EUROPEJSKIE UGRUPOWANIE WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Advertisements

Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Stan realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata 2014.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
„Współpraca partnerska instytucji w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Czechy - Polska“ Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju.
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Dirow.pl Perspektywa rozwoju obszaru z uwzględnieniem funduszy unijnych na lata Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Dolnoodrzańska Inicjatywa.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
ZIT ZIT Plus = METROPOLIA.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Fundusze unijne od podstaw II
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Sieć Miast Euroregionu Karpackiego
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Rządowe Centrum Legislacji Warszawa, październik 2013 r.
STOWARZYSZENIE OSTRZSZOWSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
3D students – dialoGue, democracy,digital
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Umowa Partnerstwa Rzeszów 17 września 2015.
Zapis prezentacji:

EUROPEJSKIE UGRUPOWANIE WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ TATRY Z O.O. Związek Euroregion „Tatry” [PL] Združenie Región „Tatry” [SK] Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TATRY DRUGIE EUWT Z SIEDZIBĄ W POLSCE (NOWY TARG) PIERWSZE EUWT UTWORZONE PRZEZ EUROREGION

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" Starania o utworzenie tej nowej struktury trwały kilka lat i wymagały wielu wysiłków, poznania przepisów polskich, słowackich i Unii Europejskiej, wzajemnych uzgodnień i kompromisów. Osiągnięcie tak ambitnego celu, jakim było utworzenie Europejskiego Ugrupowania Współpracy Terytorialnej TATRY z o.o. stanowi naturalną konsekwencję dotychczasowej stabilnej, wzorcowej, trwałej, opartej na dobrych praktykach i licznych wspólnych przedsięwzięciach współpracy Związku Euroregion „Tatry” i Stowarzyszenia Region „Tatry”. EUWT

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" Dlaczego utworzyliśmy EUWT TATRY? Realizacja polsko-słowackiej współpracy transgranicznej na wyższym poziomie Zarządzanie projektami europejskimi w perspektywie 2014-2020 Rozwiązywanie transgranicznych problemów społeczności lokalnych pogranicza polsko-słowackiego Narzędzie służące samorządom członkowskim Euroregionu „Tatry” do lepszej absorpcji środków unijnych, zwłaszcza w ramach Programu Interreg V-A PL-SK 2014-2020 Przezwyciężanie barier formalnych, na jakie napotykają wspólne polsko-słowackie przedsięwzięcia The main purpose to establish the EGTC TATRY was to implement cooperation at a higher legal, substantive, and institutional level. This should facilitate the solving of crossborder problems of the local communities of the Polish-Slovak borderlands in various areas of their lives. First of all the EGTC TATRY is a tool for the use of local authorities of Polish-Slovak borderlands for the more effective and efficient implementation of projects in the Interreg V-A PL-SK 2014-2020 Programme.

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TATRY z o.o. jako instytucja współpracy transgranicznej posiadająca osobowość prawną prawa europejskiego zostało utworzone w dniu 14 sierpnia 2013 r. przez Związkiem Euroregion „Tatry” z polskiej strony i Stowarzyszeniem Region „Tatry” ze słowackiej strony na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1082/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 roku w sprawie europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej (EUWT). EUWT

PODPISANIE STATUTU I KONWENCJI: REJESTRACJA PRZEZ MSZ: UTWORZENIE EUWT TATRY PODPISANIE STATUTU I KONWENCJI: 14 sierpnia 2013 REJESTRACJA PRZEZ MSZ: 20 września 2013

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" W dniu 20.09.2013 r. Minister Spraw Zagranicznych RP podpisał decyzję o wpisaniu EUWT TATRY z o.o. do rejestru ugrupowań. Oznacza to, iż z tym dniem EUWT TATRY uzyskało osobowość prawną. Stało się tym samym pierwszym w Polsce Ugrupowaniem utworzonym przez euroregion i dopiero drugim takim podmiotem z siedzibą statutową po stronie polskiej. Ostatnią obowiązkową czynnością zamykającą formalności związane z utworzeniem ugrupowania zgodnie z rozporządzeniem nr 1082/2006 było przesłanie w dniu 27.09.2013 r. do Komitetu Regionów informacji o powstaniu EUWT TATRY wraz ze zgłoszeniem jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W dniu 02.10.2013 r. Komitet Regionów opublikował w wykazie zamieszczonym na swojej stronie internetowej informację o utworzeniu EUWT TATRY jako 40 ugrupowania w Unii Europejskiej. EUWT

