SPORZĄDZENIA PLANÓW MIEJSCOWYCH BARIERA FINANSOWA STANOWI POWAŻNĄ PRZESZKODĘ W UZYSKANIU BARDZIEJ ZADOWALAJĄCYCH POSTĘPÓW W PRACACH PLANISTYCZNYCH 50,3 MLN ZŁ – KOSZTY SPORZĄDZENIA PLANÓW MIEJSCOWYCH W 2017 R. (TENDENCJA SPADKOWA) 7413 ZŁ - PRZECIĘTNY KOSZT SPORZĄDZENIA PLANU MIEJSCOWEGO W 2017 R. (TENDANCJA WZROSTOWA) KOSZTY SPORZĄDZANIA PLANÓW MIEJSCOWYCH W PRZELICZENIU NA 1 HA SIĘGAJĄ W MIASTACH KILKUDZIĘSIĘCIU TYSIĘCY ZŁ I TYLKO W GMINACH WIEJSKICH SPADAJĄ PONIŻEJ 1000 ZŁ Źródło: Analiza stanu i uwarunkowań prac planistycznych w gminach w 2017 roku (Śleszyński i in.)

KOLIZJA SYSTEMU SPECUSTAW I SYSEMU PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO Źródło: M. Walczak

WYSOKIE KOSZTY BRAKU PLANOWANIA SKUTEK - WYSOKIE KOSZTY BRAKU PLANOWANIA ILE KOSZTUJE CHAOS PRZESTRZENNY? ZAGADNIENIE OPIS KOSZTÓW OSZACOWANA KWOTA DLA POLSKI OSADNICTWO I INFRASTRUKTURA TECHNICZNA BUDOWA INFRASTRUKTURY, OBSŁUGA NADMIERNIE ROZPROSZONEGO OSADNICTWA, UJEMNE SALDO GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ 20,5 mld zł TRANSPORT I MOBILNOŚĆ NADMIERNE DOJAZDY DO PRACY, KONGESTIA RUCHU, STRATY CZASOWE, KOSZTY ZEWNĘTRZNE 31,5 mld zł ROLNICTWO MECHANIZACJA, TRANSPORT, NADMIERNE WYŁĄCZENIE TERENÓW Z PRODUKCJI ROLNEJ, OCHRONA PRZEZ ZADRZEWIENIA 8,8 mld zł RYNEK NIERUCHOMOŚCI WYKUP GRUNTÓW, ROSZCZENIA ODSZKODOWAWCZE, POMNIEJSZONE WPŁYWY Z PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI 10,9 mld zł KOSZTY ZEWNĘTRZNE W ŚRODOWISKU PRZYRODNICZYM WYDATKI NA OCHRONĘ ŚRODOWISKA, KOSZTY ZDROWOTNE, USUWANIE SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH 12,6 mld zł   84,3 mld zł Źródło: Raport KPZK PAN (red. Kowalewski, Markowski i Śleszyński, 2018)

CELE NOWEGO SYSTEMU STWORZENIE EFEKTYWNYCH NARZĘDZI PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO ZINTEGROWANIE Z PLANOWANIEM ROZWOJU ZINTEGROWANIE Z PLANOWANIEM NA POZIOMIE PONADLOKALNYM UMOŻLIWIENIE EFEKTYWNEJ PARTYCYPACJI SPOŁECZNEJ NIWELOWANIE WYSTĘPOWANIA KONFLIKTÓW SPOŁECZNYCH PODNIESIENIE STANDARDÓW SPOŁECZNYCH I TECHNICZNYCH W PLANOWANIU

STANDARDY URBANISTYCZNE PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA SYSTEMU AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO PLAN OGÓLNY PLAN ZABUDOWY STANDARDY URBANISTYCZNE

