Doradca zawodowy mgr Monika Mateja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Advertisements

ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
INFORMACJA O BEZROBOCIU NA TERENIE POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Aktywny RODZIC.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Doradzamy - wybieramy zawód
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Programy nauczania.
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
RYNEK PRACY W PRZYSZŁOŚCI
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Układ Tytuł W DRODZE DO KARIERY doradztwo zawodowe w praktyce Podtytuł
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
w powiatach malborskim i sztumskim”
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Aktywny RODZIC.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Doradca zawodowy mgr Monika Mateja ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w Gimnazjum nr 17 Doradca zawodowy mgr Monika Mateja 2018-12-24

Partnerzy projektu: Centrum Kształcenia Praktycznego w Zabrzu Zabrzańskie Centrum Informacji o Rynku Pracy Młodzieżowe Centrum Kariery w Gliwicach Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu Młodzieżowe Biuro Pracy w Zabrzu 2018-12-24

Wyposażenie SzOK: Meble biurowe Zestaw komputerowy wraz z oprogramowaniem i drukarką Rzutnik multimedialny Publikacje (poradniki, informatory, zeszyty informacyjno-metodyczne) Czasopisma Filmy instruktażowe Programy multimedialne Materiały biurowe Flipchart 2018-12-24

Główne cele działalności SzOK: Przygotowanie uczniów do trafnego wyboru dalszego kształcenia oraz pomoc w płynnym przejściu absolwentów ze szkoły na rynek pracy poprzez: udzielanie indywidualnych oraz grupowych porad zawodowych uczniom i ich rodzicom z zakresu doradztwa zawodowego w planowaniu ścieżki edukacyjnej i zawodowej sprawny dostęp do źródeł informacji o rynku pracy oraz ofert edukacyjnych przekazywanie informacji o lokalnym rynku pracy (informacje dotyczące: procesów rekrutacyjnych, zawodów nadwyżkowych i deficytowych, o specyfice zawodów  i wymaganych kwalifikacjach 2018-12-24

Osoby korzystające z usług SzOK: Głównymi odbiorcami projektu jest młodzież, a w szczególności uczniowie i absolwenci LO nr VIII, którym najtrudniej jest znaleźć zatrudnienie z uwagi na brak doświadczenia zawodowego i umiejętności poruszania się po rynku pracy oraz młodzież gimnazjalna, która stoi przed wyborem dalszego kierunku kształcenia. Ponadto z usług SzOK-u mogą korzystać rodzice, którzy borykają się z problemem bezrobocia oraz uczniowie szkół z całego terenu dzielnicy Zaborze - Poremba. 2018-12-24

Metody pracy doradcy zawodowego: Metoda warsztatowa Ćwiczenia indywidualne Ćwiczenia grupowe Mini wykład ilustrowany Ćwiczenia aktywizujące Analiza przypadku Burza mózgów Dyskusja Analiza dokumentów Scenki rodzajowe Informacja zwrotna 2018-12-24

Plan pracy doradcy zawodowego Szkolnego Ośrodka Kariery został ułożony w oparciu o program „Twoja przyszłość zawodowa…” Aby ułatwić młodzieży zapoznanie się z nowym materiałem oraz zapewnić stopniowe przyswajanie wiedzy program został podzielony na trzy moduły odrębne dla każdego poziomu nauczania. 2018-12-24

Cele główne programu: Wdrożenie młodzieży gimnazjalnej oraz ponadgimnazjalnej do aktywnego poszukiwania pracy Ułatwienie młodzieży podjęcie trafnej decyzji dotyczącej wyboru szkoły i kierunku kształcenia Zapoznanie uczniów z wymaganiami dzisiejszego rynku pracy Pomoc młodzieży w płynnym przejściu ze szkoły na rynek pracy 2018-12-24

Plan zajęć dla uczniów Gimnazjum nr 17 KLASA I PIERWSZY MODUŁ Temat 1: Samoocena, czyli poczucie własnej wartości. (czas trwania: 45 minut) Co myślisz o sobie? Portret mojego poczucia własnej wartości. W jaki sposób podnosimy poziom samooceny? Żelazne reguły posiadacza prawidłowego poczucia własnej wartości. Oceń własną osobowość. Nasze zainteresowania. Moje wady i zalety. Ewaluacja. 2018-12-24

Temat 2: Jak stać się człowiekiem asertywnym? (czas trwania: 45 minut) To ja. Ważne informacje o mnie. Puzzle osobowości. Znajdź właściwą dłoń. Urwane myśli. Schemat asertywności. Rozpoznajemy zachowania asertywne. Kwestionariusz asertywności – test. Dlaczego powinniśmy zachowywać się asertywnie? Ewaluacja. 2018-12-24

KLASA II DRUGI MODUŁ Temat 1: Samoocena, czyli poczucie własnej wartości. (czas trwania: 45 minut) Temat 2: Jak stać się człowiekiem asertywnym? Temat 3: Jak podejmować trafne decyzje? To ja. Moje decyzje. Przewidziane decyzje. Kto ma na ciebie wpływ? Naucz się podejmować właściwe decyzje. Ćwiczenia w podejmowaniu decyzji. Ewaluacja. 2018-12-24

Temat 4: Stres i sposoby radzenia sobie z nim. (czas trwania: 45 minut) Co to jest stres? Czy jesteś osobą zestresowaną? Jak radzimy sobie ze stresem? Kiedy odczuwasz stres? Oblicze twojego stresu. Uczymy się myśleć pozytywnie. Zaplanuj swój dzień (13 strategii gospodarowania czasem). Ewaluacja. 2018-12-24

KLASA III TRZECI MODUŁ Temat 1: Samoocena, czyli poczucie własnej wartości. (czas trwania: 45 minut) Temat 2: Jak stać się człowiekiem asertywnym? Temat 3: Jak podejmować trafne decyzje? Temat 4: Stres i sposoby radzenia sobie z nim. 2018-12-24

Temat 5: Przygotowanie do wyboru szkoły. (czas trwania: 45 minut) Test zainteresowań zawodowych. Co lubisz robić a twój przyszły zawód? Ankieta uzdolnień. Kwestionariusz zainteresowań zawodowych. Omawiamy wyniki testów Na podstawie wyników wybieramy interesujący nas kierunek kształcenia Ewaluacja. 2018-12-24

Temat 6: Planowanie ścieżki edukacyjnej. (czas trwania: 45 minut) Schemat edukacji w Polsce. Charakterystyka szkół w Zabrzu. Wymagania rekrutacyjne. Charakterystyka poszczególnych kierunków kształcenia. Praca z informatorami i ulotkami. Grupowa rozmowa doradcza. Ewaluacja zajęć z doradztwa zawodowego. 2018-12-24