Dzień adaptacyjny w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego
Opiekun roku: Kontakt: Prosimy o uzupełnienie danych kontaktowych.
Plan spotkania Spotkanie z Zastępcą Dyrektor Instytutu Pedagogiki. Przedstawienie struktury organizacyjnej Uniwersytetu Szczecińskiego. Przeprowadzenie podziału na grupy dziekańskie (ćwiczeniowe), wybór Starościny lub Starosty grupy. Wybór języków, seminariów dyplomowych. Uzupełnienie dokumentacji: podpisanie ślubowań i umów.
Władze Instytutu Pedagogiki Dyrektor Instytutu Pedagogiki dr hab. Teresa Żółkowska, prof. US Z-ca dyrektora ds. Nauki dr hab. Anna Murawska, prof. US Z-ca dyrektora ds. Kształcenia dr Małgorzata Kunicka Z-ca ds. Studenckich i Organizacyjnych dr Ilona Kość Przedstawienie Władz Wydziału Humanistycznego i Instytutu Pedagogiki US.
Dziekanat Wydziału Humanistycznego ul. Krakowska 71-79, pok. 161 Tu uzyskacie Państwo wszystkie informacje w sprawach dotyczących toku kształcenia (np. zaliczenia semestru, roku, indywidualnej organizacji studiów, egzaminów licencjackich i magisterskich). Sprawy stypendialne i dotyczące akademików są prowadzone przez Sekcję ds. Stypendiów i Sprawozdawczości w Dziale Spraw Studenckich Rektoratu, tel. 91-4441096 Wszystkie informacje dot. toku kształcenia są dostępne na stronie http://wh.usz.edu.pl/ Prosimy o zachęcenie do korzystania ze strony US i IP. Zapoznania się ze strukturą organizacyjną i informacyjną US. Śledzenia “aktualności” na stronie wydziału. Zapoznanie z zadaniami i godzinami pracy dziekanatu.
Dziś otrzymają Państwo umowę o kształceniu w Uniwersytecie Szczecińskim. Poza jej warunkami, zachęcamy do zapoznania się z regulaminem studiów dostępnym na stronie: http://studenci.usz.edu.pl/regulamin-studiow/#regulamin-studiow-obowiazujacy-od-roku-akademickiego-2018-2019 oraz pozostałymi dokumentami dotyczącymi organizacji studiów i kształcenia. Prosimy o zwrócenie uwagi na konieczność zapoznania się z warunkami umowy o kształceniu w US i regulaminem studiów dostępnym na stronie: http://studenci.usz.edu.pl/regulamin-studiow/#regulamin-studiow-obowiazujacy-od-roku-akademickiego-2018-2019 Proszę zwrócić szczególną uwagę na wybrane przez Dziekanat punkty regulaminu.
Wykaz dokumentów: a/ umowa 2 egzemplarze, b/ ślubowanie, c/ wydruk hasła do e-dziekanatu (dla studenta), d/ potwierdzenie odbioru legitymacji, e/ faktura za legitymację- dane do przelewu, f/ ankieta do wypełnienia g/ oświadczenie RODO – o przetwarzaniu danych osobowych z podpisanymi dokumentami odcinkiem opłaty za legitymację i podpisanym potwierdzeniem odbioru legitymacji student zgłasza się do Dziekanatu po odbiór legitymacji. Godziny pracy dziekanatu (weekendy zjazdowe): piątki: 15.00-17.00 soboty: 9.00-13.00
W e-Dziekanacie można śledzić przebieg toku studiów, otrzymywać aktualne informacje z Wydziału Humanistycznego i Uniwersytetu Szczecińskiego, zdobyć informacje o szkoleniach BHP i bibliotecznym. Każdy Student/Studentka otrzymają indywidualny login do e-dziekanatu. Po zalogowaniu będą mogli śledzić tok studiów, otrzymają informacje o szkoleniach BHP, bibliotecznym itd.
Prosimy o zwrócenie uwagi na konieczność śledzenie informacji organizacyjnych, planu zajęć, zachęcenie do przestudiowania planu studiów, zachęcenie do zapoznania się z organizacjami studenckimi w Instytucie Pedagogiki i na Wydziale Humanistycznym, organizacji roku akademickiego.
