Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Program wychowawczy szkoły
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Rok szkoły w ruchu – promocja aktywności fizycznej wśród młodzieży
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
w praktyce pedagogicznej
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
W większości krajów europejskich kryteria klasyfikacji, odnoszące się do ucznia, który określony jest mianem uzdolnionego, dotyczą zarówno wyników testów.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Szkoła Promująca Zdrowie
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl

Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014 Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych. RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Czy kreatywne rozwiązania w realizacji wychowania fizycznego są w szkole potrzebne? RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO, 2007) zaleca, aby dzieci i młodzież w wieku od 5 do 18 lat korzystały każdego dnia z przynajmniej 60 minut aktywności fizycznej o intensywności od umiarkowanej do dużej RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Kraj 6-9 lat 10-12 lat 13-16 lat 17-19 lat POLSKA 135 180 PORTUGALIA FRANCJA 165 110 SZWAJCARIA 150 SŁOWACJA 90 LITWA 120 CZECHY LUKSEMBURG 75 IRLANDIA 45 20

Kreatywność w realizacji wychowania fizycznego w szkole sprzyja kształtowaniu u uczniów samodzielności oraz pozytywnej postawy wobec kultury fizycznej RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

duża dostępność innych, ciekawych form wypoczynku, które nie wymagają wysiłku fizycznego szybko postępująca urbanizacja, zmiana środków komunikacji (transportu) postęp technologiczny, wykonywanie wielu czynności przy pomocy urządzeń, oszczędzanie pracy mięśni ludzkich nacisk na zdobywanie wiedzy i ograniczanie dzieciom czasu swobodnej zabawy na podwórku RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Nauczyciel kreatywny: pobudza ciekawość poznawczą stymuluje i motywuje do myślenia i poszukiwania tworzy wspólnotę badawczą ze swymi uczniami, uczestniczy w dialogu jako wspólnym przedsięwzięciu podąża w myśleniu za swymi uczniami naucza strategii potrzebnych do rozwiązywania problemów w sposób twórczy pomaga odkrywać talenty i drzemiący w uczniu potencjał /Szmidt K. J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007/ RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Jakie sytuacje nie sprzyjają rozwijaniu kreatywności na wf? Stosowanie tylko i wyłącznie metod odtwórczych Organizacja zajęć wychowania fizycznego w systemie klasowo-lekcyjnym (4/0; 3/0) Brak diagnozy potrzeb w zakresie treści wychowania fizycznego Ocenianie sprawności motorycznej ucznia Brak doceniania przez nauczyciela pozalekcyjnej aktywności (aktywność bez podpowiedzi musi być kreatywna sama w sobie) ucznia i jego kreatywności na zajęciach obligatoryjnych RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

wykonuje prosty układ gimnastyczny wymagania z podstawy programowej związane z kreatywnością ucznia (II etap) wykonuje prosty układ gimnastyczny wykonuje improwizację ruchową do wybranej muzyki RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Metoda ruchowej ekspresji twórczej R. Labana Wyczucie własnego ciała Wyczucie ciężaru Wyczucie i opanowanie przestrzeni Rozwijanie wyczucia płynności ruchu, ciężaru ciała oraz przestrzeni i czasu kształtowanie umiejętności współdziałania z partnerem Użycie własnego ciała jako urządzenia w czynnościach utylitarnych Rozpoznanie i doskonalenie podstawowych akcji ruchowych Kształtowanie wyczucia rytmu pracy RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

wymagania z podstawy programowej związane z kreatywnością ucznia (III etap) opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne opracowuje rozkład dnia planuje i wykonuje prosty układ gimnastyczny wybiera i pokonuje trasę crossu wymienia miejsca, obiekty i urządzenia, które można wykorzystać do aktywności fizycznej planuje szkolne rozgrywki sportowe pełni rolę organizatora szkolnych zawodów sportowych opracowuje i wykonuje dowolny układ tańca identyfikuje swoje mocne strony, planuje ich rozwój RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

wymagania z podstawy programowej związane z kreatywnością ucznia (IV etap) opracowuje i realizuje program aktywności fizycznej planuje projekt dotyczący wybranych zagadnień zdrowia oraz wskazuje na sposoby pozyskiwania sojuszników i współuczestników projektu w szkole, domu lub społeczności lokalnej RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Zabawa wychowuje i uczy, rozwija wyobraźnię i pobudza kreatywność Zabawa wychowuje i uczy, rozwija wyobraźnię i pobudza kreatywność. Spontaniczna zabawa zmusza jej uczestników do podjęcia pewnych działań, które uruchamiają pokłady kreatywności dziecka wybór terenu do zabawy, poszukiwanie odpowiednich pomocy, sprzętu (wykorzystanie zasobów naturalnych) ustalenie zasad zabawy modyfikacja zasad w zależności do sytuacji (szukanie rozwiązań) poszukiwanie sposobów rozwiązywania konfliktów RODN "WOM" w Częstochowie 2019-01-17

Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl Dziękuję za uwagę Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl