Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
w nowej podstawie programowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Opracował J. Stryjkowski
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Innowacja pedagogiczna
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Realizacja programu rozwojowego
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Instytucja Edukacyjna m.st. Warszawa Edukacja artystyczna i kulturalna w nowej podstawie.
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 w RADOMIU im. Henryka Sienkiewicza 34 ODDZIAŁY Praca w systemie dwuzmianowym: 866 UCZNIÓW 68 NAUCZYCIELI I zmiana – 8.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Dziecko romskie w szkole
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna. Zakres innowacji: innowacją objęte są wszystkie oddziały od oddziału przedszkolnego do klas VIII włącznie. Innowacja dotyczy wszystkich zajęć edukacyjnych w oddziale przedszkolnym i klasach I – VIII.

Cel innowacji: zmiana oblicza szkoły, wzbogacenie oferty szkoły o elementy, dzięki którym dzieci uczą się zaangażowania, współpracy, aktywności obywatelskiej, wrażliwości na potrzeby innych, sprzyjanie rozwojowi ucznia pod względem merytorycznym, poznawczym i emocjonalnym, umożliwienie uczniowi udziału w różnych wydarzeniach społecznych i kulturalnych w roli odbiorcy i twórcy kultury, uczenie przy tym wyrażania swoich przeżyć i emocji, „wyprowadzenie” zajęć lekcyjnych na szeroką skalę w przestrzeń miejską w celu uatrakcyjnienia realizacji podstawy programowej, przybliżenie tradycji i obyczajów lokalnych, narodowych, rozbudzanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej, regionu, kraju, umożliwienie poznawania środowiska przyrodniczego, budzenie zainteresowania i szacunku dla otaczającej przyrody i wychowanie do życia w harmonii z przyrodą, wspieranie rozwoju sprawności psychofizycznej uczniów, prowadzenie zajęć niezbędnych do rozwoju psychoruchowego.

Spodziewane efekty: wzrost jakości nauczania, przyrost wiedzy i umiejętności uczniów, umiejętność realizowania podstawy programowej w sposób nieszablonowy i ciekawy, wzrost kreatywności uczniów, uczynienie szkoły miejscem przyjaznym i lubianym przez uczniów – szkoła pasji dla ucznia i nauczyciela, uczynienie uczestnictwa w kulturze naturalnym elementem życia uczniów, pozytywny rozwój zainteresowań uczniów.

Nasi uczniowie uczestniczą w zajęciach, między innymi, na: Uniwersytecie Wrocławskim – Wydział Fizyki i Astronomii, Wydział Chemii, Politechnice – wydział Architektury, Uniwersytecie Ekonomicznym, Uniwersytecie Przyrodniczym, W Centrum badawczo – szkoleniowym „Dobre Kadry”.