Marketing w Firmie
„Marketing to żyć z klientami.” Co to jest marketing? „Marketing to żyć z klientami.”
2
3
WIZJA – jasny, klarowny obraz tego, gdzie firma chce być w określonym czasie MISJA – powód, dla którego firma istnieje, określenie kim są jej klienci i jakie ich potrzeby ma zamiar zaspokoić WARTOŚCI – część misji definiująca zasady zachowania w stosunku do klientów, pracowników i właścicieli. 4
2. SPECJALIZACJA W BRANŻY 3. LOKALIZACJA 1. NAZWA/LOGO 2. SPECJALIZACJA W BRANŻY 3. LOKALIZACJA 5
6
7
8
9
Co należy wiedzieć o klientach Jakie są ich potrzeby, upodobania, gusty? W jaki sposób dokonują zakupu? Jakie produkty kupują? Jakich szczególnych cech szukają w produkcie? Co robią z produktem? Kiedy dokonują zakupu? Jak często kupują? Jak dużo kupują ? W jaki sposób dowiedzieli się o naszej firmie i produktach? Dlaczego kupują u nas, a nie u konkurencji? 10
Podejmowanie decyzji o zakupie PRODUKT cena jakość wygląd /kolor, struktura, kształt, materiał itd./ opakowanie rozmiar kruchość, łatwość transportu, trzymania usługi, gwarancje opis funkcji produktu 11
Podejmowanie decyzji o zakupie PRZEDSIĘBIORSTWO lokalizacja i infrastruktura reputacja metody sprzedaży godziny otwarcia, terminy dostaw, itp. warunki kredytowe reklama i promocja asortyment produkcji, zróżnicowanie kwalifikacje pracowników INNE sezonowość, cykliczność zmiany w gospodarce, np.: recesja, depresja, boom 12
13
posiadane kontakty i układy handlowe współpracownicy organizacja firm image (reputacja) firmy jakość produktu jakość serwisu dystrybucja serwisu promocja sytuacja finansowa posiadane kontakty i układy handlowe współpracownicy organizacja firm stosowana technologia 14
sytuacja demograficzna postęp naukowo-techniczny obsługiwani klienci sytuacja ekonomiczna sytuacja demograficzna postęp naukowo-techniczny sytuacja polityczno-prawna czynniki społeczne czynniki kulturowe konkurencja 15
ANALIZA SYTUACJI 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Dziękuję za uwagę.