PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Odbywanie stażu przez nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach.
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Ujęcie i zatrzymanie nieletniego w Policyjnej Izbie Dziecka
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Seminarium dyplomowe Grzegorz raniszewski.
Prace dyplomowe studentów
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Spotkanie z doktorantami
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Plagiat w pracach dyplomowych
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
PROCEDURA PV-07 Kierowanie pracami i egzaminami magisterskimi
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
VII semestr Co dalej?.
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Elektroniczna weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców
Adres strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: slaskie.edu.com.pl.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Poświadczanie dokumentów w KPA
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Instrukcja USOS Prace dyplomowe studentów wersja by Marek Opacki.
Cje Zakończenie postępowania przygotowawczego. Akt oskarżenia
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Opracował :© Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS rok akademicki 2013/2014 WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU.
Na rok szkolny 2016/2017. Zarządzenia nr 6 z dnia 27 stycznia 2016 r. w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny.
Badania statutowe dla doktorantów i młodych naukowców dr Tomasz Janus Biuro ds. Badań Naukowych.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
do szkół ponadgimnazjalnych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Archiwum Prac Dyplomowych Czynności wykonywane przez studentów
Unieważnienie egzaminu przez PZE
Ustawa z dnia r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia r. o stopniach.
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
Podstawa prawna na UKSW
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Studenckie Granty Badawcze 2018
Podstawa prawna na UKSW
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Ustawa z 20 lipca 2018 r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Prezentacja wspomagająca dla: Dyrektorów OE
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Zapis prezentacji:

PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA Tomasz Jędrzejewski 13 stycznia 2016 r.

ZAKRES PRZEDMIOTOWY Procedura dyplomowania reguluje czynności przygotowania egzaminu dyplomowego i dotyczy studiów wyższych prowadzonych przez wydziały Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, które kończą się egzaminem dyplomowym na podstawie pisemnej pracy dyplomowej.

OBOWIĄZKI PROMOTORA Wszczęcie procedury dyplomowania następuje na wniosek opiekuna pracy dyplomowej, zwanego daje promotorem, który zawiera: 1) imię i nazwisko studenta, 2) tytuł pracy dyplomowej, 3) planowany termin egzaminu dyplomowego, 4) proponowanego recenzenta. Wniosek o wszczęcie procedury dyplomowania składa się do właściwego dziekana nie później niż miesiąc przez planowanym terminem egzaminu dyplomowego.

OBOWIĄZKI DZIEKANA Dziekan: zatwierdza wniosek promotora, wyznacza recenzenta, wyznacza termin egzaminu dyplomowego.

OBOWIĄZKI DZIEKANATU Pracownik dziekanatu: wprowadza dane dotyczące pracy dyplomowej do Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (USOS), uruchamia proces archiwizacji w Archiwum Prac Dyplomowych (APD).

OBOWIĄZKI STUDENTA Student wprowadza do APD dane pracy: streszczenie pracy, słowa kluczowe, tytuł pracy w języku angielskim 2. Student przesyła do APD elektroniczną wersję pracy dyplomowej w postaci jednego pliku w formacie PDF.

OBOWIĄZKI STUDENTA Student doręcza do dziekanatu zgodę na: archiwizację pracy dyplomowej w APD, sprawdzenie pracy dyplomowej przy pomocy programu antyplagiatowego, udostępnienie pracy dyplomowej dla potrzeb działalności dydaktycznej i naukowej. może „dostarcza”

OBOWIĄZKI PROMOTORA Promotor sprawdza dane dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez studenta do APD. Jeżeli dane dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez studenta do APD są niekompletne lub niepoprawne (błędne) promotor zobowiązuje studenta do poprawienia lub uzupełnienia danych. Jeżeli dane dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez studenta do APD są niekompletne lub niepoprawne (błędne) promotor zobowiązuje studenta do poprawienia lub uzupełnienia danych. Jeżeli dane są kompletne i poprawne przekazuje pracę dyplomową do sprawdzenia (badania antyplagiatowego) w Otwartym Systemie Antyplagiatowym, zwanym dalej OSA, współpracującym z APD.

