Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
1 1 MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE PROJEKT SYSTEMOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, 17 listopada 2009 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Poradnictwo edukacyjno –zawodowe w gimnazjum.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
FESTIWAL ZAWODÓW W MAŁOPOLSCE Konferencja pn. „Konferencja „Miejsce doradztwa zawodowego w systemie edukacji – nowa perspektywa finansowa” 27 marca 2015.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Pedagogika, studia II stopnia
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Przykłady dobrych praktyk
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji”
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej Doradztwo zawodowe – nowe wyzwanie dla polityki edukacyjnej Krakowa i Małopolski dr Marian Piekarski Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej

Trzy pojęcia – wspólny cel Doradztwo zawodowe Poradnictwo zawodowe Orientacja zawodowa 22 września 2018

Nowe wyzwania 2013 22 września 2018

22 września 2018

Realizatorzy Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej 22 września 2018

Cel KSDZ Stworzenie lub dopełnienie w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych warunków sprzyjających kształtowaniu się i osiąganiu realnych planów edukacyjno-zawodowych przez młodzież, Uczenie i wychowywanie do dojrzałości wyboru zawodu: świadomość własnych zasobów - autorefleksja, aktywna odpowiedzialność za własne wybory, wiedza o zawodach – źródła, rodzaje, analizy dokładna informacja do kształceniu ponadgimnazjalnym i wyższym, wiedza z rynku pracy – np. zapotrzebowanie na zawód "Barometr zawodów 2013". 22 września 2018

Zadania Przygotowanie merytoryczne kadry doradców zawodowych. od września 2012 do czerwca 2013 doradcy zawodowi, pedagodzy szkolni i nauczyciele zainteresowani problematyką doradztwa zawodowego odbyli cykl szkoleń merytorycznych wspomagających w pracy z uczniami, a zwłaszcza dotyczących zajęć warsztatowych, od kwietnia 2013 roku pierwsza grupa pedagogów i nauczycieli z krakowskich gimnazjów rozpoczęła kwalifikacyjne studia podyplomowe „Doradztwo zawodowe” prowadzone przez Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej. Druga edycja studiów planowana jest na październik 2013 roku, 22 września 2018

„Poradnictwo kariery w gimnazjum” Zadania Opracowanie i wdrożenie autorskiego modułowego programu „Poradnictwo kariery w gimnazjum”, Grupa doradców zawodowych skupiona wokół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 2 i Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej przygotowuje program dla gimnazjum, który składa się z trzech modułów realizowanych w poszczególnych klasach: Program „Poradnictwo kariery w gimnazjum” Moduł 1 Klasa 1,2,3 Moduł 2 Moduł 3 22 września 2018

Program Moduł 1, 2, 3 „Poradnictwo kariery w gimnazjum” Jednostka Modułowa [JM] 01 Poznanie samego siebie Jednostka modułowa [JM] 02 Rynek edukacji i pracy Jednostka modułowa [JM] 03 Planowanie przyszłości zawodowej 22 września 2018

Zadania Opracowanie „Standardu usług doradztwa kariery dla szkół prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków”, który będzie ujednoliceniem jakości oddziaływań podejmowanych przez doradców zawodowych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli, Wypracowanie standardu dla małopolskiej edukacji jako część standardów na rzecz całożyciowego poradnictwa zawodowego dla mieszkańców Małopolski planowanego do realizacji w ramach programu strategicznego „Kapitał Intelektualny i rynek pracy”, 22 września 2018

Zadania Uruchomienie platformy e-learningowej jako uzupełnienie zajęć doradztwa zawodowego dla młodzieży w szkołach oraz forum integrujące środowisko doradców zawodowych Miasta Krakowa. 22 września 2018

22 września 2018

22 września 2018

22 września 2018

Gimnazja – kontynuacja zajęć Rok szkolny 2013/2014 Gimnazja – kontynuacja zajęć Szkoły ponadgimnazjalne – rozpoczęcie zajęć Szkoły podstawowe – przygotowanie koncepcji 22 września 2018

Festiwal Zawodów 22 września 2018

Organizator Wydział Kształcenia Zawodowego Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 22 września 2018

Cele Zmiana świadomości myślenia gimnazjalistów i ich rodziców na temat ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i ogólnego: upowszechnienie w sposób profesjonalny wśród gimnazjalistów wiedzy zawodoznawczej, informacja o szkołach zawodowych, uczelniach wyższych i rynku pracy (firmy) większe zainteresowanie gimnazjalistów kształceniem zawodowym. 22 września 2018

Udział w trzydniowym Festiwalu Zawodów w Centrum Targowym w Krakowie Zadania Przygotowanie uczniów gimnazjów na terenie szkoły do uczestnictwa w Festiwalu Zawodów Udział w trzydniowym Festiwalu Zawodów w Centrum Targowym w Krakowie 22 września 2018

