Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
"Nowoczesny Nauczyciel
CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Model treści nauczania
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Szkolne Centrum Nauki”
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty www.nauczyciele.org.pl

Uczę matematyki z sukcesem Opracowanie: Dariusz Borowski 17 stycznia 2019

Moduł II Podstawa programowa, standardy wymagań egzaminacyjnych i szkolne zestawy programów nauczania 17 stycznia 2019

OD PODSTAWY PROGRAMOWEJ DO ZADANIA SPRAWDZAJĄCEGO Temat 5. OD PODSTAWY PROGRAMOWEJ DO ZADANIA SPRAWDZAJĄCEGO 17 stycznia 2019

Ze względu na ważkość oceniania — zarówno w procesie kształcenia szkolnego, jak i egzaminowania zewnętrznego, umiejętności związane z ocenianiem wspierającym rozwój ucznia, w tym z tworzeniem wymagań programowych, budowaniem narzędzi badania osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz z analizowaniem i interpretowaniem wyników tego pomiaru, stają się w praktyce nauczycielskiej nie tylko potrzebne, ale wręcz konieczne. Jednym z istotnych działań nauczyciela jest umiejętne stosowanie zadań stawianych przed uczniami w różnych fazach procesu kształcenia — od ćwiczeń wprowadzających po sprawdzanie i ewaluację osiągnięć. 17 stycznia 2019

Zadanie 1 Przygotujcie po 4 przykłady zadań sprawdzających w oparciu o niezbędne materiały. Dokonajcie analizy zadań pod kątem zgodności z podstawą programową i standardami wymagań egzaminacyjnych. 17 stycznia 2019

Wniosek Poddawane analizie zadania znajdują odzwierciedlenie w zapisach podstawy programowej, natomiast tylko niektórym z nich można przyporządkować standardy wymagań egzaminacyjnych, co wynika z koncepcji egzaminu, zakładającej m.in. ograniczenie zakresu treści programowej do wybranych obszarów umiejętności i pisemną formę egzaminowania. Analiza wybranych programów nauczania pokazuje, że ze względu na różnorodność i specyfikę tych dokumentów, a także ponadprzedmiotowość zadań, jedne zawierają treści badane poprzez analizowane zadanie, inne zaś nie. Nie świadczy to jednak bezpośrednio o jakości programu. 17 stycznia 2019

17 stycznia 2019

BIURO PROJEKTU ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin tel.: 091/435 06 29 e-mail: biuro@nauczyciele.org.pl www.nauczyciele.org.pl