WOJEWÓDZKIE KONKURSY PRZEDMIOTOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Prawa i obowiązki rodziców w świetle ustawy o systemie oświaty
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Prawa i obowiązki ucznia.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Prawa i obowiązki ucznia…
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
RODZICE W SZKOLE.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Samorząd Uczniowski.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Witam wszystkich Rodziców na pierwszym spotkaniu w roku szkolnym 2017/18. Proszę o zapoznanie się z najważniejszymi informacjami.
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Witam wszystkich Rodziców na pierwszym spotkaniu w roku szkolnym 2018/19. Proszę o zapoznanie się z najważniejszymi informacjami.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KAROLA MIARKI W PIELGRZYMOWICACH APEL ORGANIZACYJNY 22.11.2017

WOJEWÓDZKIE KONKURSY PRZEDMIOTOWE SZKOŁA PODSTAWOWA – J.POLSKI, MATEMATYKA, J.ANGIELSKI, HISTORIA GIMNAZJUM – J.POLSKI, MATEMATYKA, J.ANGIELSKI, HISTORIA, J. NIEMIECKI, CHEMIA, BIOLOGIA

ZEBRANIE Z RODZICAMI Sprawy klasowe Lodowisko od 20.11 do 20.12 Ankieta w sprawie stroju szkolnego

WYNIKI ANKIETY DOTYCZĄCEJ STROJU SZKOLNEGO KLASA RAZEM ZA POZOSTAWIENIEM PRZECIW ZA DOTYCHCZAS. ZA POLO ZA INNE IA 9 6 3 4 2 1 IB 10   II 14 5 7 IIIA 15 IIIB 20 13 IVA 12 11 IVB IVC VA 17 16 VB VI VIIA VIIB 205 118 87 27

SZLACHETNA PACZKA

OBIADY W SZKOLE KOSZT 3 ZŁ 20 GROSZY ODPISY DO 8.30 – TEL. WEWN. – 111 BEZPŁATNA HERBATA UMOWY Z RODZICAMI

STATUT SZKOŁY – ZMIANA OD 30 LISTOPADA 2017R. ZAWIERA

ROZDZIAŁ I (paragraf 1-4) POSTANOWIENIA WSTĘPNE 1. Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach jest publiczną szkołą podstawową. 2. Siedzibą szkoły jest budynek przy ul. Powstańców 6 3. Szkoła nosi imię Karola Miarki 4. Pełna nazwa szkoły brzmi – Szkoła Podstawowa im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach i na pieczęciach urzędowych jest używana w pełnym brzmieniu. 5. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Pawłowice. 6. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą jest Śląski Kurator Oświaty w Katowicach

ROZDZIAŁ II (paragraf 5-9) CELE I ZADANIA SZKOŁY Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające szkolny zestaw programów nauczania oraz program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. Celem kształcenia w szkole jest przede wszystkim dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia Szkoła dba o bezpieczeństwo uczniów i ochrania ich zdrowie Szkoła zapewnia uczniom opiekę podczas zajęć zorganizowanych przez szkołę poza jej terenem Szkoła umożliwia uczniom dostęp do Internetu oraz podejmuje działania zabezpieczające przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju poprzez instalowanie oprogramowania zabezpieczającego.

ROZDZIAŁ III (paragrafy 10-16) ORGANY SZKOŁY I ICH KOMPETENCJE Organami szkoły są:1) Dyrektor Szkoły,2) Rada Pedagogiczna, 3) Samorząd Uczniowski, 4) Rada Rodziców. Dyrektor szkoły kieruje szkołą, jest jej przedstawicielem na zewnątrz, jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników szkoły, przewodniczącym Rady Pedagogicznej. Radę Pedagogiczną tworzą: Dyrektor i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Organem Samorządu jest Zarząd Samorządu Uczniowskiego. W szkole działa Rada Rodziców stanowiąca reprezentację rodziców uczniów. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który jest odrębnym dokumentem

ROZDZIAŁ IV (paragrafy 17-34) ORGANIZACJA SZKOŁY Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów określonych planem nauczania. Uwzględniając potrzeby rozwojowe uczniów, szkoła organizuje zajęcia dodatkowe. Zajęcia dodatkowe prowadzone są w grupach międzyklasowych i międzyoddziałowych poza systemem klasowo-lekcyjnym.

ROZDZIAŁ V (paragraf 35 – 43) NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY Kwalifikacje Zasady zatrudniania Zadania wychowawców klas Zadania logopedy Zadania pedagoga/psychologa Zadania bibliotekarza Zadania świetlicy i nauczycieli tam pracujących

Rodzice są obowiązani do: ROZDZIAŁ VI ( paragraf 44 – 46) ORGANIZACJA I FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA SZKOŁY Z RODZICAMI Rodzice mają prawo do wychowania swoich dzieci, a szkoła ma wspomagać wychowawczą rolę rodziny. Rodzice są obowiązani do: zapisania dziecka do Szkoły do końca marca roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy siedem lat, zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia lekcyjne, usprawiedliwianie każdej nieobecności dziecka na zajęciach szkolnych w terminie nie dłuższym niż 7 dni licząc od dnia powrotu dziecka do szkoły, zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowanie się do zajęć, systematyczny kontakt z wychowawcą, a w przypadku niepowodzeń szkolnych dziecka również z nauczycielami tych przedmiotów, z którymi uczeń ma trudności, zapoznania się z opracowanymi przez nauczycieli na początku roku szkolnego i przekazanymi za pośrednictwem dzieci zasadami i kryteriami oceniania z poszczególnych przedmiotów, respektowania określonych w Statucie Szkoły zasad dotyczących rozwiązywania konfliktów między uczniami i ich rodzicami a nauczycielami.

ROZDZIAŁ VII ( paragraf 47-55) UCZNIOWIE SZKOŁY Uczeń zobowiązany jest do dbania o schludny wygląd zewnętrzny oraz noszenia stosownego stroju. Uczeń zobowiązany jest do: przestrzegania zasad higieny osobistej oraz dostosowania ubioru do istniejących warunków pogodowych oraz do realizowanych aktualnie zajęć. Żaden element stroju ucznia nie może manifestować przynależności subkulturowej. Strój codzienny powinien zakrywać ramiona, dekolt, brzuch i plecy. Uczniom bezwzględnie zabrania się: 1) farbowania i koloryzowania włosów, 2) noszenia dredów, 3) stosowania makijażu, 4) malowania paznokci, 5) ozdabiania ciała tatuażami,

W czasie świąt, uroczystości szkolnych i pozaszkolnych ucznia obowiązuje strój galowy 1) dziewczęta: mundurek, biała koszula lub bluzka, spódnica lub spodnie w kolorze granatowym lub czarnym, 2) chłopcy: mundurek, biała koszula, spodnie w kolorze granatowym lub czarnym,

Uczeń ma także prawo do: 1) zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami, 2) kształcenia się oraz wychowania i opieki odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju, 3) organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań, 4) dostosowania treści, metod i organizacji nauczania do jego możliwości, 5) korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

W przypadku naruszenia swoich praw uczeń może złożyć skargę do: 1) wychowawcy klasy, 2) Dyrektora Szkoły. Uczeń lub jego rodzice mogą złożyć skargę w przypadku nieprzestrzegania lub naruszenia praw ucznia, o których mowa w Konwencji o Prawach Dziecka.

Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Szkoły i stosownych regulaminach, a w szczególności: 1) zachowania się w każdej sytuacji w sposób godny młodego Polaka, 2) wykorzystania w pełni czasu przeznaczonego na naukę oraz rzetelnej pracy nad poszerzeniem swojej wiedzy i umiejętności, uczęszczania na zajęcia wynikające z planu zajęć, przybywania na nie punktualnie – w razie spóźnienia na zajęcia, uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali, w której się one odbywają, 3) właściwego zachowania się w trakcie zajęć edukacyjnych

nosić obowiązujący w szkole strój szkolny, nie korzystać z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły, poza użyciem za zgodą nauczyciela w procesie dydaktycznym oraz w sytuacjach indywidualnych za zgodą Dyrektora Szkoły

