Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
Advertisements

 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
Najważniejsze informacje
zmiany od września w naszych placówkach
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
WARUNKI PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Sześciolatek idzie do szkoły
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
MATURA 2018 PROCEDURY.
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w prawie oświatowym
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Matura 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
MATURA 2018.
Egzamin gimnazjalny Rok szkolny 2018/2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
MATURA 2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Informacje o organizacji i przebiegu
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Organizacja egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu po ósmej klasie.
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk. 2016 –17 egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Na podstawie: Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 9 września 2016 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2016/2017

Uczniowie: kto, na podstawie czego... 1. Niepełnosprawni – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 2. Niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 3. Posiadający orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego 4. Chorzy lub niesprawni czasowo – zaświadczenie o stanie zdrowia wydanego przez lekarza 5. Ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – opinia poradni psychologiczno –pedagogicznej, w tym specjalistycznej (przedłożonej dyrektorowi szkoły do 15 października 2016r.) 6. Z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą, z zaburzeniami komunikacji językowej, ze względu na sytuację kryzysową lub traumatyczną (jeśli objęci byli w r. szk. 16/17 pomocą psych.-ped.)– pozytywna opinia rady pedagogicznej 7. Cudzoziemcy, z ograniczoną znajomością języka polskiego

kto odpowiada za dostosowanie... Za dostosowanie warunków i form egzaminu gimnazjalnego odpowiedzialny jest dyrektor szkoły jako przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego. Dyrektor szkoły dostosowuje odpowiednio warunki i formy przeprowadzania egzaminu na podstawie wskazań rady pedagogicznej po uzyskaniu stanowiska rodziców (prawnych opiekunów).

kto odpowiada za dostosowanie... Rada pedagogiczna wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do potrzeb i możliwości w/w uczniów, wybierając spośród możliwych sposobów dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego określonych przez dyrektora CKE na podstawie: orzeczenia do kształcenia specjalnego opinii psychologiczno –pedagogicznej (w tym specjalistycznej) o specyficznych trudnościach w uczeniu się zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza pozytywnej opinii rady pedagogicznej – wydanej na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psych. – ped., po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) lub na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) o dostosowanie warunków egzaminu ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszą edukacją za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową, lub traumatyczną, ograniczoną znajomość języka polskiego przez cudzoziemców

kto odpowiada za dostosowanie... W szczególnych przypadkach, w tym nieujętych przez dyrektora CKE, decyzję o sposobach przeprowadzania egzaminu podejmuje dyrektor szkoły – po uzgodnieniu z radą pedagogiczną, w porozumieniu z OKE w Jaworznie

rola rodziców (prawnych opiekunów)... Nie później niż do 15 października 2016r. przedkłada się dyrektorowi szkoły zaświadczenie o stanie zdrowia lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się.

rola rodziców (prawnych opiekunów)... Dyrektor, jako przewodniczący zespołu egzaminacyjnego do 18 listopada 2016r. informuje na piśmie rodziców (prawnych opiekunów) ucznia o dostosowaniu warunków i form przeprowadzania egzaminu do jego dysfunkcji (na załączniku 4b do Informacji o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, obowiązująca w roku szkolnym 2016/2017). W terminie trzech dni od otrzymania informacji, jednak nie później niż do 23 listopada 2016r. rodzice (prawni opiekunowie) składają pisemne oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych uczniowi dostosowań.

dostosowanie warunków i form egzaminu... Przedłużenie czasu na wykonanie zestawu zadań oznacza, że pracę z zestawem można przedłużyć: z historii i WOS, z przedmiotów przyrodniczych oraz języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym – nie więcej niż o 20 minut każdy z języka polskiego , z matematyki - nie więcej niż o 45 minut każdy z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym – nie więcej niż o 30 minut Czas pracy z zestawem zadań dostosowanym do dysfunkcji wydrukowany na stronie tytułowej zestawu uwzględnia przedłużenie, o którym mowa powyżej

dostosowanie warunków i form egzaminu... Zasady przeprowadzania egzaminu dla osób korzystających z komputera lub pomocy nauczyciela wspomagającego określone są w Informacji o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2016/17

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie z przewlekłymi chorobami (na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza) Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę Dostosowanie warunków zdawania egzaminu do specyfiki choroby Przedłużenie czasu Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu lub czytaniu, jeśli choroba uniemożliwia czytanie i/lub pisanie

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (na podstawie opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej wydanej na którymkolwiek etapie kształcenia, gdyż zachowuje swoją ważność na wszystkich etapach nauczania) 1. Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi 2. Przedłużenie czasu 3. Zapisywanie odpowiedzi do zadań na komputerze (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej) 4. Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi ucznia do zadań otwartych (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej i gdy uczeń w toku edukacji został wdrożony do takiej współpracy z nauczycielem)

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (na podstawie opinii poradni psychologiczno - pedagogicznej) c.d. 5. Pomoc nauczyciela (członka zespołu nadzorującego), który przed przystąpieniem ucznia do pracy, odczytuje jeden raz głośno, po kolei wszystkie te teksty liczące po 250 słów lub więcej, stanowiące podstawę zadań egzaminu (możliwe tylko wtedy, gdy głęboka dysleksja znacznie utrudnia samodzielne czytanie i zrozumienie dłuższego tekstu) 6. Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych z języka polskiego, języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie niesłyszący, słabosłyszący (na podstawie orzeczenia do kształcenia specjalnego): 1. Zestaw zadań dostosowany do dysfunkcji, który uwzględnia przedłużenie czasu. Czas pracy zapisany na stronie tytułowej zestawu jest obowiązujący (nie wymaga przedłużenia) 2. Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi. 3. Zapewnienie w czasie egzaminu gimnazjalnego obecności surdopedagoga lub tłumacza języka migowego (członka zespołu nadzorującego), jeżeli jest to niezbędne dla uzyskania właściwego kontaktu z uczniem i pomocy w obsłudze specjalistycznego sprzętu i środków dydaktycznych.

dostosowanie warunków egzaminu gimnazjalnego - szczegółowa informacja Pełny tekst Komunikatu Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z dnia 9 września 2016 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2016/2017 znajduje się na stronie: www.oke.jaworzno.pl

Dziękuję za uwagę! Pedagog szkolny – Anna Sitek