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" CELE i ZADANIA cele Dalszy rozwój, ułatwianie i upowszechnianie polsko-słowackiej współpracy transgranicznej dla wzmocnienia spójności społecznej i ekonomicznej obszaru działania Ugrupowania po polskiej i słowackiej stronie Tatr. Przygotowanie i realizacja projektów współpracy terytorialnej współfinansowanych przez UE oraz projekty bez finansowego wkładu UE Ugrupowanie może uczestniczyć w zarządzaniu i wdrażaniu programów lub części programów finansowanych przez Unię Europejską, a w szczególności polsko-słowackich transgranicznych mikroprojektów The objective of EGTC TATRY is the further development, facilitation, and propagation of Polish-Slovak cross-border cooperation for the purpose of strengthening social and economic cohesion in the Grouping's area of intervention on the Polish and Slovakian sides of the Tatra Mountains. The tasks of the EGTC TATRY focus primarily on the preparation and implementation of territorial cooperation projects cofinanced by the European Union as well as projects without the financial contribution of the European Union (e.g. regional programmes, Visegrad Fund etc). zadania

ORGANY EUWT TATRY Najwyższy organ 14 przedstawicieli = 7 PL + 7 SK ZGROMA DZENIE Najwyższy organ 14 przedstawicieli = 7 PL + 7 SK DYREKTOR Organ wykonawczy i zarządzający RADA NADZORCZA Organ kontrolny 6 członków + 7 PL+7 SK

Środki wypracowane samodzielnie (realizacja projektów) BUDŻET EUWT TATRY Składka członkowska Wpisowe Środki wypracowane samodzielnie (realizacja projektów)

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" EUWT TATRY w programach INTERREG 2014-2020 EUWT TATRY, tak jak wszystkie Ugrupowania utworzone na podstawie Rozporządzenia Parlamentu i Rady Europejskiej nr 1082/2006 jest naturalnym beneficjentem programów Interreg, ponieważ samodzielnie spełnia wszystkie kryteria współpracy. Poprzez fakt, iż EUWT TATRY jest tak zwanym jedynym beneficjentem (jak określają to rozporządzenia dot. funduszy europejskich na lata 2014-2020) może ono ułatwić proces przygotowania i realizacji projektów oraz uprościć koordynację, zarządzanie i rozliczanie samodzielnych projektów oraz projektów z udziałem podmiotów z polsko-słowackiego pogranicza. TZET EGTC TATRY will be an ideal instrument for the realisation of projects as it simultaneously meets four of the requirements for cross-border cooperation: joint preparation of projects, shared realisation, shared financing, and common personnel, making it eligible to be a sole beneficiary capable of independently realising projects. EUWT

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" Rola EUWT TATRY w Programie INTERREG V-A PL-SK Starania o udział EUWT w zarządzaniu mikroprojektami w Programie Interreg V-A PL-SK, co mogło stanowić innowacyjne rozwiązanie Dyrektor EUWT TATRY jest członkiem Komitetu Monitorującego Programu Interreg V-A PL-SK EUWT wspiera samorządy lokalne w przygotowaniu i wdrażaniu transgranicznych projektów EUWT TATRY jest Partnerem Wiodącym projektu flagowego z udziałem 9 samorządów EUWT może być wnioskodawcą projektów we wszystkich osiach priorytetowych Programu Interreg V-A TZET To be able to benefit from the Interreg V-A Poland – Slovakia 2014-2020 programme and support local governments in the preparation and implementation of cross-border projects, the EGTC TATRY has actively participated in the preparation of this programme. The EGTCs may become aplicants in all priority axes of the Programme The director of EGTC TATRY is member of the Monitoring Committee of Interreg V-A PL-SK 2014-2020 EGTC TATRY as the lead partner in the partnership with 10 Polish and Slovak local governments prepared the flagship project (Cycling route around the Tatra Mountains – stage II) EUWT

Wspólna strategia działania 4 STRATEGICZNE OBSZARY WSPÓŁPRACY EUWT TATRY na lata 2014-2020 MISJA Wykorzystanie potencjału EUWT TATRY szansą na dalszy rozwój polsko-słowackiej współpracy transgranicznej Euroregionu „Tatry”. WIZJA EUWT TATRY jako innowacyjne i skuteczne narzędzie realizacji polsko-słowackiej współpracy transgranicznej. TZET 4 STRATEGICZNE OBSZARY WSPÓŁPRACY IV. Transgraniczne partnerstwa III. Transgraniczna edukacja II. Dostępność komunikacyjna obszaru wokół Tatr I. Wspólne dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze EUWT

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" PERSONEL EUWT TATRY w latach 2014-2017 EUWT

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" PROJEKTY EUWT TATRY w latach 2014-2017 w PLN EUWT

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" PRZYCHODY I WYDATKI w latach 2014-2017 EUWT

XV KONGRES ZWIĄZKU EUROREGION "TATRY" ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW w latach 2014-2017 EUWT