Dr inż. Magdalena Jabłońska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Sporządził: Jacek Kruszewski Szkolenie biblioteczne Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie SZKOLENIE BIBLIOTECZNE.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
 12 marca 2012 r. – godz spotkanie Studentów z Mentorem w szkole (zbiórka przed sekretariatem szkoły)  Praktyki śródroczne: obserwacja lekcji.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Praca dyplomowa inżynierska Temat: Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Podstawy Kryptologii” Dyplomant: Ewelina Bogusz Promotor: prof. zw.,
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Finanse publiczne i prawo finansowe
OBOWIĄZKOWE PRAKTYKI ZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE.
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
System akredytacji AKSES
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
regulacje NATO i Unii Europejskiej
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Powtarzanie roku studiów
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek w systemie transportowym
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w Umowie i Projekcie
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenie do konkursu
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Podstawowe informacje o projekcie
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Analiza potrzeb studentów niepełnosprawnych
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Prezentacja wspomagająca dla:
Urząd Patentowy, Bazy patentowe
Prawo handlowe – ćwiczenia
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt ZUT w Szczecinie
KRYMINALISTYKA ćwiczenia gr. 1
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Spotkanie z opiekunami modułów
Zapis prezentacji:

Dr inż. Magdalena Jabłońska SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Nowy rok akademicki 2010/2011 Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska Ważne w SZJK Nadal obowiązuje dotychczasowa dokumentacja SZJK. Procedury obowiązujące nauczycieli akademickich: Procedura P-RM-5.4-1 Obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne Procedura P-RM-5.7-1 Proces dyplomowania Procedura P-RM-5.11-1 Etyka Procedura P-RM-7.2-2 Hospitacje zajęć Dr inż. Magdalena Jabłońska

WYKAZ PROCEDUR obowiązywanie PROCES POMOCNICZY I DOSKONALĄCY PONADTO: Procedura P-RM-3.4-1 Nadzór nad dokumentacją i zapisami Wszyscy pracownicy Wydziału prowadzący zajęcia dydaktyczne, oraz inne osoby - zakresy kompetencji i odpowiedzialności szczegółowo opisane w procedurze, Procedura P-RM-7.2-3 Działania doskonalące Pełnomocnik Dziekana ds. SZJK, Wszyscy pracownicy Wydziału zobowiązani do wprowadzenia działań po audicie, oraz inne osoby – zakresy kompetencji i odpowiedzialności szczegółowo opisane w procedurze, Procedura P-RM-7.3-1 Audyty wewnętrzne. Pełnomocnik Dziekana ds. SZJK, pracownicy odpowiedzialni za obszar audytowany, oraz inne osoby – zakresy kompetencji i odpowiedzialności szczegółowo opisane w procedurze. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska Ważne terminy połowa października 2010 – audyt wewnętrzny na Wydziale połowa listopada 2010 – audyt uczelniany. W każdym przypadku będzie to losowe badanie zgodności systemu z zapisami w dokumentacji wydziałowej Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” Szczególną uwagę należy zwrócić na: Odpowiedzialny za przedmiot jest kompetentny i odpowiedzialny za: Opracowanie karty przedmiotu (sylabus) wyznaczanie i informowanie osób prowadzących zajęcia z danego przedmiotu, pisemne zgłoszenie koordynatorowi ds. obciążeń dydaktycznych w Jednostce planu obciążenia na dany przedmiot, sprawdzanie stanu przygotowania warunków do prowadzenia zajęć, przygotowanie zajęć, pobranie i/lub opracowanie katalogów, zatwierdzanie zmian w prowadzeniu zajęć pod względem przygotowania sal dydaktycznych. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” Szczególną uwagę należy zwrócić na: Prowadzący zajęcia jest kompetentny i odpowiedzialny za: opracowywanie harmonogramów zajęć, przekazywanie harmonogramów do prowadzących (tylko w ramach ćwiczeń laboratoryjnych, seminariów, projektów), wywieszenie harmonogramów we właściwych gablotach oraz opublikowanie na stronach internetowych Jednostki/Wydziału, sprawdzanie stanu przygotowania warunków do prowadzenia zajęć, zgłaszanie do Odpowiedzialnego za przedmiot informacji o braku możliwości prowadzenia zajęć, przygotowywanie zajęć, pobranie i/lub opracowanie katalogów, informowanie studentów na pierwszych zajęciach o: zasadach prowadzenia zajęć, bieżącej kontroli wyników, warunkach zaliczenia i podstawowej literaturze oraz o szkoleniu BHP (dot. zajęć laboratoryjnych), Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” c.d. Prowadzący zajęcia jest kompetentny i odpowiedzialny za: prowadzenie zajęć, przekazywanie informacji o zmianach w prowadzeniu zajęć i zmianach w harmonogramie studentom i innym prowadzącym, wywieszenie informacji w gablotach i na stronie internetowej, wypełnianie karty zastępstw/odrabiania zajęć przekazywanie informacji o zastępstwie/odrabianiu zajęć do odpowiedzialnego za przedmiot i Dziekanatu, wpis do Księgi zastępstw. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” FORMULARZE Z-RM-5.4-1-1 Karta przedmiotu, Z-RM-5.4-1-2 Rejestr kart przedmiotów (w dziekanacie) Z-RM-5.4-1-3 Zlecenie obciążenia dydaktycznego, Z RM-5.4-1-4 Zestawienie zbiorcze obciążenia dydaktycznego w roku akademickim, Z-RM-5.4-1-5 Karta obciążenia dydaktycznego, Z-RM-5.4-1-6 Umowa-Zlecenie, Z-RM-5.4-1-7 Katalog zajęć, Z-RM-5.4-1-8 Formularz zastępstw i/lub odrabiania zajęć, Z-RM-5.4-1-9 Katalog zastępstw/odrabiania zajęć (sekretariat jednostki) Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska Obszar kształcenia Sylabusy – powinny być opracowane i dostępne dla studentów np. w gablotach czy też na stronach internetowych, Każdy prowadzący zajęcia tj. laboratoria, ćwiczenia, projekt, seminarium powinien posiadać katalog studentów grupy dziekańskiej wraz z zaznaczonymi nieobecnościami czy też ocenami (punktami) cząstkowymi, osoby prowadzące wykład mogą ale nie SA zobowiązane do prowadzenia katalogu studentów, Wyznaczenie terminów konsultacji i podanie do wiadomości studentów z podziałem na poszczególne rodzaje studiów (stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne)), Do każdych zajęć laboratoryjnych muszą być dostępne instrukcje dla studentów oraz instrukcje BHP, Na pierwszych zajęciach z danego przedmiotu prowadzący przedmiot zobowiązany jest poinformować studentów o sposobie i formie zaliczenia (np. ilość potrzebnych punktów do uzyskania określonej oceny), Terminy zaliczeń i egzaminów muszą być wyznaczone odpowiednio dla poszczególnych rodzajów studiów tj. osobno dla stacjonarnych osobno dla niestacjonarnych, i podane odpowiednio wcześniej do wiadomości studentów, Terminy egzaminów muszą być wyznaczone w czasie trwania sesji egzaminacyjnej, Osoba odpowiedzialna za dany przedmiot zobowiązana jest do aktualizacji sylabusa, np. w wyniku zmian w standardach lub aktualizacji literatury z uwzględnieniem dostępności dla studentów (biblioteka). Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „hospitacje zajęć” Dr inż. Magdalena Jabłońska Kierownik Jednostki organizacyjnej jest kompetentny i odpowiedzialny za: przygotowanie ramowego planu hospitacji, nadzór nad rejestrem hospitacji w jednostce organizacyjnej, opracowanie sprawozdania dla Dziekana. Hospitujący jest kompetentny i odpowiedzialny za: przeprowadzenie hospitacji, sporządzenie protokołu z przeprowadzanej hospitacji.   Prowadzący przedmiot jest kompetentny i odpowiedzialny za: uwzględnienia wniosków z hospitacji w planowaniu i prowadzeniu zajęć dydaktycznych. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „hospitacje zajęć” Dr inż. Magdalena Jabłońska FORMULARZE Z-RM-7.2-2-1 Ramowy plan hospitacji (kierownik jednostki). Z-RM-7.2-2-2 Protokół hospitacji. Z-RM-7.2-2-3 Karta hospitacji. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „proces dyplomowania” Tematy prac poszczególnych promotorów wraz z zakresem tematycznym powinny zostać podane do wiadomości studentów określonej specjalizacji. Sposób upowszechnienia tematów oraz zakresów tematycznych np. dostępność na stronach internetowych lub w gablotach, określa Kierownik Katedry odpowiedzialny za daną specjalizację. Każdy promotor powinien wyznaczyć terminy konsultacji lub zasady kontaktu dla dyplomantów. Podczas planowania tematów prac dyplomowych należy uwzględnić możliwość, realizacji prac na zlecenie jednostek zewnętrznych np. współpraca z przemysłem czy też udziału w konkursach zewnętrznych oraz możliwość publikacji zrealizowanych prac. Praca dyplomowa powinna posiadać stronę tytułową zgodną z wymaganiami wydziałowymi, w teczce powinno znaleźć się oświadczenie studenta o samodzielnym wykonaniu pracy (załącznik dostępny w dziekanacie). Na końcu pracy musi być dołączona wersja elektroniczna pracy, w zgodzie z RS W katedrze powinno być dostępne zestawienie liczby przydzielonych prac dyplomowych do ukończonych prac w danym roku akademickim. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska W razie potrzeby pozostajemy do dyspozycji Zespół ds. SZJK w KNoM: dr inż. Magdalena Jabłońska dr inż. Lesław Gajda dr inż. Agnieszka Tomaszewska Dr inż. Magdalena Jabłońska