Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Kielce, 9 października 2014 r. Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Klasy VII i VIII w okresie przejściowym
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
SIEĆ SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI

Sześciolatek idzie do szkoły
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Programy nauczania.
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Sześciolatek idzie do szkoły
„MŁODY OBYWATEL”.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Jan Herczyński Uniwersytet Warszawski Warszawa 9 listopada 2010
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
wynagrodzeń nauczycieli
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Arkusze organizacji pracy szkoły
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Finansowanie zadań oświatowych
Prawo Finansów Publicznych Sektora Samorządowego Cz. I
Art. 8 i art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapisy na dyżur wakacyjny do oddziałów przedszkolnych
Zapis prezentacji:

Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych Luty 2017 r.

Rozpoczynamy prekonsultacje: Zmiany w finansowaniu Rozpoczynamy prekonsultacje: Wstępna propozycja terminów i miejsc warsztatów: Katowice – 3 lutego 2017 roku, Gdańsk – 9 lutego 2017 roku, Bydgoszcz – 16 lutego 2017 roku, Warszawa – 28 lutego 2017 roku.  

Zmiany w finansowaniu I PANEL SUBWENCJA OŚWIATOWA Sposób ustalenia łącznej kwoty subwencji oświatowej Sposób podziału kwoty subwencji oświatowej Małe szkoły Zmianowość DOTACJA PRZEDSZKOLNA  

Zmiany w finansowaniu OBECNY SYSTEM Ogólne przepisy dotyczące ustalania kwoty subwencji oświatowej: „Kwota subwencji oświatowej nie niższa niż w roku ubiegłym skorygowana o zmianę zadań oświatowych.” (art. 28 ust. 1 Ustawy o dochodach JST) Słabości obecnego systemu: Mało przejrzysty system; Brak gwarancji wysokości subwencji;

Zmiany w finansowaniu OBECNY SYSTEM Sposób podziału subwencji oświatowej Sposób podziału na ucznia Z uwzględnieniem typów i rodzajów szkół Z uwzględnieniem awansu zawodowego nauczycieli Kwota subwencji dla szkoły: Część podstawowa* - kwota na ucznia 5293 zł w 2017 r. + część uzupełniająca* - wagi na różne kategorie uczniów * Skorygowana wskaźnikiem Di

Zmiany w finansowaniu OBECNY SYSTEM Słabości: System korzystny dla dużych szkół w dużych miastach o z dużej liczebności uczniów na oddział.

Zmiany w finansowaniu Dane dotyczą szkół podstawowych, ogólnodostępnych, prowadzonych przez JST, z wyłączeniem klas łączonych, z wyłączeniem szkół nietypowych (tj. z dużym udziałem uczniów niepełnosprawnych, uczniów mniejszości, uczniów w oddziałach mistrzostwa sportowego itp.)

Zmiany w finansowaniu Dane dotyczą szkół podstawowych, ogólnodostępnych, prowadzonych przez JST, z wyłączeniem klas łączonych, z wyłączeniem szkół nietypowych (tj. z dużym udziałem uczniów niepełnosprawnych, uczniów mniejszości, uczniów w oddziałach mistrzostwa sportowego itp.)

Zmiany w finansowaniu

Zmiany w finansowaniu

Nowy model podziału kwoty podstawowej subwencji Zmiany w finansowaniu Propozycja MEN Nowy model podziału kwoty podstawowej subwencji

Ustalanie łącznej kwoty subwencji: Zmiany w finansowaniu Ustalanie łącznej kwoty subwencji: Określenie w przepisach ustawy co ma pokrywać subwencja

Zmiany w finansowaniu Sposób podziału subwencji oświatowej Uzależnienie wysokości subwencji dla danej jednostki samorządu terytorialnego nie tylko od liczby uczniów w danej jednostce samorządu terytorialnego, ale także od liczby oddziałów (tj. część subwencji kalkulowana byłaby na ucznia, a część subwencji kalkulowana byłaby na oddział); „Czy dla wszystkich szkół czy tylko szkół podstawowych? Uwzględnienie w podziale subwencji mechanizmu różnicującego środki finansowe w zależności od liczby godzin wynikającej z ramówek; Utrzymanie wag na różne kategorie uczniów (np. niepełnosprawni, mniejszości, itp.) w dotychczasowej wysokości.

Zmiany w finansowaniu Obecny model: Subwencja naliczona dla jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej szkołę = Wskaźnik zależny od struktury awansu zawodowego nauczycieli, uwzględniający dodatek wiejski i mieszkaniowy * (Część podstawowa na ucznia + Część dodatkowa na ucznia).

