Zmiany w dokumentach bazowych Forum Inwestycyjnego w 2017 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Dni Technologii Francuskiej w Polsce ROLA INŻYNIERA KONTRAKTU W REALIZACJI PROJEKTÓW WODNO- KANALIZACYJNYCH (wg FIDIC) EGIS-BCEOM-NEXEL Polska.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
System akredytacji AKSES
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem AVV/GCU
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Konflikt interesów.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Zmiany w Umowie i Projekcie
Zgłoszenie do konkursu
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Cele postępowania upadłościowego prowadzonego wobec osoby fizycznej w kontekście planowanych zmian przepisów o upadłości konsumenckiej Dr Marek Porzycki.
AGH: Sprawy pracownicze
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
Finansowanie zadań oświatowych
WALORYZACJA 24 stycznia 2019 r..
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkalnictwa oraz przedsiębiorców w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE CEL.
Nowe podejście do zamówień publicznych
Realizacja celów pośrednich na 2018 r. dla wskaźników objętych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
Zapis prezentacji:

Zmiany w dokumentach bazowych Forum Inwestycyjnego w 2017 r. w ramach prac Forum Inwestycyjnego w 2017 r. Warszawa, 11 stycznia 2018 r.

Roboty budowlane Najważniejsze zmiany w dokumentach bazowych na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy Rodzaj dokumentu Zakres Instrukcja dla Wykonawców (IDW) Wprowadzenie jednolitego katalogu kryteriów oceny ofert: Cena max 60% Termin realizacji Dostępność linii kolejowej Doświadczenie personelu Wykonawcy Opracowanie nowego kompletu załączników do IDW. Warunki Umowy (WU) Zaktualizowanie Subklauzuli „Szczególne Poufne Dane”. Przeniesienie wszystkich zapisów obligacyjnych (zobowiązań) z PFU/OPZ do WU. Dostosowanie zapisów WU do kryterium „Doświadczenie personelu Wykonawcy”. Dostosowanie zapisów WU do kryterium dostępności linii kolejowej (m.in. opracowanie elastycznej kary za przekroczenie limitów zamknięć torowych). Zaktualizowanie załączników do umowy (umowa o zachowaniu poufności, umowa o przetwarzaniu danych osobowych). Najważniejsze zmiany w dokumentach bazowych na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy

Rzadko funkcjonował jako kryterium Roboty budowlane Kryteria wyboru ofert W IDW na przestrzeni lat funkcjonowały następujące kryteria oceny ofert: do 2015 roku Cena Gwarancja Termin max 100 % max 20 % Rzadko funkcjonował jako kryterium Główne kryterium stanowiła cena, która często była określana wagą 100%. Nie było obowiązku określania terminu wykonania zadania jako kryterium.

Roboty budowlane Kryteria wyboru ofert W IDW na przestrzeni lat funkcjonowały następujące kryteria oceny ofert: 2016 - 2017 Cena Gwarancja Termin (min-max) Dostępność max 80 % 10 - 20 % 10 – 20 % Wprowadzono kryterium „Dostępność” (czas zamknięć torowych), bez wskazywania minimalnych godzin oraz uszczegółowiono zakres na poszczególne szlaki. Pod koniec 2016 roku wybrano kilka kontraktów, dla których opracowano kryterium „Terminu (bez minimum)” oraz kryterium „Doświadczenie personelu Wykonawcy”. Dążono do ograniczenia wpływu wyłącznie ceny, co zaowocowało wdrożeniem nowych pozacenowych kryteriów, które z powodzeniem były stosowane na przestrzeni roku. Pojawiły się jednak oczekiwania, aby stworzyć większy wachlarz możliwości wyboru kryteriów w zależności od specyfiki danego kontraktu.

(min-max oraz bez minimum) Roboty budowlane Kryteria wyboru ofert 2017 r. Cena Doświadczenie Termin (min-max oraz bez minimum) Dostępność max 60 % 5 - 10 % 10 - 30 % 10 – 30 % Kryterium „Termin (min-max)” jest wprowadzane dla kontraktów, które mają powiązania z innymi liniami. Kryterium „Termin (bez minimum)” funkcjonuje bez „Dostępności” dla linii jednotorowych zamykanych w całości na czas robót. Cena została ustalona jako max 60%, przy czym ewentualne zmiany wagi kryteriów są udzielane wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. Zrezygnowało z kryterium „Gwarancja”, gdyż wszyscy wykonawcy oferowali taką samą wartość, więc to kryterium przestało mieć znaczenie. Wprowadzono szereg nowych zapisów, których zadaniem jest premiowanie wykonawców posiadających najlepsze możliwości realizacji danego kontraktu. Przy wyborze ofert cena przestała mieć kluczowe znaczenie, gdyż skupiono się na wyborze najlepszej, a nie wyłącznie najtańszej oferty.

