POZ: Przedsiębiorczość, Organizacja i Zarządzanie Wykład 4: Marketing Wojciech St. Mościbrodzki wojmos@wojmos.com.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
opis projektu jednym zdaniem
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Cele Przedsiębiorstwa
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
POZ: Przedsiębiorczość, Organizacja i Zarządzanie Wykład 4: Marketing Wojciech St. Mościbrodzki
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Nazwa, logo i motto firmy
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
POZ2: Przedsiębiorczość, Organizacja i Zarządzanie Wykład 3: Marketing Wojciech St. Mościbrodzki
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

POZ: Przedsiębiorczość, Organizacja i Zarządzanie Wykład 4: Marketing Wojciech St. Mościbrodzki wojmos@wojmos.com

Zasada 4P (marketing mix) Marketing mix to strategia budowana w oparciu o: Product (produkt) – zajmuje się dostarczanym towarem lub usługą, cechami, opakowaniem, jakością, funkcjonalnością etc. Price (cena) – polityka cenowa, warunki płatności, polityka współpracy z siecią sprzedaży, strategie kosztowe Place (logistyka) – kanały dystrybucji, dostarczanie towaru lub usługi, regulowanie dostępności Promotion – grupa docelowa, reklama, kanały informacji, budowa marki Marketing 7P: People (ludzie) – skupia się na psychologii kontaktów ze wszystkimi zaangażowanymi proces ludźmi (klienci, dostawcy, sprzedawcy, pracownicy) Process (procesy biznesowe) – bliskie sprzężenie z Six Sigma i Lean Management, skupienie się na optymalizacji całych procesów Physical evidence (świadectwa materialne) – fizyczne promownaie marki, strategia wizualizacji, materiały, księga identyfikacji wizualnej

Target, grupa docelowa Target – grupa docelowa, do której adresowany jest przekaz, produkt, komunikat czy reklama Problemy z targetem: jak zdefiniować? jak określić cechy charakterystyczne? na czym zależy grupie docelowej, jakie są potrzeby i wartości? jak zmierzyć dotarcie? jak określić siłę wpływu? czy target może wpływać na inne grupy?

Analiza SWOT Analiza SWOT służy do oceny potencjału firmy STRENGTHS: mocne strony firmy, np. know-how, doświadczenie, infrastruktura, patenty WEAKNESSES: słabe strony firmy, np. brak kapitału, pozycja związków zawodowych, zdemotywowani pracownicy OPPORTUNITIES: szanse na zewnątrz, np. słaba konkurencja, wysokie bariery wejścia na rynek, koniunktura THREATS: zagrożenia na zewnątrz, np. nowe regulacje, zmiany w prawie,

Misja-wizja-strategia Wizja – koncepcja długookresowa firmy, pożądany obraz w przyszłości ("kim chcesz być za 10 lat?") Misja – sprecyzowanie celów i metod dla potrzeb odbiorców przekazu (wewnętrznego i zewnętrznego), jest publiczną, jawną deklaracją wartości publikowaną w oficjalnych dokumentach i reklamach firmy. Misja określa generalny kierunek działania firmy, w który wpisują się działania podległych jednostek organizacyjnych. deklaracja sensu działania racji istnienia i rozwoju firmy 1. domena - to profil działalności; 2. odpowiedzialność - to stosunek firmy do ważnych partnerów; 3. miara sukcesu - to standardy i kryteria według których mierzyć będziemy powodzenie firmy; 4. kompetencje - to kluczowe zdolności i umiejętności wspomagające osiąganie sukcesu; 5. organizacja - to zestaw głównych reguł według których skonstruowany jest system zarządzania firmą;

Budowa misji Na konstrukcję misji mają wpływ: Misja – po co? historia firmy, preferencje właścicieli i dyrekcji firmy, charakterystyka otoczenia konkurencyjnego firmy, aktywa firmy: ludzkie, finansowe, aktywa materialne, kompetencje wyróżniające firmę na rynku. Misja – po co? określa generalny kierunek działania firmy ułatwia kierownictwu i pracownikom uchwycenie głównych elementów tworzących przewagę konkurencyjną firmy na rynku, w długim okresie czasu środek komunikacji wewnątrz firmy i na zewnątrz (ułatwia zakomunikowanie pracownikom celów firmy oraz informowanie akcjonariuszy, dostawców, klientów).

Przykłady misji HOLIDAY IN: „Zaspokajać potrzeby podróżnych w dziedzinie noclegu i jedzenia" MICROSOFT: „Wiodąca rola w oprogramowaniu komputerowym" C. Revlon: „Wkładamy nadzieję do flakonika" Otis Elevator: „Pomagać każdemu użytkownikowi przez przemieszczanie ludzi i rzeczy - do góry, w dół, z miejsca na miejsce, na krótkich dystansach i z wyższą niezawodnością, niż każde inne w tej branży przedsiębiorstwo na świecie". Zelmer: „Naszym celem jest wytwarzanie najlepszych w kraju wyro­bów zasilanych prądem elektrycznym, służących do utrzymania czy­stości w mieszkaniu oraz wyrobów ułatwiających przygotowanie po­siłków. Dążymy do utrwalenia pozycji znaczącego w świecie ekspor­tera tych wyrobów" „Rogalik" (piekarnia w Gdańsku): „Masz prawo do chrupiących bułeczek" KAMIS (przyprawy): „Życie ze smakiem" European Consulting Group: „40 lat doświadczeń w marketingu - poznaj z nami na nowo swój biznes" Mc Graw-Hill: „Zaspokajać potrzebę wiedzy poprzez gromadzenie, wytwarzanie, dystrybucję wartościowych informacji w sposób, który zadowala naszych klientów, pracowników, autorów, inwestorów i cale społeczeństwo" Polifarb Cieszyn S.A. - „Ofensywność, konkurencyjność, wszechstron­ność, nowoczesność, opłacalność".

Analiza 5 sił Portera Analiza 5 sił Portera: Zagrożenie substytucją: możliwości pojawienia się produktów u konkurencji, którymi można zastąpić nasze towary/usługi (są lepsze, tańsze, łatwiej dostępne – lub wszystko łącznie) Zagrożenie nową konkurencją: niskie bariery wejścia na rynek, strategie dużych korporacji międzynarodowych itp. Siła klientów: możliwości pojawienia się produktów u konkurencji, którymi można zastąpić nasze towary/usługi (są lepsze, tańsze, łatwiej dostępne – lub wszystko łącznie) Siła dostawców: co mogą dostawcy? Konkurencja na rynku: silne i mocne strony rywali, aktualna sytuacja