Zmiany w finansowaniu Obecny model: Część podstawowa na ucznia = Standard finansowy A * Liczba uczniów w szkole. Część dodatkowa na ucznia Suma dla każdej wagi {Liczba uczniów przypisana do danej wagi przemnożona przez wartość tej wagi}.

Zmiany w finansowaniu Obecny model (wzory): 𝑆=𝐷∗(𝑆𝑃+𝑆𝐷) 𝐶𝑧ęść 𝑝𝑜𝑑𝑠𝑡𝑎𝑤𝑜𝑤𝑎=𝑆𝑃=𝐴∗𝑈 𝐶𝑧ęść 𝑑𝑜𝑑𝑎𝑡𝑘𝑜𝑤𝑎=𝑆𝐷=𝐴∗ 𝑖=1 𝑛 𝑁 𝑖 ∗ 𝑊 𝑖 S - Subwencja naliczona dla jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej szkołę; D – Wskaźnik zależny od struktury awansu zawodowego nauczycieli, uwzględniający dodatek wiejski i mieszkaniowy; U – Liczba uczniów w szkole; A – Standard finansowy A; 𝑁 𝑖 ∗ 𝑊 𝑖 – Liczba uczniów przypisana do i-tej wagi w obecnym modelu przemnożona przez wartość i-tej wagi;

Zmiany w finansowaniu Przyszły model, wariant I Subwencja naliczona dla jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej szkołę = Wskaźnik zależny od struktury awansu zawodowego nauczycieli, uwzględniający dodatek wiejski i mieszkaniowy * (Część podstawowa na oddział + Część dodatkowa na oddział + Część podstawowa na ucznia + Część dodatkowa na ucznia).

Zmiany w finansowaniu Przyszły model, wariant I Część podstawowa na oddział = 80% * (Średni koszt godziny pracy nauczyciela realizującego ramowe plany nauczania + religia) * Suma dla każdej klasy {Liczba oddziałów danej klasy przemnożona przez liczbę godzin wynikających z ramowych planów nauczania i religii dla danej klasy}. + Część dodatkowa na oddział + Część podstawowa na ucznia + Część dodatkowa na ucznia

Zmiany w finansowaniu Przyszły model, wariant I Część dodatkowa na oddział = (Średni koszt godziny pracy nauczyciela realizującego ramowe plany nauczania + religia) * Suma dla każdej wagi {Liczba oddziałów przypisana do danej wagi przemnożona przez wartość tej wagi}. (przewidziane wagi zależne od oddziału, np. dla oddziału integracyjnego oraz waga wiejska 0,25) + Część dodatkowa na oddział + Część podstawowa na ucznia + Część dodatkowa na ucznia

Zmiany w finansowaniu Przyszły model, wariant I Część podstawowa na ucznia = Standard finansowy na każdego ucznia w nowym modelu * Liczba uczniów w szkole. Część dodatkowa na ucznia Standard finansowy A Suma dla każdej wagi {Liczba uczniów przypisana do danej wagi przemnożona przez wartość tej wagi}. (przewidziane wagi zależne od ucznia, np. dla uczniów niepełnosprawnych)

Zmiany w finansowaniu Przyszły model, wariant I (wzory) 𝑆=𝐷∗(𝑆𝑃𝑂+𝑆𝐷𝑂+𝑆𝑃𝑈+𝑆𝐷𝑈) 𝐶𝑧ęść 𝑝𝑜𝑑𝑠𝑡𝑎𝑤𝑜𝑤𝑎 𝑛𝑎 𝑜𝑑𝑑𝑧𝑖𝑎ł=𝑆𝑃𝑂=0,8∗𝐺∗ 𝑖=1 8 𝑂 𝑖 ∗ 𝑅 𝑖 𝐶𝑧ęść 𝑑𝑜𝑑𝑎𝑡𝑘𝑜𝑤𝑎 𝑛𝑎 𝑜𝑑𝑑𝑧𝑖𝑎ł=𝑆𝐷𝑂=𝐺∗ 𝑖=1 𝑘 𝑁𝑜 𝑖 ∗ 𝑊𝑜 𝑖 𝐶𝑧ęść 𝑝𝑜𝑑𝑠𝑡𝑎𝑤𝑜𝑤𝑎 𝑛𝑎 𝑢𝑐𝑧𝑛𝑖𝑎=𝑆𝑃𝑈=𝐴𝑢∗𝑈 𝐶𝑧ęść 𝑑𝑜𝑑𝑎𝑡𝑘𝑜𝑤𝑎 𝑛𝑎 𝑢𝑐𝑧𝑛𝑖𝑎=𝑆𝐷𝑈=𝐴𝑢 𝑖=1 𝑙 𝑁𝑢 𝑖 ∗ 𝑊𝑢 𝑖