Roboty budowlane Aktualizacja PFU Przekazanie przez Zamawiającego wiążących materiałów opisujących stan istniejący Porównanie zapisów PFU 2.0 PFU 4.0 Podane w niniejszym PFU charakterystyczne parametry m.in. kilometraże, długości, wielkości powierzchni, szerokości, odległości, ilości robót dla poszczególnych branż i zakresów/ lokalizacji są tylko szacunkowe. Zamawiający wraz z PFU udostępnia jako dokumenty wiążące Wykonawcę: Protokoły z oceny stanu technicznego poszczególnych obiektów inżynieryjnych; Wyniki badań podtorza i podłoża gruntowego wykonane przez Zamawiającego.

Roboty budowlane Aktualizacja PFU Zdjęcie z Wykonawcy ryzyk, których nie jest w stanie oszacować na etapie postępowania przetargowego Porównanie zapisów PFU 2.0 PFU 4.0 W przypadku wystąpienia kolizji Wykonawca wykona usunięcie kolizji w ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej i Czasu na Ukończenie. Wykonawca wykona usunięcia kolizji, które mógł przewidzieć na podstawie SIWZ. Pozostałe zmiany wynikają z: Zgłoszenia zmian pochodzących od pracowników komórek organizacyjnych Centrali Spółki; Dostosowanie zapisów do wewnętrznych regulacji PLK; Uwzględnienie powtarzających się pytań do dokumentów bazowych; Przeniesienia zapisów dotyczących wynagrodzenia do Warunków Umowy; Uwzględnienie zasadnych uwag Forum Inwestycyjnego; Doprowadzenie dokumentu do bardziej przejrzystej i przyjaznej formy dla osób tworzących dokumentację przetargową oraz firm Wykonawczych ją czytających.

Nadzór Inwestorski Rodzaj dokumentu Zakres Najważniejsze zmiany w dokumentach bazowych na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy Rodzaj dokumentu Zakres Instrukcja dla Wykonawców (IDW) Wprowadzenie jednolitego katalogu kryteriów oceny ofert: Cena Doświadczenie personelu Wykonawcy Metodologia Dostosowanie kryterium „Metodologia” do wniosków płynących z doświadczeń Spółki i wskazań Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Uszczegółowienie wymogów dotyczących gwarancji należytego wykonania. Dostosowanie załączników do formularza ofertowego do katalogu kryteriów. Opracowanie Załącznika 1B do Oferty. Wprowadzenie adekwatnych warunków udziału w postępowaniach < 280 mln netto oraz > 280 mln netto. Warunki Umowy (WU) Wprowadzenie zasad zmiany Członków Personelu w związku z kryterium „Doświadczenie personelu Wykonawcy”. Wprowadzenie nowych postanowień dotyczących poufności. Zaktualizowanie załączników do umowy (umowa o zachowaniu poufności, umowa o przetwarzaniu danych osobowych). (szczegółowa kalkulacja wynagrodzenia podstawowego netto Wykonawcy za realizację Etapu 2 - realizacji robót).

Nadzór Inwestorski Kryteria wyboru ofert przed 2017 Cena Nadzór nad wykonaniem Zadań dodatkowych Wykonanie badań na rzecz Zamawiającego 80% 10% Zrezygnowano z kryteriów „Nadzór nad wykonaniem zadań dodatkowych” oraz „Wykonanie badań na rzecz Zamawiającego”, gdyż większość oferentów wskazywało w nich maksymalne wartości i kryteria te okazały się martwe.

