„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Zadania samorządu uczniowskiego
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Idea oceniania kształtującego
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Wyniki samooceny standardów SAS przeprowadzonej przez społeczność ZSUIP 8-9 czerwca 2015 Szkoły Aktywne w Społeczności.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Dziecko romskie w szkole
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS polska edycja międzynarodowego programu Community Schools

Cel programu Rozwój szkół aktywnych w społeczności – promujących partnerstwo między szkołą a społecznością lokalną, aktywizujących społeczność szkolną i mieszkańców, dbających o zapewnienie równego dostępu do oferty szkoły każdemu uczniowi.

Standardy Jakości SAS Narzędzie samooceny służące rozwojowi szkoły poprzez: zidentyfikowanie mocnych i słabych stron; określenie obszarów pracy wymagających rozwoju; rozwinięcie współpracy z instytucjami oraz zainteresowanymi osobami; ocenę współpracy ze społecznością lokalną; zaplanowanie i podejmowanie w szkole działań na podstawie zidentyfikowanych potrzeb i priorytetów w celu wspierania procesu uczenia się i uzyskiwania lepszych efektów.

Obszary pracy szkoły Przywództwo Partnerstwo Usługi Integracja społeczna Wolontariat Uczenie się przez całe życie Rozwój społeczności Angażowanie rodziców Kultura organizacyjna szkoły Uczenie się przez zrozumienie

Przywództwo Rozwój i doskonalenie szkoły zależy od silnego zespołu, który jednoczą w osiąganiu celów szkoły wspólna wizja i wartości. Skuteczny dyrektor – lider zapewnia personelowi i społeczności szkolnej niezbędne zasoby, daje możliwości i wsparcie dla działań o wysokiej jakości.

Partnerstwo Rozwijanie partnerskich relacji zapewniających ścisłą współpracę i wzajemne wsparcie z instytucjami, organizacjami działającymi w danej społeczności. Usługi Szkoła jest głównym centrum zasobów w społeczności lokalnej i świadczy dla niej usługi, które odpowiadają na potrzeby mieszkańców.

Integracja społeczna Zapewnienie edukacji wszystkim dzieciom niezależnie od ich pochodzenia, przekonań religijnych, statusu społecznego i etnicznego, stanu zdrowia i wielu innych różnic – zapewnienie wszystkim uczniom równego dostępu do edukacji, tworzenie atmosfery wolnej od uprzedzeń i stereotypów.

Wolontariat Zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej i lokalnej. Wolontariat, poprzez współpracę z innymi członkami społeczności, a nie tylko z rodzicami i nauczycielami, rozwija u uczniów zaufanie i szacunek do mieszkańców ich miejscowości/dzielnicy i stanowi niezbędny warunek ich rozwoju.

Uczenie się przez całe życie Jest ważne dla wszystkich ludzi wobec szybko zachodzących zmian we współczesnym świecie. Istotne jest, aby wszyscy rozumieli, że uczenie się to proces, który trwa całe życie i może służyć nie tylko pracy, ale także może być przyjemnością.

Rozwój społeczności Szkoła aktywnie wspiera rozwój społeczności lokalnej, pomaga różnym grupom społecznym w wykorzystaniu ich pełnych możliwości przy wykonywaniu różnych zadań, angażowaniu w nie innych oraz świadczeniu najlepszych usług na rzecz mieszkańców.

Angażowanie rodziców Wszyscy rodzice powinni znać potrzeby rozwojowe dziecka i zapewnić mu najlepsze warunki do uczenia się. To wymaga aktywnej współpracy między rodzicami i nauczycielami. SAS zapewnia rodzicom możliwość angażowania się w proces podejmowania decyzji wpływających na jakość edukacji ich dzieci i możliwość udziału w życiu szkolnym.

Kultura organizacyjna szkoły Podstawą nauczania-uczenia się są wartości demokratyczne. Pracownicy szkoły starają się, by znaleźć coraz lepsze sposoby odkrywania potencjału wszystkich uczniów. Kultura organizacyjna szkoły polega na tym, by motywować uczniów do bycia innowacyjnymi, twórczymi i aktywnymi w życiu szkoły.

Uczenie się przez zrozumienie Szkoła stwarza możliwości korzystania z edukacji formalnej, jak i nieformalnej. Realizuje podstawę programową i programy nauczania tak, aby uczenie się było aktywne, integrujące wiedzę i refleksyjne. Rodzice, członkowie szerszej społeczności oraz oczywiście uczniowie, powinni dostrzegać znaczenie tego, czego się uczą w szkole.

Zasady udziału w programie Szkoła dokonuje samooceny poziomu spełniania standardów jakości SAS. W wyniku samooceny powstaje ogólny obraz szkoły ukazujący spełnianie wymagań. Z 9 standardów szkoła wybiera priorytety na rok szkolny i planuje działania, które mają poprawić realizację standardów w wybranych obszarach. Szkoła realizuje opracowany plan działań, a po roku dokonuje kolejnej samooceny.

Korzyści dla szkoły Rozwój działań wpływających na poprawę jakości pracy szkoły poprzez przeprowadzenie samooceny wg przygotowanej procedury i z wykorzystaniem udostępnionych narzędzi. Wzmocnienie roli szkoły w środowisku lokalnym. Udział w międzynarodowym przedsięwzięciu i możliwość współpracy z SAS z wielu krajów.