Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gdańskie placówki oświatowe w roku szkolnym 2013/2014 Gdańska Rada Oświatowa, 10 października 2013 r.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
 Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Kuratorium Oświaty w Lublinie Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 r. 1 Lublin, r.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Edukacja w województwie lubelskim Edukacja w województwie lubelskim Lublin, sierpień 2015.
Założenia reformy systemu oświaty
zmiany od września w naszych placówkach
SIEĆ SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
Kuratorium Oświaty w Opolu.

Sześciolatek idzie do szkoły
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Zmiany w prawie oświatowym
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Programy nauczania.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
WYDZIAŁ ADMINISTRACYJNO-FINANSOWY ZESPÓŁ DS
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Finansowanie programu
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
wynagrodzeń nauczycieli
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Inne środki na zadania oświatowe
Finansowanie zadań oświatowych
Art. 8 i art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych Projekt przyjęty przez Radę Ministrów – 12 września 2017 r. Projekt uchwalony przez Sejmu RP 27 października br.– druk 1837  

Przedmiot zmian zaproponowany w projekcie ustawy Dotacja na zapewnienie uczniom szkół podstawowych i uczniom klas dotychczasowych gimnazjów bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych Dotacja przedszkolna Finansowanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym (stypendia szkolne, zasiłki szkolne) Dotacje udzielane z budżetów jednostek samorządu terytorialnego dla przedszkoli, szkół i placówek oświatowych

Subwencja na uczniów niepełnosprawnych Przedszkola specjalne, szkoły specjalne, MOW, MOS, SOSW, SOS – wszystkie wydatki Przedszkola i szkoły niebędące specjalnymi, inne formy wychowania przedszkolnego, poradnie – wydatki wynikające z zaleceń oraz zapewnienie warunków ich realizacji Szkoły z oddziałami specjalnymi, szkoły z oddziałami integracyjnymi – dodatkowo procent wydatków innych niż wynikających z zaleceń, tj.: wydatki x wskaźnik (udział subwencji na uczniów oddziałów specjalnych i integracyjnych) Wzór do punktu 3: Ś 𝑖𝑛𝑛𝑒 =Ś 𝑥 𝑆 𝑆𝐼 − 𝑆 𝑆𝐼𝑁 𝑆

Dotacja na uczniów niepełnosprawnych – od 1 stycznia 2019 r. Przedszkola specjalne, szkoły specjalne, MOW, MOS, SOSW, SOS – wszystkie wydatki Przedszkola i szkoły niebędące specjalnymi, inne formy wychowania przedszkolnego, poradnie – wydatki wynikające z zaleceń oraz zapewnienie warunków ich realizacji Przedszkola niebędące specjalnymi, inne formy wychowania przedszkolnego – dodatkowo wydatki inne niż wynikające z zaleceń w wysokości niezbędnej na realizację zadań na rzecz uczniów niepełnosprawnych Szkoły z oddziałami specjalnymi, szkoły z oddziałami integracyjnymi – dodatkowo procent wydatków innych niż wynikających z zaleceń, tj. wydatki x wskaźnik (udział subwencji na uczniów oddziałów specjalnych i integracyjnych) Szkoły z oddziałami ogólnodostępnymi - dodatkowo procent wydatków innych niż wynikających z zaleceń, tj. wydatki x wskaźnik (udział subwencji na uczniów niepełnosprawnych oddziałów ogólnodostępnych) Wzór do punktu 4 i 5: 𝑊 𝑖𝑛𝑛𝑒 =𝑊 𝑥 (𝑆 𝑆𝐼 − 𝑆 𝑆𝐼𝑁 )+( 𝑆 𝑂𝑁 − 𝑆 𝑂𝑁𝑁 ) 𝑆

Algorytm podziału subwencji na 2018 r. (do subwencji wstępnej)

Kwota części oświatowej subwencji ogólnej na 2018 r Kwota części oświatowej subwencji ogólnej na 2018 r. w projekcie budżetu: 43.079.335 tys. zł Wzrost o 1.169.799 tys. zł, tj. o 2,8 % Wstępny standard finansowy A: 5 436 zł

W kwocie subwencji oświatowej na 2018 r. zostało uwzględnione m.in.: podwyższenie wynagrodzeń nauczycieli o 5% od 1 kwietnia 2018 r. , zmiany wynikające z ustawy Prawo oświatowe oraz Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe oraz rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania, planowane zmiany wynikające z projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych z zakresu urlopu dla poratowania zdrowia, kształcenia dorosłych, dodatków socjalnych dla nauczycieli, zmiany w liczbie i strukturze awansu zawodowego nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych oraz nauczycieli 6-latków i dzieci starszych w placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.