Doświadczenie personelu Wykonawcy Nadzór Inwestorski Kryteria wyboru ofert od 2017 Cena Doświadczenie personelu Wykonawcy Metodologia 40 % 30 % Cena została ustalona jako max 40%. Wprowadzono kryterium „Doświadczenie personelu Wykonawcy”. Wprowadzono kryterium „Metodologia” i dostosowano je do wniosków wykonawców uczestniczących w Forum Inwestycyjnym. Cena została ustalona jako max 40%. przy czym ewentualne zmiany wagi kryteriów są udzielane w uzasadnionych przypadkach wyłącznie za zgodą Dyrekcji CRI. Przy wyborze ofert cena przestała mieć kluczowe znaczenie, gdyż skupiono się na wyborze oferty przedstawiającej najlepszy Personel, a nie wyłącznie najtańszej oferty. Wprowadzono kryterium „Doświadczenie Personelu Wykonawcy”, które pozwala premiować oferentów posiadających Personel kluczowy przedstawiony do realizacji zadania o większym doświadczeniu niż jest to wymogiem warunku udziału (w ramach Personelu kluczowego oceniany jest Inżynier Rezydent oraz Inspektorzy nadzoru z maksymalnie trzech głównych branż). Wprowadzono kryterium „Metodologia” i dostosowano je do wniosków wykonawców uczestniczących w Forum Inwestycyjnym, doświadczeń Spółki i wskazań Centrum Unijnych Projektów Transportowych. W ramach tego kryterium oceniana jest identyfikacja przez Inżyniera ryzyk związanych ze sprawowanym nadzorem inwestorskim oraz rozmowa Inżynierem Projektu.

Nadzór Inwestorski Aktualizacja OPZ Zrezygnowano z wymogu posiadania 5 lat doświadczenia w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w przypadku Inspektorów Nadzoru wskazanych w Zespołach zmiennych Inżyniera. Dla poszczególnych Kontraktów zmniejszono liczbę Inspektorów Nadzoru w Zespołach stałych Inżyniera. Zminimalizowano wymogi dotyczące biura Inżyniera. Zmieniono zapisy dotyczące wykonywania raportów, tak aby raporty dobowe były wykonywane tylko na pisemne żądanie Zamawiającego. Optymalizacja w zakresie wymogów posiadania uprawnień budowalnych. Dostosowanie do rynku wymogów dotyczących doświadczenia. Zmieniono postanowienia z zakresie wymogu posiadania uprawnień budowlanych w Zespołach zmiennych Inżyniera - Zamawiający wymaga przedstawiania do realizacji Umowy Personelu zmiennego posiadającego uprawnienia odpowiadające nadzorowanemu zakresowi robót ( co pozawala dopuścić również uprawnienia w ograniczonym zakresie); W zakresie wymogu dotyczącego doświadczenia możliwe jest, dla nie mniej niż 20 % składu Inspektorów Nadzoru Zespołu Personelu zmiennego Inżyniera ustalenie wymogu posiadania tylko uprawnień budowlanych – bez dodatkowego doświadczenia.

Planowane zmiany Warszawa, 11 stycznia 2018 r.

Planowane zmiany projektowanie PLANOWANE ZMIANY Kryteria oceny ofert Obecnie Cena 60% „IDW duże” > 280 mln netto (Główny Projektant + max 2 kluczowi koordynatorzy) „IDW małe” < 280 mln netto (Główny Projektant) Jakość 40% Cena 50% Cena 55% Doświadczenie personelu Wykonawcy 30% Doświadczenie personelu Wykonawcy 10% Jakość 20% Jakość 35% PLANOWANE ZMIANY Najważniejsze zmiany w dokumentach bazowych na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy Aktualnie przygotowywane jest również „IDW duże” i „IDW małe” na Nadzór obejmujące zmiany m.in. w zakresie kryteriów i warunków.

Planowane zmiany Roboty budowlane Najważniejsze zmiany planowane do wprowadzenia w najbliższych miesiącach Rodzaj dokumentu Zakres Instrukcja dla Wykonawców (IDW) Trwają prace we współpracy z Forum Inwestycyjnym nad wprowadzeniem jednolitego katalogu kryteriów oceny ofert. Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) Modyfikacje wynikające z powtarzających się, zasadnych pytań Wykonawców. Dostosowanie wymagań dla personelu do możliwości rynku. Zmiany wynikające z doświadczeń własnych w przygotowywaniu dokumentacji przetargowych. Najważniejsze zmiany w dokumentach bazowych na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy

Planowane zmiany Roboty budowlane Zmiany w karach umownych zmniejszenie wysokości kary umownej za odstąpienie od Umowy z 30% na 10%; zmniejszenie wysokości kary umownej za zwłokę w przekazaniu pełnej dokumentacji ubezpieczeniowej z 40.000,00 zł do wysokości 20.000,00 PLN za każdy dzień zwłoki; modyfikacja kary umownej za niedotrzymanie terminu usunięcia wad określonego w Świadectwie Przejęcia: 3.000,00 PLN za każdy dzień zwłoki, w przypadku wady powodującej utrudnienia w ruchu kolejowym; 1.000,00 PLN za każdy dzień zwłoki, w przypadku innej wady; zmniejszenie łącznej sumy naliczonych kar umownych z 30% do wysokości 20% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej; w przypadku naliczenia kary umownej za odstąpienie od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, łączna suma kar nie przekroczy 30 % Zaakceptowanej Kwoty Warunkowej - modyfikacja kary umownej za niedotrzymanie terminu usunięcia wad określonego w Świadectwie Przejęcia z procentowej na kwotową w wysokości: 3.000,00 PLN za każdy dzień zwłoki, w przypadku wady powodującej utrudnienia w ruchu kolejowym; 1.000,00 PLN za każdy dzień zwłoki, w przypadku innej wady; -zmniejszenie łącznej sumy naliczonych kar umownych z 30% do wysokości 20% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej; przy czym w przypadku naliczenia kary umownej za odstąpienie od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, łączna suma kar nie przekroczy 30 % Zaakceptowanej Kwoty Warunkowej (ZKK pomniejszona o wartość Kwoty Warunkowej i kosztów komunikacji zastępczej wskazaną w RCO/Przedmiarze Robót – jeśli występują)

Planowane zmiany Roboty budowlane Zmiany w karach umownych cd. modyfikacja kary za niewykonanie w terminie Etapu (przesunięcie terminu wymagalności); modyfikacja kary za nieprzedstawienie lub rozpoczęcie Robót bez Programu Zapewnienia Jakości; modyfikacja kary za przystąpienie do Robót bez Regulaminu tymczasowego prowadzenia ruchu w czasie wykonywania Robót; modyfikacja kary dot. Harmonogramu Rzeczowo-Finansowego; modyfikacja kary za niewykonanie w terminie Etapu; przesunięcie terminu wymagalności roszczenia o zapłatę kar umownych za niewykonanie w terminie Etapów z ograniczeniem do etapów przypadających przed upływem połowy Pierwotnego Czasu na Ukończenie ; modyfikacja kary za nieprzedstawienie lub rozpoczęcie Robót bez Programu Zapewnienia Jakości poprzez doprecyzowanie, że kara ta dotyczy zatwierdzonego Programu Zapewnienia Jakości; modyfikacja kary za przystąpienie do Robót bez Regulaminu tymczasowego prowadzenia ruchu w czasie wykonywania Robót poprzez dodanie określenia, że chodzi o Roboty ingerujące w skrajnię toru; modyfikacja kary dot. Harmonogramu Rzeczowo-Finansowego poprzez uściślenie przypadków, w których Zamawiający naliczy karę umowną

Planowane zmiany Roboty budowlane Zmiany w karach umownych cd. rezygnacja z kary umownej za przedstawienie Umowy z Podwykonawcą niezgodnej z postanowieniami określonymi w Subklauzuli 4.4 WU; rezygnacja z kary umownej za niedotrzymanie terminu zakupu i dostawy, którejkolwiek z pozycji Urządzeń i Materiałów, których obowiązek zakupu i dostarczenia wynika z Subklauzuli 14.5 i które zostały wskazane w Załączniku do PFU; Zmiany w karach umownych cd. modyfikacja kary za brak zapłaty lub za nieterminową zapłatę wynagrodzenia należnego Podwykonawcy (dalszemu Podwykonawcy) ze względu na rezygnację z posługiwania się terminami usługodawca i dostawca; rezygnacja z kary umownej za niedotrzymanie terminu zakupu i dostawy, którejkolwiek z pozycji Urządzeń i Materiałów, których obowiązek zakupu i dostarczenia wynika z Subklauzuli 14.5 i które zostały wskazane w Załączniku do PFU, w związku z przywróceniem wcześniej stosowanego brzmienia Subklauzuli 14.5 Urządzenia i Materiały przeznaczone dla Robót