Realizatorzy zajęć przygotowawczych Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej 22 września 2018

Przygotowanie uczniów do FZ Zajęcia z doradcą zawodowym Zajęcia warsztatowe o tematyce zawodoznawczej Opracowanie IPDG 22 września 2018

Zawodoznawstwo Obejmuje historię podziału pracy, współczesny podział pracy, opisy zawodów i charakterystyki zawodowe, analizę czynności zawodowych, warunków pracy i zadań pracowniczych. Nowacki T., Zawodoznawstwo, Radom 1999. 22 września 2018

Poznawczy model zawodoznawstwa Zawodoznawstwo Praca i zawód człowieka Narzędzia zawodowej pracy człowieka Materiały zawodowej pracy człowieka Wytwory zawodowej pracy człowieka 22 września 2018

Przygotowanie uczniów do FZ 2013 Gimnazja 60 Uczniowie 2582 Doradcy 49 22 września 2018

Przygotowanie uczniów do FZ 2013 Spotkania informacyjno-szkoleniowe na temat Festiwalu Zawodów dla dyrektorów małopolskich gimnazjów (421 dyrektorów) 22 września 2018

Festiwal Zawodów 21-23.03.2013 22 września 2018

Małopolskie szkoły zawodowe Krakowski Obszar Metropolitalny Małopolska Zachodnia Subregion Tarnowski Subregion Podhalański Subregion Sądecki 22 września 2018

Festiwal Zawodów 2013 Prezentacja zawodów wg następujących branż: Mechaniczno - mechatroniczna, Budowlana, Informatyczno - elektroniczna, Usługowa, Turystyczno - gastronomiczna, Rolno - przetwórcza, Społeczno – medyczna. 22 września 2018

Festiwal Zawodów Prezentacja zawodów przez uczniów szkół uczestniczących w projekcie „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce”, Pokazanie ścieżki dalszego kształcenia ponadgimnazjalnego i wyższego oraz późniejszej możliwości realizacji zawodu na rynku pracy (przedsiębiorstwa i firmy), Indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym. 22 września 2018

Festiwal Zawodów 21-23.03.2013 22 września 2018

Festiwal Zawodów 21-23.03.2013 22 września 2018

Festiwal Zawodów 21-23.03.2013 22 września 2018

Festiwal Zawodów 21-23.03.2013 22 września 2018

22 września 2018

Szkoła ponadgimnazjalna MChE - cele Wykorzystanie nowoczesnych technologii do stworzenia nowych modeli edukacji, Zbudowanie systemu współpracy małopolskich szkół ponadgimnazjalnych i uczelni wyższych Krakowa, który umożliwi uzdolnionej młodzieży optymalne warunki rozwijania własnych talentów. Uczelnia wyższa Szkoła ponadgimnazjalna 22 września 2018

MChE - realizatorzy Głównym realizatorem Małopolskiej Chmury Edukacyjnej jest Wydział Kształcenia Zawodowego Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Akademia Górniczo- Hutnicza w Krakowie, W przedsięwzięciu uczestniczą inne krakowskie uczelnie: Uniwersytet Jagielloński (UJ), Uniwersytet Rolniczy (UR), Politechnika Krakowska (PK), Uniwersytet Ekonomiczny (UEK), Uniwersytet Pedagogiczny (UP), 16 jednostek samorządu terytorialnego. 22 września 2018

MChE - koncepcja  w ramach projektu do 2015 r. powstanie system informatyczny umożliwiający uczelniom wyższym współpracę z małopolskimi szkołami ponadgimknazjalnymi, dzięki Chmurze Edukacyjnej profesorowie uczelni i uczniowie szkół prowadzić będą wspólne badania naukowe, możliwa będzie też organizacja wirtualnych laboratoriów oraz zajęć konwersatoryjnych i wykładów w 10 dziedzinach. 22 września 2018

MChE – obszary merytoryczne fizyka, informatyka (AGH), matematyka, biologia (UJ), chemia, budownictwo (PK), przedsiębiorczość, społeczeństwo obywatelskie (UEK), środowisko naturalne i żywność (UR), języki obce (UP). 22 września 2018

22 września 2018

KSDZ i FZ jako „zaczyn” nowych działań Zwiększenie u młodzieży świadomości i trafności podejmowanych decyzji edukacyjnych i zawodowych, Zminimalizowanie kosztów psychicznych i materialnych wynikających z niewłaściwych wyborów, Wzrost odpowiedzialności za własną przyszłość już w gimnazjum oraz na kolejnych etapach kształcenia, Zmiany w mentalności młodzieży i rodziców pozwalające na realizację kariery zawodowej już w okresie edukacji. 22 września 2018

Dziękuję za uwagę mp.krakow@interia.pl 22 września 2018