Ocena społecznych oddziaływań technologii jako wyzwanie współczesności

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Advertisements

jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Zasady polityki regionalnej UE
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
System ewaluacji NPR i NSRO
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
Ku nowej ekonomii politycznej
Światowe doświadczenia w klasteringu w branży informatycznej Wojciech Pander CASE-Doradcy Sp. z o.o.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Centra Organizacji Pozarządowych
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
1.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
1.
Warsztaty organizowane są w ramach projektu: Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Jak robić to efektywnie?
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Administrowanie sieciami i technologie internetowe Opiekun modułu: dr inż. Tomasz Lech Katedra.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Czy zostanie wprowadzone MTBF? Wnioski wypływające z analizy przejrzystości polityki fiskalnej w Polsce Rafał Benecki.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Scoris Assessor – Wspomaga system e-oceniania. RM Education Firma założona w 1973 r. Obsługuje tylko rynek edukacyjny Notowana na London Stock Exchange.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Podejście narzędziowe (tools approch) w naukach
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

Ocena społecznych oddziaływań technologii jako wyzwanie współczesności Prof. dr hab. inż. Jan Kaźmierczak Przewodniczący Polskiego Towarzystwa Oceny Technologii II Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Technicznej "ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM W TECHNIKACH, TECHNOLOGIACH I POLITYCE TRANSPORTOWEJ” 28-30.11.2018

Czym jest „Technology Assessment” (TA)? prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Czym jest „Technology Assessment” (TA)?  

Czym jest „Technology Assessment” (TA)? prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Czym jest „Technology Assessment” (TA)? Zespół zagadnień, związanych z oceną oddziaływań pomiędzy efektami szeroko rozumianej działalności inżynierskiej a ich otoczeniem społecznym.  

Czym jest „Technology Assessment” (TA)? prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Czym jest „Technology Assessment” (TA)? Zespół zagadnień, związanych z oceną oddziaływań pomiędzy efektami szeroko rozumianej działalności inżynierskiej a ich otoczeniem społecznym   ang. Technology ≠ pol. technologia

Interesującymi problemami TA są (1): prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Interesującymi problemami TA są (1): Określenie reguł wyboru technologii/produktów, typowanych (przez kogo?) do procesu TA, Zdefiniowanie ogólnych zasad „uruchamiania” procesu oceny technologii/produktu, Opracowanie modelu skutecznego i efektywnego transferu wiedzy nt. ocenianego efektu działań inżynierskich pomiędzy podmiotem oceniającym a podmiotem wykorzystującym wynik oceny

Interesującymi problemami TA są (2): prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Interesującymi problemami TA są (2): Ocena potrzeb uzupełniania/wspomagania kompetencji decydentów w tych przypadkach, gdy właściwa percepcja wiedzy i/lub podjęcie decyzji, dotyczącej konkretnej technologii lub produktu, wymaga takiego uzupełnienia/wsparcia, Metodologia efektywnego uwzględniania potrzeb/oczekiwań (niejednokrotnie: obaw) tzw. czynnika społecznego jako trudnego do pominięcia elementu procesu decyzyjnego dotyczącego technologii lub produktów „wrażliwych społecznie”

Twórcy („dostawcy”) oceny: prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Twórcy („dostawcy”) oceny: Postulat multidyscyplinarności:   W procesach TA mogą i powinni uczestniczyć przedstawiciele różnych dziedzin nauki i praktyki (możliwie pełny przekrój interesariuszy)

Twórcy („dostawcy”) oceny: prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Twórcy („dostawcy”) oceny: właściwa postawa etyczna wiedza teoretyczna i praktyczna otwartość na nowe idee i pomysły („innowacyjność”) przy zachowaniu umiejętności racjonalnego/krytycznego oceniania takich pomysłów umiejętność jasnego formułowania swych przemyśleń i dowodzenia prawdziwości swoich racji dla potrzeb decydentów umiejętność przekazywania swej wiedzy i doświadczeń (aspekt edukacyjny)

Twórcy („dostawcy”) oceny: prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Twórcy („dostawcy”) oceny: Przykłady instytucjonalne: prowadzona już w latach 70-ych XX w. działalność Office of Technology Assessment (Biura Oceny Technologii) Kongresu USA. utworzona i od kilkunastu lat funkcjonująca sieć EPTA (European Parliamentary Technology Assessment)

Odbiorcy (adresaci) oceny: prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Odbiorcy (adresaci) oceny: Decydenci polityczni najwyższego szczebla (D1) Decydenci „polityczni” – także na poziomie administracji regionalnej i/lub lokalnej (D2/3). Ostatni poziom odbiorców ocen technologii czy produktów - ich bezpośredni/”końcowi” konsumenci (KTP). Podmioty spoza sfery administracji publicznej (DExt)

Dostawcy/oferenci techniki (DOT) prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Dostawcy/oferenci techniki (DOT) KOTP EXP D1 D3 EXP D1 D3 D2 KOTP Rys.1. Uczestnicy procesów TA

Metodologia procesów TA: prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Metodologia procesów TA: Kryteria techniczne: np. technologiczności, osiągów technicznych czy, szeroko rozumianej, „nowoczesności”.   Pierwsza grupa kryteriów „nietechnicznych”: kryteria natury ekonomicznej. Druga grupa kryteriów „nietechnicznych”: kryteria środowiskowe Trzecia grupa kryteriów „nietechnicznych”: kryteria społeczne

prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego; Zamiast wniosków: kilka ilustracji tego, jakie skutki mogą mieć (i często mają) braki w funkcjonowaniu procesów TA ….

prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego;

prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego;

prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego;

prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego;

prawno-legislacyjnym, w tym: brak odpowiednich zachęt dla przedsiębiorców nastawionych proinnowacyjnie w prawie podatkowym, a także braki w ustawodawstwie określającym zasady udzielania zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego;

Dziękuję Państwu za uwagę