Marketing wewnętrzny „Nie możesz uczynić gości szczęśliwymi, mając nieszczęśliwych pracowników” /Willard Marriott/

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Advertisements

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Projektowanie organizacji i jej struktura
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Prezentacja platformy inwestycyjnej StartStartup.pl.
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Zarządzanie strategiczne 5
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Struktura kanałów marketingowych
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
CZYNNIKI PRODUKCYJNE CZYNNIKI WEWNĘTRZNE CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE
ORGANIZACJA.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
GRC.
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
- efektywne wsparcie doradcze
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
LOGISTYKA – jest to dziedzina wiedzy z zakresu zarządzania ( przepływ ludzi , energii, wody) odnosi się do zarządzania dobrami w czasie i w przestrzeni.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Personel przedsiębiorstwa usługowego
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Agroexpert sp. z o.o. podsumowanie roku 2017 oraz plany na przyszłość…
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zgłoszenie do konkursu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zgłoszenie do konkursu
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zgłoszenie do konkursu
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Pomoc Przedsiębiorcom w trudnościach

Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Marketing wewnętrzny „Nie możesz uczynić gości szczęśliwymi, mając nieszczęśliwych pracowników” /Willard Marriott/

Najważniejsze kategorie członków personelu - pracownicy „pierwszej linii” (personel kontaktowy) - pracownicy „drugiej linii” (pracownicy zaplecza), - personel wykonawczy - personel wspierający, - specjaliści od marketingu (full time marketers) - pozostali pracownicy realizujący funkcje marketingowe (part time marketers)

Podział pracowników według V.C. Judd’a Bezpośrednio uczestniczą w konwencjonalnych działaniach marketingowych Pośrednio uczestniczą w konwencjonalnych działaniach marketingowych Często lub okresowo kontaktują się z klientami Łącznicy Moderatorzy Kontaktują się z klientami rzadko lub wcale Pracownicy sfery oddziaływania Personel pomocniczy

Znaczenie personelu w firmach usługowych wynika z: równoczesności świadczenia usług i ich konsumpcji, dużej zależności zadowolenia konsumentów od postawy, kwalifikacji i operatywności pracowników, dużej ilości sytuacji kryzysowych w usługach, częstego występowania sytuacji nietypowych, zależności sposobu wykonania usługi od cech indywidualnych pracowników, zdeterminowania oceny jakości usługi poprzez ocenę jakości obsługi.

Znaczenie personelu „pierwszej linii” Są to jedyne osoby dostrzegane i słyszane przez odbiorców usług. W wielu przypadkach stanowią jedyny łącznik między firmą a klientami. Realizują „funkcje marketingowe” wobec obecnych i przyszłych klientów. Są odpowiedzialni za dostarczenie satysfakcji klientom i budowanie ich lojalności.

Odwrócony schemat organizacyjny Personel liniowy Średni personel kierowniczy Prezes

Odwrócony schemat organizacyjny Personel bezpośredniego kontaktu z klientem Personel wspierający Obszar decyzji

Spłaszczenie piramidy powoduje: zwiększenie kontaktu między kierownictwem a klientami, ulepszenie przepływu informacji z dołu do góry, zmniejszenie liczby szczebli dzielących personel zajmujący się bezpośrednio obsługą a kierownictwem

Marketing wewnętrzny TO FILOZOFIA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI ORGANIZACJI Z PUNKTU WIDZENIA MARKETINGU

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA MARKETINGU WEWNĘTRZNEGO w organizacji istnieje rynek wewnętrzny, każdy pracownik powinien być postrzegany jako klient zatrudniającej go organizacji, każdy pracownik posiada swoich klientów, nawet jeśli nie są to klienci zewnętrzni.

Podstawowe obszary aktywności marketingu wewnętrznego Pozyskiwanie i zatrudnianie właściwych pracowników, Dążenie do rozwoju pracowników, Zapewnienie wspomagania w postaci zaplecza materialnego, jak i odpowiednio ukształtowanego systemu relacji wewnętrznych, Dążenie do zatrzymania personelu poprzez odpowiedni system wynagrodzeń i ścieżki rozwoju.

Obszary istotne dla wdrażania marketingu wewnętrznego kultura organizacyjna, komunikacja wewnętrzna, delegowanie uprawnień.

Kultura organizacyjna SUMA LUDZKICH INTERAKCJI, WYZNAWANYCH PRZEZ PRACOWNIKÓW WARTOŚCI, PRZEKONAŃ, OCEN, ODRÓŻNIANIA TEGO CO WŁAŚCIWE, OD TEGO CO NIEWŁAŚCIWE, PODEJŚCIA DO CODZIENNYCH OBOWIĄZKÓW.

Kultura organizacyjna „SPOIWO FIRMY” – SZCZEGÓLNA CECHA, KTÓRA ODDZIAŁUJE NA SPOSÓB FUNKCJONOWANIA LUDZI W OBRĘBIE PRZEDSIĘBIORSTWA

ELEMENTY DECYDUJĄCE O PRESTIŻU PRACY I ZADOWOLENIU PRACOWNIKÓW STOPIEN SAMODZIELNOŚCI PRACY SENS PRACY STOPIEŃ POWIĄZANIA Z INNYMI ODCINKAMI PRACY MOŻLIWOŚĆ ROZWOJU OSOBISTEGO JJJJJJJJJJJJJ JJJJJJJJJJ

Delegowanie uprawnień Oznacza decentralizację uprawnień decyzyjnych i rozszerzenie zakresu odpowiedzialności

Warunki stosowania delegowania uprawnień CZYNNIKI Sugerowane zastosowanie delegowania uprawnień TAK NIE Realizowana strategia indywidualizacja obsługi, opcja jakościowa opcja standaryzacji – efekt skali, niskie koszty Relacje z klientem relacje długoterminowe rzadkie transakcje Technologia wysoki udział personelu (high touch) usługi wysoko zautomatyzowane (high tech) Rodzaj otoczenia nieprzewidywalne wysoce przewidywalne Nastawienie personelu podejmujący wyzwania, ambitni nie wykazujący inicjatywy, mający obawy przed wyzwaniami

Warunki skutecznego delegowania uprawnień powszechna partycypacja dostępność zasobów upoważnienia do podejmowania decyzji

Korzyści z delegowania uprawnień Zwiększenie satysfakcji pracowników Zwiększenie satysfakcji klientów Pełne wykorzystanie wiedzy i doświadczeń pracowników Oszczędność kosztów

Delegowanie uprawnień – dodatkowe koszty koszty rekrutacji i szkoleni, koszty wynagrodzeń, koszty błędów, usługowa nieefektywność, stres.