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA SYSTEMU POZOSTAŁE AKTY PRAWNE UCHWAŁA W SPRAWIE ZINTEGROWANEGO PROJEKTU INWESTYCYJNEGO DECYZJA LOKALIZACYJNA AKTY PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO NA POZIOMIE PONADLOKALNYM DECYZJA MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO W SPRAWIE REZERWACJI TERENU DLA INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO O ZNACZENIU KRAJOWYM DECYZJA MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA W SPRAWIE REZERWACJI TERENU DLA INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO O ZNACZENIU WOJEWÓDZKIM

PLANOWANIE ROZWOJU A PLANOWANIE PRZESTRZENNE STRATEGIA ROZWOJU KRAJU DECYZJA WYDAWANA PRZEZ MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO W SPRAWIE REZERWY TERENU DLA ICP O ZNACZENIU KRAJOWYM STRATEGIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA DECYZJA MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA W SPRAWIE REZERWY TERENU DLA ICP O ZNACZENIU WOJEWÓDZKIM STRATEGIA ROZWOJU PONADLOKALNEGO STRATEGIA ROZWOJU GMINY PLAN OGÓLNY PLAN ZABUDOWY UCHWAŁA W SPRAWIE ZPI

LOKALIZACJA PONADLOKALNYCH INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO O ZNACZENIU KRAJOWYM rozmieszczenie w SRK lokalizacja w rozporządzeniu właściwego ministra w sprawie lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym „szybkie” przeniesienie do strategii wojewódzkiej, gminnej i do aktów planowania na poziomie gminy INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO O ZNACZENIU WOJEWÓDZKIM rozmieszczenie w SRW lokalizacja w uchwale sejmiku województwa w sprawie lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu wojewódzkim „szybkie” przeniesienie do strategii gminnej i do aktów planowania na poziomie gminy INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO O ZNACZENIU PONADLOKALNYM wnioskowanie do strategii gminnej i aktów planowania na poziomie gminy INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO O ZNACZENIU GMINNYM w strategii gminnej i w aktach planowania miejscowego

STANDARDY URBANISTYCZNE GDZIE? DLA TERENÓW PRZEZNACZONYCH W PLANIE OGÓLNYM DO UZUPEŁNIENIA ZABUDOWY PO CO? ZAPEWNIA MIESZKAŃCOM I UŻYTKOWNIKOM DANEGO TERENU DOSTĘP DO INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ I TECHNICZNEJ JAK? W POSTACI PRZEPISÓW USTAWOWYCH (W PRZYPADKU BRAKU GMINNYCH) LUB W POSTACI PRZEPISÓW GMINNYCH ZAKRES INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA I WARUNKI TECHNICZNE

DECYZJA LOKALIZACYJNA GDZIE? DLA TERENÓW O UKSZTAŁTOWANEJ STRUKTURZE PRZESTRZENNEJ: - WSKAZANYCH W PLANIE OGÓLNYM TERENÓW DO UZUPEŁNIENIA ZABUDOWY - DLA TERENÓW NIEOBJĘTYCH PLANEM ZABUDOWY STATUS NIEZWIĄZANA Z PRAWEM DO TERENU NIE RODZI PRAW DO TERENU CO OKREŚLA? DOPUSZCZALNY SPOSÓB UŻYTKOWANIA TERENU ZASADY ZAGOSPODAROWANIA TERENU, W TYM JEGO ZABUDOWY

RACJONALIZACJA PROCEDUR ŚRODOWISKOWYCH - PROPOZYCJE BRAK OBOWIĄZKU W KAŻDYM PRZYPADKU PRZEPROWADZENIA STRATEGICZNEJ OCENY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO DLA PLANU ZABUDOWY OCENA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO DLA ZPI PROGI PRZEDSIĘWZIĘĆ