Zmiany w algorytmie podziału subwencji na 2018 r. ZAKRES: Kształcenie zawodowe Szkoły dla dorosłych – subwencja za efekt Małe szkoły Mniejszości narodowe i etniczne Wskaźniki zmniejszające i zwiększające liczbę uczniów Wskaźnik „R”

Kształcenie zawodowe Zmiany w algorytmie podziału subwencji na 2018 r. Wstępne wprowadzenie zróżnicowania wag ze względu na kosztochłonność kształcenia w zawodach: wyodrębnienie nowej wagi o wartości 0,12 (tj. ok. 652 zł) w szkołach policealnych kształcących uczniów w zawodzie: technik administracji technik bezpieczeństwa i higieny pracy wyłączenie tej kategorii uczniów z dotychczasowej wagi o wartości 0,23 dla uczniów szkół zawodowych

Kształcenie zawodowe Lista zawodów, w których kształci się 75% uczniów szkół policealnych Zawód liczba uczniów kształcących się w danym zawodzie waga dla zawodów medycznych Technik administracji 39 446   Technik bezpieczeństwa i higieny pracy 34 200 Technik usług kosmetycznych 31 691 Technik informatyk 15 932 Technik rachunkowości 15 249 Technik masażysta 13 935 tak Opiekun medyczny 12 635 Florysta 9 919 Technik farmaceutyczny 9 332

Szkoły dla dorosłych Szacunek udziału dotacji z budżetów JST w niepublicznych szkołach policealnych i liceach ogólnokształcących dla dorosłych do subwencji oświatowej: Rok LO szkoły policealne 2016 69% 48% 2017 (plan) 92% 53%

Szkoły dla dorosłych Zmiany w algorytmie podziału subwencji na 2018 r.: wprowadzenie elementu finansowania za zdany egzamin w szkołach policealnych, liceach ogólnokształcących i na kursach kwalifikacyjnych zmniejszenie wskaźników do wyliczenia kwot subwencji dla liceów ogólnokształcących dla dorosłych oraz szkół policealnych w części SOA, wprowadzenie dodatkowego zróżnicowania wag dla uczniów szkół policealnych dla dzieci i młodzieży ze względu na publiczność obniżenie wartości wagi dla uczestników kwalifikacyjnych kursów zawodowych z 0,68 do 0,51

wskaźniki do części SOA Szkoły dla dorosłych Zmiany w algorytmie podziału subwencji na 2018 r.: Zmniejszenie wskaźników do wyliczenia kwot subwencji dla liceów ogólnokształcących dla dorosłych oraz szkół policealnych w części SOA, oraz wprowadzenie dodatkowego zróżnicowania wag dla uczniów szkół policealnych dla dzieci i młodzieży ze względu na publiczność wskaźniki do części SOA 2017 r. projekt na 2018 r. uczniowie publicznych LO i szkół policealnych dla dorosłych (tryb stacjonarny) 0,700 0,600 uczniowie niepublicznych szkół policealnych dla dorosłych (tryb zaoczny) 0,180 0,070 uczniowie niepublicznych LO dla dorosłych (tryb zaoczny) 0,120 uczniowie publicznych LO i szkół policealnych dla dorosłych (tryb zaoczny) 0,420 0,330 uczniowie niepublicznych LO i policealnych szkół dla dorosłych (tryb stacjonarny) 0,350 0,250 uczniowie publicznych szkół policealnych dla dzieci i młodzieży 1,000 0,900 uczniowie niepublicznych szkół policealnych dla dzieci i młodzieży 0,450

Małe szkoły Zmiany w algorytmie podziału subwencji na 2018 r.: Zwiększenie wartości wagi szkół z 0,18 na 0,2 (ok. 1 087 zł). Zmiana definicji małej szkoły. Mała szkoła: szkoła w której średnia wielkość (liczebność) klasy nie przekracza liczby 12

Mniejszości narodowe i etniczne Zmiany w algorytmie podziału subwencji na 2018 r.: Zmiana zmianą warunków organizacyjnych nauki języka mniejszości wprowadzonych przepisami rozporządzenia z dnia 18 sierpnia br. tak aby dodatkowe wagi P13 -P16 lepiej odpowiadały kosztom ponoszonym przez szkoły (samorządy) na organizację nauczania języka mniejszości narodowej, etnicznej lub języka regionalnego w szkołach Zmniejszenie wartości dwóch najwyższych wag, tj. waga P14 z wartości 1,5 do 1,4 i waga P15 z wartości 1,1 do 1,0.

Pozostałe zmiany w algorytmie podziału subwencji na 2018 r.: Wprowadzenie wskaźników zmniejszających i zwiększających liczbę uczniów: w gimnazjach zmniejszający o 17,29% w szkołach podstawowych zwiększający o 4,63% Zmniejszenie wskaźnika naliczającego środki z tytułu wypłaty dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli (wskaźnik R) z poziomu 0,12 do 0,107

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