REJESTRACJA PRZEDSIĘBIORCÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiana nazwiska.
Advertisements

Jak założyć organizację pozarządową?
NOWE ZASADY WNOSZENIE ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Skrócona instrukcja składania wniosków o zmianę wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub.
WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Ministerstwo Sprawiedliwości
Podejmowanie działalności gospodarczej przez osoby fizyczne
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Akty stanu cywilnego.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Jak założyć organizację pozarządową?
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Dr Dariusz Adamski Prof. dr hab. Mirosław Kutyłowski
Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku Ustawa o opłacie skarbowej Ustawa z r. o opłacie skarbowej Dz.U. z r. Nr 225, poz
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
CEIDG.
Warszawa Pierwszy miesiąc CEIDG… doświadczenia związane z funkcjonowaniem systemów: 1. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej.
Urząd Miasta Krakowa Oddział Obsługi Przedsiębiorcy
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
Zakładam firmę … pierwsze kroki
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Informacja o stanie procesu przekszta ł cenia Aeroklubu Polskiego Warszawa 26 maja 2007.
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Zarządzanie informacją w administracji publicznej
FORMA PRAWNA LGD W OKRESIE Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Prawo Publiczne Gospodarcze SSA III
POJĘCIE PRZEDSIĘBIORCY W PRAWIE POLSKIM
Zmiana imienia i nazwiska
Poświadczanie dokumentów w KPA
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Prawdy oczywiste Zmiany przy zakładaniu spółki cywilnej - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Zmiany w ustawie o stowarzyszeniach. Stowarzyszenie opiera działalność na pracy społecznej swoich członków. Do prowadzenia swych spraw stowarzyszenie.
Reglamentacja procesu budowy
Techniki informacji i komunikacji Ćwiczenia nr 7 Mgr Anna Materla Krajowy Rejestr Sądowy. CEIDG. Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji i.
Edukacja dziecka cudzoziemskiego a legalny pobyt w Polsce
FORMA CZYNNOŚCI PRAWNYCH
Podstawowe obowiązki przedsiębiorcy
Grupa: urzędnicy JST (operator przyjmujący wnioski w urzędzie)
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
Najczęściej zadawane pytania w Centrum Pomocy Przemysław Ruchlicki.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Jak założyć firmę w jednym okienku? Autorki: Anna Mikler Anna Mikler Magdalena Aksamit Magdalena Aksamit.
Działalność gospodarcza zagranicznych osób fizycznych w województwie dolnośląskim na podstawie danych z rejestru REGON Urząd Statystyczny we Wrocławiu.
Podstawy prawne Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jednolity: Dz. U
Upadłość konsumencka w świetle obecnych przepisów
„Przedsiębiorcą być, czyli trochę o działalności gospodarczej”
„Zawód radcy prawnego” Marta Maciejuk radca prawny
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Najważniejsze zmiany w ustawie prawo o stowarzyszeniach
Prawo cywilne z umowami w adm.3 Składanie oświadczeń woli
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Rejestry dłużników – likwidacja Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych sędzia Aneta Komenda.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
AKTY STANU CYWILNEGO OPR. JAKUB MROŻEK.
REJESTRACJA PRZEDSIĘBIORCÓW
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

REJESTRACJA PRZEDSIĘBIORCÓW Krajowy Rejestr Sądowy CEIDG Barbara Trybulińska

Krajowy Rejestr sądowy

zakres Podstawa prawna: ustawa z 20.08.1997 r. o krajowym rejestrze sądowym KRS: Rejestr przedsiębiorców Rejestr stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki społecznej, Rejestr dłużników niewypłacalnych https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona- glowna Rejestry prowadzone są przez sądy rejonowe, wydziały gospodarcze – we Wrocławiu są to Sądy Rejonowe dla Wrocławia-Fabrycznej, VI oraz XI Wydział Gospodarczy.

Zadania Centralnej Informacji Zadaniem Centralnej Informacji jest: prowadzenie zbioru informacji Rejestru oraz elektronicznego katalogu dokumentów spółek, zwanego dalej ,,katalogiem''; udzielanie informacji z Rejestru oraz przechowywanie i udostępnianie kopii dokumentów z katalogu; utworzenie i eksploatacja połączeń Rejestru i katalogu w systemie teleinformatycznym; utworzenie i eksploatacja połączeń Rejestru z systemem integracji rejestrów; wydawanie odpisów, wyciągów i zaświadczeń oraz udzielanie informacji z Rejestru, które mają moc dokumentów urzędowych, jeżeli zostały wydane w postaci papierowej lub elektronicznej; wydawanie z katalogu, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, dokumentów złożonych w postaci elektronicznej albo kopii dokumentów złożonych w postaci papierowej poświadczonych za zgodność z dokumentami znajdującymi się w aktach rejestrowych podmiotu; pobieranie opłat za udzielanie informacji, wydawanie odpisów, wyciągów lub zaświadczeń z Rejestru oraz za udostępnianie z katalogu dokumentów złożonych w postaci elektronicznej i kopii dokumentów złożonych w postaci papierowej; udostępnianie bezpłatnie, w ogólnodostępnych sieciach teleinformatycznych, aktualnych i pełnych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru oraz listy dokumentów zawartych w katalogu.

Pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych i pełnych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych przez Centralną Informację.

Wpis do rejestru Dokonanie wpisu do KRS obejmuje: wpis do rejestru wykreślenie wpisu oraz wzmiankę o wpisie. Wpis jest skuteczny z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Przy czym w sprawach, w których skuteczność lub wykonalność uzależniona jest od uprawomocnienia wraz z wpisem, zamieszcza się wzmiankę o jego nieprawomocności.

deklaratoryjne konstytutywne obligatoryjne fakultatywne Rodzaje wpisów w krs konwalidujące dokonywane na podstawie wadliwej czynności prawnej, ale mimo to nie mogą być wykreślone z rejestru po upływie pewnego czasu deklaratoryjne konstytutywne stwierdzające powstanie, zmianę lub ustanie stosunku prawnego lub prawa powodujące powstanie, zmianę bądź ustanie stosunku prawnego lub prawa dodatnie ujemne związane z wniesieniem do rejestru nowych danych związane z wykreśleniem danych lub ich zmianą obligatoryjne fakultatywne gdy przepisy nakładają obowiązek zgłoszenia do rejestru danych zależą od woli zainteresowanego na wniosek z urzędu

Formularze zasadą jest, że wpis do rejestru dokonywany jest na wniosek; wniosek składa się na urzędowym formularzu albo na formularzu udostępnionym w systemie teleinformatycznym; wniosek o wpis powinien być złożony w terminie 7 dni od dnia zdarzenia uzasadniającego dokonanie wpisu https://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i- ewidencje/krajowy-rejestr-sadowy/formularze- wnioskow-wykorzystywanych-w-krs/

Skutki wpisów WPISY NIEPODLEGAJĄCE OGŁOSZENIU Skuteczność następuje wobec osób trzecich z chwilą ich zamieszczenia w rejestrze. Domniemanie to może być obalone przez osobę trzecią, jeżeli wykaże ona, że mimo zachowania należytej staranności nie mogła dowiedzieć się o treści wpisu. WPISY PODLEGAJĄCE OGŁOSZENIU Uzyskują skuteczność wobec osób trzecich z chwilą zamieszczenia ogłoszenia o dokonanym wpisie. Od dnia ogłoszenia nikt nie może zasłaniać się nieznajomością wpisów. Osoba trzecia może jednak obalić domniemanie znajomości treści wpisu, przed upływem 16 dnia od dnia ogłoszenia, jeżeli udowodni, że nie mogła się dowiedzieć o jego treści. W przypadku pojawienia się rozbieżności między treścią wpisu a treścią ogłoszenia obowiązuje wpis w rejestrze.

Domniemanie prawdziwości wpisu i zasada dobrej wiary Art. 17 UKRS 1. Domniemywa się, że dane wpisane do Rejestru są prawdziwe. 2. Jeżeli dane wpisano do Rejestru niezgodnie ze zgłoszeniem podmiotu lub bez tego zgłoszenia, podmiot ten nie może zasłaniać się wobec osoby trzeciej działającej w dobrej wierze zarzutem, że dane te nie są prawdziwe, jeżeli zaniedbał wystąpić niezwłocznie z wnioskiem o sprostowanie, uzupełnienie lub wykreślenie wpisu.

Centralna ewidencja i informacja o działalności gospodarczej

https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ Informacje ogólne Podstawa prawna: ustawa z 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej CEIDG prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw gospodarki Wnioski o wpis, informacje i inne dane przekazywane są do co CEIDG za pośrednictwem formularzy elektronicznych zamieszczonych na stronie internetowej CEIDG https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/

Zadania ceidg ewidencjonowanie przedsiębiorców będących osobami fizycznymi; udostępnianie informacji o przedsiębiorcach i innych podmiotach w zakresie wskazanym w ustawie; umożliwienie wglądu do danych bezpłatnie udostępnianych przez Centralną Informację KRS; umożliwienie ustalenia terminu i zakresu zmian wpisów w CEIDG oraz wprowadzającego je organu.

na wniosek z urzędu Wpis do ceidg Wpis do CEIDG polega na wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego danych podlegających wpisowi. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu wniosku o wpis do CEIDG. RODZAJE WPISÓW na wniosek z urzędu

Sposoby złożenia wniosku o wpis za pośrednictwem formularza elektronicznego; wniosek o wpis opatrzony jest bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu na formularzu zgodnym ze wzorem wniosku, w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy: osobiście (opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy); wysłany listem poleconym (opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza) ! Organ gminy przekształca wniosek na formę elektroniczną i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od jego otrzymania.

Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat; Dane i informacje udostępniane przez CEIDG są jawne. Przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o: zmianę wpisu – w terminie 7 dni od dnia zmiany danych, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, powstałej po dniu dokonania wpisu do CEIDG wykreślenie wpisu z CEIDG – w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej

Dziękuję za uwagę! 