Planowane zmiany Roboty budowlane modyfikacja Subklauzuli 1.1.4.13 „Wskaźnik waloryzacji” oznacza wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej (kwartalny),ogłaszany w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Statystycznego modyfikacja Subklauzuli 13.8 Korekty wynikające ze zmian kosztu: roczny wskaźnik zmiany cen: procent składany z Wskaźników waloryzacji z ostatnich 4 kwartałów minimum 2% na wniosek Wykonawcy 1 waloryzacja: pierwsze PŚP po publikacji Wskaźnika za czwarty kwartał od daty rozpoczęcia Kolejne waloryzacje – w PŚP wystawianych po publikacji kolejnego Wskaźnika do ukazania się nowego na podstawie wszystkich Wskaźników waloryzacji od Daty Rozpoczęcia Korekty wynikające ze zmian kosztu (waloryzacja) Wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej Obliczany jest na podstawie miesięcznego badania cen reprezentantów robót (ok. 3,5 tys. w roku) realizowanych przez podmioty gospodarcze (ok. 480 w roku) zaliczane do sekcji "Budownictwo" według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), w których liczba pracujących wynosi 10 i więcej osób. Obserwacją objęto ceny skalkulowane na podstawie aktualnej bazy kosztowo-cenowej badanych jednostek według powszechnie stosowanych zasad kalkulacji cen produkcji budowlano-montażowej. Wskaźniki cen na szczeblu podmiotu gospodarczego obliczane są jako średnie ważone wskaźników cen reprezentantów przy zastosowaniu, jako systemu wag, wartości ich sprzedaży w badanym miesiącu. System wag do obliczeń agregatowych wskaźników cen produkcji budowlano-montażowej stanowi struktura sprzedaży zrealizowanej w 2005 r. przez podmioty gospodarcze, w których liczba pracujących wynosi 10 i więcej osób. System ten uwzględnia zmiany cen i zmiany struktury sprzedaży zachodzące w kolejnych miesiącach roku, którego dotyczą wskaźniki cen. Kwartalny wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej, w stosunku do kwartału poprzedniego służy do podwyższania kwot kolejnych spłat zadłużenia (poczynając od drugiej spłaty) z tytułu zaciągniętych kredytów ze środków krajowego Funduszu Mieszkaniowego na przedsięwzięcia inwestycyjno-budowlane.

Planowane zmiany Roboty budowlane Nowa definicja Odcinka Wykonawca wskaże Odcinki, zgodnie z nową definicją zaprezentowaną w Umowie. Odcinek– samodzielna całość. Wykonawca przedstawi Wykaz Odcinków. Odpowiednio zostaną zmodyfikowane Subklauzule 10.1. i 10.2 w zakresie odbiorów tak wyszczególnionych Odcinków.   „Odcinek” oznacza część Robót, tj.: szlak (lub prace wskazane w Umowie do wykonania w ramach szlaku) obejmujący budynki, budowle oraz urządzenia i systemy srk warstwy podstawowej (zgodnie z definicją zawartą w Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 – Ir-1b) przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz elementy infrastruktury drogowej (jeśli występują),  w obrębie kilometracji szlaku, lub stację kolejową, obejmującą: perony wraz z infrastrukturą umożliwiającą dotarcie do nich pasażerom (pieszo lub pojazdem, z drogi publicznej lub dworca kolejowego), budynki, budowle oraz urządzenia i systemy srk warstwy podstawowej (zgodnie z definicją zawartą w Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 – Ir-1b) przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego warstwy podstawowej oraz elementy infrastruktury drogowej   (jeśli występują), w obrębie kilometracji stacji kolejowej , lub obiekt inżynierski wraz z układem drogowym i/lub ciągami pieszo-rowerowymi nad remontowaną, budowaną lub przebudowywaną linią kolejową (np. wiadukt drogowy, kładka), lub drogę równoległą  pomiędzy przejazdami kolejowo – drogowymi wraz z jej odwodnieniem i obiektami inżynierskimi , jeśli występują ( innymi niż w pkt (iii) powyżej), lub podstację trakcyjną wraz z zasilaczami i zagospodarowaniem, lub linię potrzeb nietrakcyjnych w obrębie jej kilometracji;

Planowane zmiany Roboty budowlane W Subklazuli 4.9 „Zapewnienie jakości” Projektuj i Buduj  PZJ 28 dni przed przystąpieniem do Robót, których dotyczy Program. Subklauzula11.1 doprecyzowanie: data usunięcia wady lub usterki = data wskazana w podpisanym przez przedstawicieli Zamawiającego i Inżyniera protokole usunięcia.   Zmiany w Klauzuli 18 dotyczące kwestii ubezpieczeń szeroko omawianych podczas poprzednich Forów Inwestycyjnych. Uprzednio Zamawiający wymagał przedłożenia PZJ w terminie 28 dni od podpisania Kontraktu.

Planowane zmiany Roboty budowlane Przygotowano nowy wzór załącznika – Kartę Gwarancyjną, która wprowadza zmiany w zakresie: rozpoczęcia okresu gwarancji jakości; świadczeń gwarancyjnych; przeglądów gwarancyjnych; klasyfikacji wad; trybów usuwania wad. Zaktualizowano załącznik do WU - Umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Aktualizacja w związku z wejściem w życiem od dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).

Dziękuję za uwagę