Uczeń może otrzymać następujące nagrody: 1) pochwałę ustną wychowawcy wobec klasy, 2) pochwałą ustną wychowawcy na zebraniu rodziców, 3) pochwałę ustną Dyrektora Szkoły, 4) dyplom uznania, 5) nagrodę „Karol” przyznawaną w Dniu Patrona Szkoły 6) tytuł „Najlepszego Absolwenta” 6) nagrodę ufundowaną przez Radę Rodziców lub Spółdzielnię Uczniowską,

Podstawą do wyróżnienia ucznia może być: 1) szczególne osiągnięcia w nauce, 2) aktywny udział w życiu szkoły, 3) szczególne osiągnięcia w konkursach przedmiotowych, turniejach i konkursach sportowych, 4) wyjątkowe osiągnięcia i czyny przynoszące zaszczyt szkole.

Za nieprzestrzeganie przepisów szkolnych i uchybianie swoim obowiązkom uczeń jest karany.

Uczeń lub jego rodzice mają prawo odwołać się od nałożonej kary: wnioskując pisemnie do Dyrektora o rozpatrzenie zasadności i wysokości kary, jeżeli karę nałożył wychowawca lub inny nauczyciel, wnioskując pisemnie do Dyrektora o ponowne rozpatrzenie sprawy, jeżeli kara została przez niego nałożona.

1) osiągnięcia edukacyjne ucznia, 2) zachowanie ucznia. ROZDZIAŁ VIII (paragraf 57 – 73) SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSÓB OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO UCZNIÓW Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia, 2) zachowanie ucznia. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności

2. Uczniowie zapoznają się z poprawionymi pracami pisemnymi w szkole, a następnie przedstawiają je - lub ich w pełni czytelne kserokopie - Rodzicom. Podpisane przez Rodziców prace pisemne uczniowie oddają nauczycielowi na kolejnych zajęciach lekcyjnych. 3. Nauczyciele przechowują sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne uczniów do zakończenia zajęć lekcyjnych w danym półroczu roku szkolnego. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły. Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców

Ocenę zachowania wystawia wychowawca klasy uwzględniając: 1) opinię nauczycieli, o zachowaniu ucznia, która wyrażona jest poprzez pisemne informacje o uczniach w dzienniku elektronicznym, 2) opinię pracowników obsługi i administracji biorąc pod uwagę ich ustne lub pisemne informacje o zachowaniu ucznia przekazywane na bieżąco, 3) opinię uczniów danej klasy wyrażoną za pośrednictwem anonimowej karty oceny ucznia. 4) samoocenę ucznia wraz z uzasadnieniem, 5) opinie zespołu wychowawczego 10. Na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej uczeń oraz jego rodzice zostają zapoznani z przewidywaną oceną zachowania.

ROZDZIAŁ IX (paragraf 74 – 76) POSTANOWIENIA KOŃCOWE Szkoła posiada Ceremoniał Szkolny, będący odrębnym dokumentem, opisuje także organizację świąt państwowych i szkolnych w placówce. Szkoła posiada sztandar. Warunki stosowania sztandaru szkoły zawiera Ceremoniał Szkoły Podstawowej. Z dniem wejścia w życie niniejszego statutu traci moc Statut Szkoły Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach uchwalony dnia 20 września 2007r. z późn. zm. Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem 30 listopada 2017r.

WSZYSTKIE INFORMACJE NA STRONIE www.sppielgrzymowice.pawlowice.pl

SKRZYNKA PYTAŃ? ODPOWIEDZI TAKŻE NA TABLICY

Pedagog/Psycholog Codziennie od 8.00 do 16.00 mgr Anna Boruta, mgr Daria Wojtowicz- Paszyna

Kalendarz roku szkolnego: ZIMOWA PRZERWA ŚWIĄTECZNA 23 – 31 grudnia 2017r. KONFERENCJA KLASYFIKACYJNA 26 stycznia 2018r. , 14.30 piątek ZEBRANIE RODZICÓW  26 stycznia 2018r., Piątek, 16.00 - aula CHOINKA SZKOLNA- 28 stycznia 2018r. FERIE ZIMOWE 29 stycznia – 11 lutego 2018r.

PYTANIA??