Czytanie i realizacja planu zajęć Prosimy o objaśnienie sposobu czytania i realizacji planu zajęć, zwrócenie uwagi na skróty, różne miejsca prowadzenia zajęć etc. W trybie online hiperłącze "Czytanie I realizacja planu zajęć" odsyła do planu zajęć na stronie Instytutu Pedagogiki. Na studiach II stopnia, profil ogólnoakademicki, prosimy o zwrócenie uwagi na różną realizację planu zajęć dla Studentek i Studentów z przygotowaniem pedagogicznym i bez przygotowania pedagogicznego. Studenci i Studentki studiów II stopnia, którzy/które mają przygotowanie pedagogiczne powinni realizować zajęcia zgodnie z modułem 1A w planie studiów, Studentki i Studenci studiów II stopnia, które/którzy nie mają przygotowania pedagogicznego powinni realizować zajęcia zgodnie z modułem 1B w planie studiów (plany studiów są dostępne na stronie Instytutu Pedagogiki). W trybie online hiperłącze "Plany studiów" odsyła do planów na stronie Instytutu Pedagogiki. Czytanie i realizacja planu zajęć Plany studiów
Akademickie Centrum Kształcenia Językowego (dot. st. I stopnia) Obowiązkowy test poziomujący (diagnostyczny) z języka obcego dla studiów niestacjonarnych I stopnia: 17.11.2018, sobota, godz. 16.00-17.00 lub 17.15-18.15. Aula Wydziału Humanistycznego, ul. Krakowska 71-79. Studenci proszeni są by stawić się 30 minut przed rozpoczęciem testu. Deklaracja przystąpienia do testu z jednego z języków: angielski, niemiecki, hiszpański, francuski, rosyjski. Proszę o zebranie informacji dotyczącej ilości studentów przystępujących do testów z poszczególnych języków wg. załączonej listy. Rozwinięcie informacji o nauczaniu języków obcych w US oraz organizacji testów diagnostycznych znajduje się w pakiecie informacyjnych dla opiekunów.
Sprawy organizacyjne (st. I stopnia) Deklaracja przystąpienia do testu poziomującego z języka obcego. Przygotowanie listy grupy. Wybór Starosty/Starościny. Prosimy o przeprowadzenie wyboru lektoratów itd. (zgodnie z dołączonymi do dokumentacji listami), wyboru języka wykładu monograficznego (francuski, angielski, niemiecki), poinformowanie studentów o specjalnościach do wyboru (profil ogólnoakademicki, studenci będą mieli ok. tygodnia na przemyślenie/przedyskutowanie decyzji), przygotowanie list osób z przygotowaniem pedagogicznym i bez przygotowania pedagogicznego.
Sprawy organizacyjne (st. II stopnia) Przygotowanie listy grupy. Wybór Starosty/Starościny. Wybór języka wykładu monograficznego (francuski, angielski, niemiecki). Deklaracja wyboru lektoratów (języki rozpoczynają się w semestrze letnim). Wybór seminarium dyplomowego dr hab. A. Murawska, prof. US, dr hab. J. Świrko, prof. US, dr hab. T. Zimny, prof. US;
Zapraszamy do kół naukowych działających w Instytucie Pedagogiki: Akademickie Koło Wczesnego Wspomagania Rozwoju "Primum Infans" Koło Naukowe Gerontologii Społecznej Koło Naukowe Młodych Pedagogów SPOLEGLIWI Koło Naukowe Pedagogiki Informacyjnej Koło Naukowe Pedagogów Opiekuńczych PRZYJACIELE Koło Naukowe Resocjalizacji Koło Naukowe Studentów Pracy Socjalnej „Empowerment” Koło Naukowe Wolontariatu Studenckiego Więcej informacji na stronie Rady Samorządu Studenckiego, stronie Instytutu Pedagogiki lub Facebooku!
Prosimy o zachęcenie do polubienia strony naszego Instytutu na FB (i wyczekiwania pierwszych krokusów).