PRZEPISY PRZEJŚCIOWE PLAN OGÓLNY W TERMINIE 3 LAT OD WEJŚCIA W ŻYCIE USTAWY ISTNIEJĄCE MIEJSCOWE PLANY ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP) ZACHOWUJĄ WAŻNOŚĆ PLANY MOGĄ BYĆ ZMIENIANE W TRYBIE DOTYCHCZASOWYCH PRZEPISÓW DO CZASU WEJŚCIA W ŻYCIE PLANU PRZEZNACZENIA, ALE NIE DŁUŻEJ NIŻ W OKRESIE 3 LAT WPROWADZENIE TERMINU WAŻNOŚCI DECYZJI O WZ

USTAWA MIESZKANIOWA Z DNIA 5 LIPCA 2018 R USTAWA MIESZKANIOWA Z DNIA 5 LIPCA 2018 R. O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH

KLUCZOWE ZAŁOŻENIA

INWESTYCJE MIESZKANIOWE INWESTYCJE TOWARZYSZĄCE USTAWA O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH INWESTYCJE REALIZOWANE W TRYBIE USTAWY INWESTYCJE MIESZKANIOWE INWESTYCJE TOWARZYSZĄCE min. 25 LOKALI w budynku wielorodzinnym lub min. 10 DOMÓW jednorodzinnych m.in. SIECI UZBROJENIA TERENU, DROGI PUBLICZNE, ŻŁOBKI, PRZEDSZKOLA, SZKOŁY, OBIEKTY SPORTU I REKREACJI, TERENY ZIELENI URZĄDZONEJ

TERENY POD BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE REALIZACJA INWESTYCJI POD WARUNKIEM NIESPRZECZNOŚCI ZE STUDIUM GMINNYM ODBLOKOWANIE INWESTYCYJNE WYŁĄCZONYCH DOTYCHCZAS TERENÓW POKOLEJOWYCH, POWOJSKOWYCH, POPRODUKCYJNYCH LUB PO USŁUGACH POCZTOWYCH UMOŻLIWIENIE REALIZACJI INWESTYCJI NA TERENACH ROLNYCH W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH MIAST GWARANCJA OCHRONY PRZED ZABUDOWĄ LUB LOKALIZOWANIEM TERENÓW CHRONIONYCH PIERWSZEŃSTWO INWESTYCJI REALIZOWANYCH W RAMACH SPECUSTAW

KONCEPCJA URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNA PROCEDURA KONCEPCJA URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNA WNIOSEK O USTALENIE LOKALIZACJI INWESTYCJI USTALENIE LUB ODMOWA USTALENIA LOKALIZACJI W FORMIE UCHWAŁY WYSOKA JAKOŚĆ PROJEKTÓW KONCEPCJA URBANISTYCZNO – ARCHITEKTONICZNA z uwzględnieniem standardów urbanistycznych

KONCEPCJA URBANISTYCZNO - ARCHITEKTONICZNA UZASADNIENIE ROZWIĄZAŃ FUNKCJONALNO-PRZESTRZENNYCH UKŁAD URBANISTYCZNY ZESPOŁÓW ZABUDOWY I KOMPOZYCJI ARCHITEKTONICZNEJ OBIEKTÓW O FUNKCJI PODSTAWOWEJ PRZEBIEG GŁÓWNYCH ELEMENTÓW SIECI UZBROJENIA TERENU ORAZ DRÓG PUBLICZNYCH I WEWNĘTRZNYCH ETAPY REALIZACJI PROPONOWANEJ ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU POWIĄZANIA Z OTOCZENIEM + WIZUALIZACJA PROPONOWANEJ ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU SPORZĄDZONA W SPOSÓB UMOŻLIWIAJĄCY ZAPOZNANIE SIĘ Z NIĄ OSOBOM NIEPOSIADAJĄCYM WIEDZY SPECJALISTYCZNEJ

USTALENIE LOKALIZACJI INWESTYCJI USTAWA O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH USTALENIE LOKALIZACJI INWESTYCJI UCHWAŁA RADY GMINY WŁADZTWO PLANISTYCZNE NALEŻY DO JEJ MIESZKAŃCÓW I ORGANU STANOWIĄCEGO GMINY PARTYCYPACJA SPOŁECZNA - WYŁOŻENIE WNIOSKU DO PUBLICZNEGO WGLĄDU Z MOŻLIWOŚCIĄ ZGŁASZANIA UWAG ZASTĄPIENIE UZGODNIEŃ OPINIOWANIEM

