Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Koncepcja pracy Przedszkola nr 119 „ Zielona Łąka” we Wrocławiu..
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu Sosnowiec, ul. Kalagi 9a.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Co to jest spacer edukacyjny?
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
System akredytacji AKSES
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Sześciolatek idzie do szkoły
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Warsztaty: „Jak zostać swoim własnym rzecznikiem”
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Przedszkole Promujące Zdrowie
Droga do Krajowego Certyfikatu Szkoła Promująca Zdrowie
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Podstawa programowa WF założenia
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zgłoszenie do konkursu
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenie do konkursu
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku Wyniki autoewaluacji w Przedszkolu Promującym Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2017/2018 Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku

Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” realizuje szereg działań z zakresu promocji zdrowia poprzez liczne projekty, zajęcia otwarte, warsztaty, happeningi, konkursy, wycieczki, oraz działania w środowisku lokalnym. Dzięki systematyczności i długofalowości podejmowanych działań mają one wpływ na świadomość środowiska przedszkolnego. Przez to pracownicy przedszkola, nauczyciele, dzieci i rodzice wiedzą, że zdrowie jest kluczową sprawą, na którą przedszkole kładzie ogromny nacisk.

ROZWIJAMY TALENTY

ZDROWO JEMY, WIĘC ROŚNIEMY

BEZPIECZEŃSTWO NAJWAŻNIEJSZE

UCZYMY SIĘ EMOCJI

W drodze po krajowy certyfikat Przedszkoli Promujących Zdrowie 29 listopada 2012 roku podczas Wojewódzkiej Konferencji Szkół Promujących Zdrowie nasza placówka otrzymała Certyfikat Warmińsko- Mazurskiego Kuratora Oświaty „Szkoła Promująca Zdrowie”. Przyznany Certyfikat świadczy, że Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” spełnia wymogi procedury przyznawania certyfikatu, tworzy dobry klimat i warunki do wszechstronnego rozwoju, przygotowuje młode pokolenie do zdrowego stylu życia, do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, kształtuje poczucie odpowiedzialności za siebie i innych oraz wspiera społeczność szkolną w rozwijaniu dialogu człowieka z człowiekiem.

Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” podczas Wojewódzkiej Konferencji Szkół Promujących Zdrowie otrzymało kolejny Certyfikat Warmińsko- Mazurskiego Kuratora Oświaty „Szkoła Promująca Zdrowie”. Uroczystość odbyła się w Ratuszu Staromiejskim w Elblągu. Certyfikat to finał dwuletnich działań przedszkola w aspekcie dbałości o bezpieczeństwo dzieci w przedszkolu, w domu i na podwórku. 29 wrzesień 2015 r.

ZESPÓŁ PROMOCJI ZDROWIA W MPiŻ „Ekoludki” Zespół tworzą przedstawiciele różnych grup społeczności przedszkolnej, zarówno nauczyciele, jak i pracownicy niepedagogiczni oraz rodzice wspierani przez Panią Dyrektor Annę Sierotko.

Koordynator: mgr Anna Konopko, wicedyrektor MPiŻ „Ekoludki” Członkowie zespołu ds. promocji zdrowia: Ignatowicz Małgorzata – wicedyrektor MPiŻ”Ekoludki” Michałowska Agnieszka, Ryszkiewicz Joanna - nauczycielki Brzoznowska Dorota– nauczyciel Kardyńska Anna - nauczyciel Kosak Magda – nauczyciel Marciszewska Dorota- nauczyciel Parzych Agnieszka – nauczyciel Piekarska Marta – nauczyciel Stefanowska Elżbieta – nauczyciel Łukomska Renata - pielęgniarka Niedużak Urszula - rodzic Ostrowska Lucyna– szefowa kuchni Podlecka Monika – rodzic Zduńczyk Radosław - rodzic

AUTOEWALUACJA Zgodnie z wytycznymi Ośrodka Rozwoju Edukacji zastosowano i wykorzystano do badań ankiety dla nauczycieli, pracowników niepedagogicznych i rodziców. Przeprowadzono badanie dzieci techniką „Narysuj i opowiedz”. Wyniki badań opracowane zostały w formie raportu.

Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa STANDARD PIERWSZY Koncepcja pracy przedszkola, jego organizacja i struktura sprzyjają realizacji długofalowych, zaplanowanych działań dla wzmocnienia zdrowia dzieci, pracowników i rodziców dzieci. Wymiar Średnia punktów Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa a b c 1.Uwzględnienie promocji zdrowia w dokumentach oraz w pracy i życiu przedszkola.   4,33 Zwiększenie zakresu zaangażowania pracowników niepedagogicznych w działania na rzecz promocji zdrowia. Uzupełnienie Koncepcji Przedszkola o bezpośredni zapis realizacji działań w ramach PPZ. 2. Struktura dla realizacji programu przedszkola promującego zdrowie. 4,5 Uzupełnienie dokumentacji realizacji zadań PPZ o sformułowanie zapisów zadań koordynatora i zespołu do spraw promocji zdrowia, Szczegółowe zapoznanie nowych pracowników z zadaniami dotyczącymi promocji zdrowia w placówce. 3. Szkolenia, systematyczne informowanie i dostępność informacji na temat koncepcji przedszkola promującego zdrowie 4,4 Organizacja szkoleń wewnętrznych dla pracowników w tym w szczególności dla nowoprzyjętych. 4. Planowanie i ewaluacja działań w zakresie promocji zdrowia oraz ich dokumentowanie 4,0 Uwzględnienie potrzeb pracowników w szczególności niepedagogicznych w rocznych planach działań PPZ.

Podsumowanie wyników w standardzie pierwszym Średnia liczba punktów dla standardu pierwszego (dla 4 punktów): 4,3 Problem priorytetowy (wybrany na podstawie zapisów w kolumnie c): Część pracowników w szczególności niepedagogicznych dostrzega, że nie jest w sposób wystarczający poinformowana o koncepcji i zasadach PPZ.

STANDARD DRUGI Klimat społeczny przedszkola sprzyja dobremu samopoczuciu i zdrowiu dzieci, pracowników i rodziców dzieci

Podsumowanie wyników w standardzie drugim: badanie klimatu społecznego przedszkola za pomocą ankiety. Średnia liczba punktów dla standardu drugiego dla wszystkich badanych grup dorosłych: 4,5 Problem priorytetowy (wybrany na podstawie zapisów w kolumnie 5): Niewystarczający poziom zaangażowania w życie i funkcjonowanie przedszkola niektórych nauczycieli i pracowników niepedagogicznych.  

ARKUSZ ZBIORCZY DLA STANDARDU DRUGIEGO Badanie klimatu społecznego w grupie przedszkolnej techniką „Narysuj i opowiedz” Grupy dzieci w wieku 5-6 lat ( 6-latki1, 6-latki2, 6-latki3, 6-latki4, 6-latki5, 5-latki1, 5-latki4) Liczba dzieci w 7 grupach - 168 Liczba zbadanych dzieci - 152

Mocne strony: Dzieci lubią różnego rodzaju aktywności oferowane przez placówkę, są zadowolone z dobrych relacji z personelem, nauczycielami. Lubią zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, zabawy na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym. Słabe strony: Niektóre przedszkolaki nie lubią zup serwowanych w placówce, nie lubią również zajęć przy stolikach. Spora grupa dzieci stwierdziła, iż nie lubi kłótni i krzyków a więc negatywnych sytuacji jakie występują w relacjach między rówieśnikami. Problemy do rozwiązania : ◄zachęcanie dzieci do zjadania przedszkolnych posiłków, w szczególności zup ◄znalezienie nowych metod pracy w czasie zajęć eliminujących pracę przy stolikach ◄eliminowanie występowania negatywnych relacji między dziećmi oraz praca nad okazywaniem i przeżywaniem emocji Problem priorytetowy Nie wszystkie dzieci przestrzegają prawidłowych norm zachowania się w grupie.