OBOWIĄZKI PROMOTORA Jeżeli dane są kompletne i poprawne promotor przekazuje pracę dyplomową do sprawdzenia (badania antypla-giatowego) w Otwartym Systemie Antyplagiatowym OSA, współpracującym z APD. Jeżeli dane dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez studenta do APD są niekompletne lub niepoprawne (błędne) promotor zobowiązuje studenta do poprawienia lub uzupełnienia danych. Jeżeli dane są kompletne i poprawne przekazuje pracę dyplomową do sprawdzenia (badania antyplagiatowego) w Otwartym Systemie Antyplagiatowym, zwanym dalej OSA, współpracującym z APD.

OBOWIĄZKI PROMOTORA Jeżeli w wyniku badania antyplagiatowego, w ocenie promotora praca: nie zawiera zapożyczeń lub wykryto uprawnione zapożyczenia nie noszące znamion plagiatu, nie budzi wątpliwości co do jej oryginalności - promotor akceptuje pracę i kieruje ją do recenzji.

OBOWIĄZKI STUDENTA Student drukuje dwustronnie z APD i składa w dziekanacie jeden egzemplarz pracy dyplomowej przeznaczony do teczki akt osobowych studenta, wraz z oświadczeniem, że praca została napisana samodzielnie i nie była wcześniej przedmiotem procedur uzyskania tytułu zawodowego. Na żądanie promotora lub recenzenta student dostarcza kolejne egzemplarze wydrukowanych z APD prac dyplomowych. Może to oświadczenie student powinien złożyć łącznie z oświadczeniami o których mowa na slajdzie 7.

OBOWIĄZKI PROMOTORA I RECENZENTA Promotor i recenzent sporządzają recenzję pracy dyplomowej wypełniając elektroniczny formularz oceny pracy dyplomowej w APD, nie później niż trzy dni przez terminem egzaminu dyplomowego. Podpisany formularz recenzji promotor i recenzent dołączają do teczki akt osobowych studenta w czasie egzaminu dyplomowego.

OBOWIĄZKI DZIEKANA I DZIEKANATU Pracownik dziekanatu sprawdza, czy student: zaliczył wszystkie zajęcia objęte planem studiów, nie zalega z płatnościami za studia, złożył wymagane dokumenty związane z ukończeniem studiów. Dziekan ustala skład komisji egzaminacyjnej i ostateczny termin egzaminu dyplomowego. Pracownik dziekanatu przygotowuje formularz protokołu egzaminu dyplomowego, który wraz z teczką akt osobowych studenta przekazuje przewodniczącemu komisji egzaminacyjnej.

PONOWNA REDAKCJA PRACY DYPLOMOWEJ Jeżeli w wyniku badania antyplagiatowego, w ocenie promotora, nadmierna ilość uprawnionych zapożyczeń nie noszących znamion plagiatu budzi wątpliwości co do jej merytorycznej wartości w związku z brakiem samodzielności autora, promotor kieruje pracę do ponownego zredagowania pod kątem ograniczenia zapożyczeń. Skierowanie pracy do ponownego zredagowania następuje przez podpisanie raportu z badania antyplagiatowego, który promotor dołącza do teczki akt osobowych studenta. Promotor kieruje prace do poprawy w systemie APD. Podpisany raport z badania antyplagiatowego przekazuje do dziekanatu do teczki studenta.

ZAWIADOMIENIE O PODEJRZENIU PLAGIATU Jeżeli w wyniku badania antyplagiatowego, w ocenie promotora, praca: zawiera nieuprawnione zapożyczenia noszące znamiona plagiatu, lub praca zawiera intencjonalne zniekształcenia tekstu wskazujące na próbę ukrycia nieuprawnionych zapożyczeń - promotor nie akceptuje pracy i zawiadamia dziekana o potrzebie złożenia do rektora zawiadomienia celem rozpatrzenia sprawy w trybie art. 214 ust. 4 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym.

PRZERWANIE PROCEDURY DYPLOMOWANIA Do czasu zakończenia postępowania w sprawie podejrzenia popełnienia przez studenta czynu polegającego na przypisaniu sobie autorstwa istotnego fragmentu lub innych elementów cudzego utworu, procedurę dyplomowania przerywa się. O przerwaniu procedury dyplomowania dziekan zawiadamia studenta w momencie zawiadomienia rektora o podejrzeniu popełnienia czynu polegającego na przypisaniu sobie autorstwa istotnego fragmentu lub innych elementów cudzego utworu.