Zmiany w finansowaniu S - Subwencja naliczona dla jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej szkołę; D – Wskaźnik zależny od struktury awansu zawodowego nauczycieli, uwzględniający dodatek wiejski i mieszkaniowy; U – Liczba uczniów w szkole; Au – Standard finansowy na każdego ucznia w nowym modelu G – Średni koszt godziny pracy nauczyciela realizującego ramowe plany nauczania + religia; 𝑁 𝑖 ∗ 𝑊 𝑖 – Liczba uczniów przypisana do i-tej wagi w obecnym modelu przemnożona przez wartość i-tej wagi; 𝑂 𝑖 ∗ 𝑅 𝑖 – Liczba oddziałów dla i-tej klasy przemnożona przez liczbę godzin wynikających z ramowych planów nauczania i religii dla i-tej klasy; 𝑁𝑜 𝑖 ∗ 𝑊𝑜 𝑖 - Liczba oddziałów przypisana do i-tej wagi przemnożona przez wartość i-tej wagi (przewidziane wagi zależne od oddziału, np. dla oddziału integracyjnego oraz waga wiejska 0,25); 𝑁𝑢 𝑖 ∗ 𝑊𝑢 𝑖 - Liczba uczniów przypisana do i-tej wagi w nowym modelu przemnożona przez wartość i-tej wagi (przewidziane wagi zależne od ucznia, np. dla uczniów niepełnosprawnych)

Zmiany w finansowaniu Założenia: Efekty na przykładzie finansowania ogólnodostępnej szkoły podstawowej w zakresie podstawowym. Tylko systemowe wagi. Na tym etapie założono łącznie te same środki finansowe na poziomie szkoły podstawowej w starym i nowym modelu finansowania. Wzięto pod uwagę standard finansowy A, wagę wiejską, wagę dla małych szkół i wagę dla oddziałów klas I-III. Dla wsi i miast do 5 tys. mieszkańców pominięto wagę R (w związku z adresowanie tej wagi do konkretnych wydatków i porównywalnością analizy). Część podstawowa na oddział określona w wysokości 80% pełnych kosztów wynagrodzeń nauczycieli realizujących w oddziale ramowe plany nauczania wraz z religią, tj. średnio 68 tys. zł. W ramach części dodatkowej na oddział przyjęto wagę wiejską na oddział w wysokości 25% - oznacza to, że na wsi i w mieście do 5 tys. mieszkańców część podstawowa na oddział wraz z wagą wiejską pokrywa pełne koszty wynagrodzeń nauczycieli realizujących w oddziale ramowe plany nauczania wraz z religią (tj. średnio 86 tys. zł) bez względu na liczbę uczniów.

Zmiany w finansowaniu Na tym etapie nie symulowano skutków podziału na grupy, ale docelowo system będzie uwzględniał taki podział. Na poziomie średniej wielkości oddziału klasowego (16 na wsi i 21 w mieście) nowy model przelicza te same środki co obecny model. Wartość łącznych środków dla wsi i miast jest podobna jak obecnie. Nie ma przesunięcia między wsią a miastem.

Zmiany w finansowaniu

Zmiany w finansowaniu Efekty Obecny model Nowy model – Wariant I L.p. Efekty   Obecny model Nowy model – Wariant I Wieś i miasto <= 5 tys. Miasto > 5 tys. 1 Pokrycie pełnych wynagrodzeń nauczycieli realizujących ramowy plan nauczania 10 uczniów 16 uczniów z samego faktu utworzenia oddziału 8 uczniów (80% wynagrodzeń za ramówki niezależnie od liczby uczniów 2 Pokrycie wydatków z poz. 1 + 1 dodatkowy etat nauczyciela 13 uczniów na oddział dla 1 ciągowej szkoły 17 uczniów na oddział dla 2 ciągowej szkoły 5 uczniów na oddział dla 1 ciągowej szkoły 11 uczniów dla na oddział 2 ciągowej szkoły 3 Pokrycie wydatków z poz. 1 + 2 dodatkowe etaty nauczycieli 15 uczniów na oddział dla 1 ciągowej szkoły 18 uczniów na oddział dla 2 ciągowej szkoły 10 uczniów na oddział dla 1 ciągowej szkoły 13 uczniów na oddział dla 2 ciągowej szkoły 4 Pokrycie wydatków z poz. 1 + 3 dodatkowe etaty nauczycieli 16 uczniów na oddział dla 1 ciągowej szkoły 19 uczniów na oddział dla 2 ciągowej szkoły 15-16 uczniów na oddział dla 2 ciągowej szkoły 5 Kwota na oddział przy średniej wielkości oddziału (16 wieś, 21 miasto) 121 tys. zł 115 tys. zł (jak obecnie) 6 Kwota na oddział przy bardzo małej wielkości oddziału, tj. na poziomie 10% najmniej licznych oddziałów (8 wieś, 20 miasto) 68 tys. zł 109 tys. zł 104 tys. zł (52% więcej) 113 tys. zł (4% więcej) 7 Kwota na oddział przy bardzo dużej wielkości oddziału, tj. na poziomie 10% najbardziej licznych oddziałów (18 wieś, 24 miasto) 136 tys. zł 131 tys. zł 126 tys. zł (8% mniej) 122 tys. zł (7% mniej)

Zmiany w finansowaniu Wieś i miasto do 5 tys. mieszkańców Średnia liczba uczniów na oddział Wieś i miasto do 5 tys. mieszkańców Miasto powyżej 5 tys. mieszkańców Obecnie Propozycja Różnica % 7 59 742 101 525 69,9% 44 922 84 325 87,7% 8 68 277 103 742 51,9% 51 340 86 542 68,6% 9 76 811 105 960 37,9% 57 757 88 760 53,7% 10 85 346 108 178 26,8% 64 175 90 978 41,8% 11 93 881 110 396 17,6% 70 592 93 196 32,0% 12 90 983 112 614 23,8% 65 578 95 414 45,5% 13 98 565 114 831 16,5% 71 042 97 631 37,4% 14 106 147 117 049 10,3% 76 507 99 849 30,5% 15 113 729 119 267 4,9% 81 972 102 067 24,5% 16 121 310 121 485 0,1% 87 437 104 285 19,3% 17 128 892 123 703 -4,0% 92 901 106 503 14,6% 18 136 474 125 920 -7,7% 98 366 108 720 10,5% 19 144 056 128 138 -11,0% 103 831 110 938 6,8% 20 151 638 130 356 -14,0% 109 296 113 156 3,5% 21 159 220 132 574 -16,7% 114 761 115 374 0,5% 22 166 802 134 792 -19,2% 120 225 117 592 -2,2% 23 174 384 137 009 -21,4% 125 690 119 809 -4,7% 24 181 966 139 227 -23,5% 131 155 122 027 -7,0% 25 189 548 141 445 -25,4% 136 620 124 245 -9,1% 26 197 130 143 663 -27,1% 142 085 126 463 27 204 711 145 881 -28,7% 147 549 128 681 -12,8% 28 212 293 148 098 -30,2% 153 014 130 898 -14,5% 29 219 875 150 316 -31,6% 158 479 133 116 -16,0% 30 227 457 152 534 -32,9% 163 944 135 334 -17,5%

Zmiany w finansowaniu Zabezpieczeniem przed sztucznym tworzeniem oddziałów mogłaby być zasada, zgodnie z którą jeśli szkoła ma więcej niż 1 oddział danej klasy to do potrzeb naliczania środków na tę szkołę koryguje się odpowiednio w dół liczbę oddziałów w przypadku jeśli liczba utworzonych oddziałów jest wyższa niż wynika to z limitu 25. Na przykład: można mieć 2 oddziały jeśli w klasie jest 25 dzieci, ale jeśli szkoła utworzyła 2 oddziały a w klasie jest 25 dzieci, to naliczenie (w części oddziałowej) będzie uwzględniało tylko 1 oddział.

Zmiany w finansowaniu Uwzględnienie w algorytmie podziału subwencji: Wagi promującej szkoły, w których nie ma zmianowości Wagi dla małych szkół zróżnicowanej ze względu na zamożność gminy – „Jaki wskaźnik badający zamożność gminy zastosować?”

Zmiany w finansowaniu DOTACJA PRZEDSZKOLNA Propozycje zmian Wprowadzenie finansowania wszystkich dzieci w wychowaniu przedszkolnym poprzez subwencję oświatową (z jednoczesnym odejściem od dotacji przedszkolnej i z uwzględnieniem odpowiedniego zmniejszenia udziału dochodów jednostek samorządu terytorialnego w podatkach).  

Zmiany w finansowaniu DOTACJA PRZEDSZKOLNA Inne propozycje zmian: Naliczanie dotacji według organu rejestrującego a nie jak obecnie wg. położenia przedszkola. Zróżnicowanie kwoty dotacji ze względu na rodzaj placówki wychowania przedszkolnego i jej zlokalizowanie.  

Dziękuję za uwagę