STANDARD TRZECI Przedszkole prowadzi edukację zdrowotną dzieci i stwarza im warunki do praktykowania w codziennym życiu zachowań prozdrowotnych Wymiar Średnia liczba punktów Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa (wybierz je z kolumny 3) a b c 1. Program edukacji zdrowotnej w przedszkolu i jego realizacja. 4,6 Ujednolicenie wspólnych działań na płaszczyźnie rodzic -przedszkole z zakresu edukacji zdrowotnej. 2. Umożliwienie dzieciom praktykowania prozdrowotnych zachowań związanych z żywieniem. 4,4 Modyfikacja systemu nagradzania, zastąpienie słodyczy zdrowymi posiłkami. 3. Umożliwienie dzieciom praktykowania zachowań związanych z dbałością o ciało. Rozszerzenie profilaktyki jamy ustnej o grupy najmłodsze (3latki). 4. Działania dla zwiększenia aktywności fizycznej. 4,2 Wzbogacenie oferty zajęć dodatkowych z uwzględnieniem większej aktywności fizycznej. 5. Umożliwienie dzieciom praktykowania zachowań zwiększających ich bezpieczeństwo. Zakupienie sprzętu ochronnego i pomocy dydaktycznych do wykorzystywania w czasie zajęć.

Podsumowanie wyników w standardzie trzecim Średnia liczba punktów dla standardu trzeciego (dla 5 wymiarów): 4,48 Problem priorytetowy (wybrany na podstawie zapisów w kolumnie c): Nie wszystkie dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w działaniach dotyczących edukacji zdrowotnej w tym szczególnie aktywności ruchowej.  

STANDARD CZWARTY Przedszkole promuje działania w celu zwiększenia kompetencji pracowników i rodziców dzieci w zakresie dbałości o zdrowie oraz do prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci. Wymiar Średnia liczba punktów Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa (wybierz je z kolumny 3) a b c 1. Rozwijanie kompetencji pracowników do dbałości o zdrowie własne i prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci. 4,6 Organizacja zajęć/ warsztatów dla pracowników dotyczących swojego zdrowia oraz zdrowia dzieci. 2. Pomoc rodzicom dzieci w rozwijaniu kompetencji do dbałości o własne zdrowie i do wychowywania swego dziecka 4,1 Poziom zaangażowania rodziców i dalszej rodziny do realizacji zadań związanych z edukacją zdrowotną dzieci i rodziców oraz pracowników przedszkola, jak również zadań wychowawczych.

Podsumowanie wyników w standardzie czwartym Średnia liczba punktów dla standardu czwartego (dla 2 wymiarów): 4,35 Problem priorytetowy (wybrany na podstawie zapisów w kolumnie c):  Niewystarczająca współpraca i zaangażowanie rodziców i pracowników przedszkola na etapie planowania działań z edukacji zdrowotnej sprzyjającej ich zdrowiu oraz wspierającej ich kompetencje wychowawcze.  

OCENA EFEKTOW DZIAŁAŃ DOBRE SAMOPOCZUCIE W PRZEDSZKOLU Średnia liczba punktów dla wszystkich grup łącznie: 4,8 pkt Elementy wymagające poprawy: ◄ zmniejszenie hałasu w grupach ◄ wzmocnienie współpracy między pracownikami Problem priorytetowy: Nie wszyscy pracownicy angażują się w działania placówki w ramach realizacji PPZ.

PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ DLA WZMOCNIENIA ZDROWIA BADANE GRUPY ŚREDNI ODSETEK ODPOWIEDZI TAK Nauczyciele – liczba 40 90% Pracownicy niepedagogiczni – liczba 34 76% Rodzice – liczba 250 86% Średni odsetek odpowiedzi TAK dla wszystkich grup łącznie : 84% ( 4,2)

Wnioski do dalszych działań: Wszystkie badane grupy podejmują działania dla wzmacniania zdrowia aczkolwiek należy: ◄ aktywnie angażować rodziców w działania placówki na rzecz promocji zdrowia w celu podnoszenia ich świadomości na temat zachowań prozdrowotnych. ◄ włączać wszystkich pracowników przedszkola, szczególnie niepedagogicznych w realizację kolejnych zadań w ramach PPZ. ◄ wspólnie z rodzicami i personelem placówki należy planować tematykę działań edukacji zdrowotnej w tym tematykę szkoleń/warsztatów. ◄ zorganizować co najmniej dwa szkolenia/warsztaty w ciągu roku szkolnego dla personelu placówki i rodziców dzieci dotyczące tematyki zdrowia fizycznego i psychicznego oraz kompetencji wychowawczych z udziałem specjalistów. ◄ korzystać z wiedzy i kompetencji rodziców podczas szkoleń poprzez zapraszanie ich jako konsultantów, specjalistów, wykładowców. ◄ umieścić na stronie internetowej placówki tematykę planowanych w roku szkolnym spotkań ze specjalistami. ◄ na bieżąco informować o planowanych działaniach rodziców, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych poprzez ogłoszenia, stronę internetową placówki, media społecznościowe, kontakty indywidualne.  

KORZYŚCI Z PRZEPROWADZONEJ AUTOEWALUACJI Przeprowadzenie autoewaluacji w naszej placówce pozwoliło nam: ◄określić nasze mocne i słabe strony, ◄dokonać samooceny podejmowanych działań, ◄wyłonić kolejne problemy priorytetowe wymagające poprawy, ◄uzyskać motywację do podejmowania działań w celu zwiększenia świadomości rodziców oraz nauczycieli i pracowników niepedagogicznych w zakresie ich zdrowia, ◄zauważyć, że działania podejmowane przez przedszkole są właściwe i należy pracować nad tymi obszarami, które wymagają poprawy, ◄uzyskać cenne informacje zwrotne od różnych grup: dzieci i ich rodziców, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych.

PLAN DZIAŁAŃ NA ROK SZKOLNY 2018/19 Problem priorytetowy: Niewystarczająca współpraca i zaangażowanie rodziców i pracowników przedszkola na etapie planowania działań z edukacji zdrowotnej sprzyjającej ich zdrowiu oraz wspierającej ich kompetencje wychowawcze.

Rozwiązania dla usunięcia problemu: ◄przedstawienie całej społeczności przedszkola: rodzicom, nauczycielom, pracownikom niepedagogicznym wyników autoewaluacji placówki, zaproponowanie zagadnień do realizacji z dziećmi. ◄wyjaśnienie zarówno rodzicom jak i wszystkim pracownikom przedszkola znaczenia ich udziału w edukacji zdrowotnej dzieci. ◄opracowanie narzędzia (ankiety) do badania potrzeb rodziców i pracowników przedszkola szczególnie niepedagogicznych w zakresie edukacji na rzecz ich zdrowia. Dokonanie diagnozy tych potrzeb, korelacja z zagadnieniami realizowanymi wśród dzieci w danym roku szkolnym. ◄organizowanie spotkań, warsztatów i szkoleń ze specjalistami dotyczących kompetencji wychowawczych. ◄Zwiększenie zaangażowania rodziców jako kompetentnych specjalistów w prowadzeniu warsztatów i szkoleń . ◄Ustalenie sposobu informowania zarówno rodziców jak i pracowników przedszkola o tematyce i terminach planowanych szkoleń/warsztatów, spotkań ze specjalistami, ◄Udostępnienie rodzicom, pracownikom placówki informacji w celu pogłębienia ich wiedzy i umiejętności dbania o własne zdrowie.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ZESPÓŁ PROMOCJI ZDROWIA MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA I ŻŁOBKA „Ekoludki”