USTAWA O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH POROZUMIENIE KTO? POMIĘDZY INWESTOREM – GMINĄ – WŁAŚCICIELEM/UŻYTKOWNIKIEM PO CO? OKREŚLENIE SPOSOBU: - REALIZACJI INWESTYCJI TOWARZYSZĄCEJ (SPEŁNIENIE STANDARDÓW USTAWOWYCH) - NABYCIA PRZEZ GMINĘ WŁASNOŚCI LUB PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO NIERUCHOMOŚCI PODSTAWA DO UZNANIA, ŻE WYMOGI DOTYCZĄCE STANDARDÓW URBANISTYCZNYCH ZOSTAŁY SPEŁNIONE OBOWIĄZEK ZAPEWNIENIA PRZEZ GMINĘ FUNKCJONOWANIA INWESTYCJI TOWARZYSZĄCEJ SŁUŻĄCEJ WYKONYWANIU JEJ ZADAŃ WŁASNYCH

USTAWA O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH POZWOLENIE NA BUDOWĘ – NOWE ROZWIĄZANIA ZGODA WODNOPRAWNA I DECYZJA O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH (TERMINY I KARY) ZEZWOLENIE, W ZAKRESIE NIEZBĘDNYM DO REALIZACJI INWESTYCJI, NA USUNIĘCIE DRZEW LUB KRZEWÓW RYGOR NATYCHMIASTOWEJ WYKONALNOŚCI DECYZJI O POZWOLENIU NA BUDOWĘ OGRANICZENIE SPOSOBU KORZYSTANIA Z NIERUCHOMOŚCI (W CELU WYKONANIA NIEZBĘDNEJ DO KORZYSTANIA Z INWESTYCJI MIESZKANIOWEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ) – W PRZYPADKU PRZEPROWADZENIA ROKOWAŃ I BRAKU ZGODY WŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI ZAKRES TERMIN I WARUNKI ZAJĘCIA TERENU ŚRÓDLĄDOWYCH WÓD PŁYNĄCYCH, DRÓG PUBLICZNYCH I OBSZARÓW KOLEJOWYCH (JEŻELI NIE DOJDZIE DO UZGODNIENIA – W DRODZE UMOWY ZAKRESU, TERMINU, WARUNKÓW W TYM FINANSOWYCH ZAJĘCIA TERENU SZCZEGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODWOŁANIA (ZARZUTY, ISTOTA I ZAKRES ŻĄDANIA I DOWODY UZASADNIAJĄCE ŻĄDANIE)

USTAWOWE STANDARDY URBANISTYCZNE USTAWA O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH USTAWOWE STANDARDY URBANISTYCZNE MIEJSCOWOŚCI DO 100 000 MIESZKAŃCÓW MIEJSCOWOŚCI POWYŻEJ 100 000 MIESZKAŃCÓW Odległość od przystanku komunikacyjnego nie większa niż 1 000 m 500 m Odległość od szkoły, przedszkola i urządzonych terenów wypoczynku oraz rekreacji lub sportu nie większa niż 3 000 m 1 500 m Maksymalna liczba kondygnacji 4 14 oraz dostęp do drogi publicznej zgodnie z zapotrzebowaniem dostęp do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, elektroenergetycznej

LOKALNE STANDARDY URBANISTYCZNE USTAWA O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH +/- 50% standardów ustawowych, plus liczba miejsc parkingowych oraz dostęp do sieci ciepłowniczej LOKALNE STANDARDY URBANISTYCZNE ODMOWA wydania pozwolenia na użytkowanie budynków przy BRAKU SPEŁNIENIA STANDARDÓW

Dziękuję za uwagę