Polska szkoła za granicą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
1 Współpraca dla Pracy O SZKOLENIACH Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Polska szkoła za granicą Polska szkoła za granicą. Wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół polonijnych.

Czas trwania projektu: 01.09.2017 – 31.08.2020 36 m-cy

Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku (Polska) Koordynator projektu Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku (Polska)

Organizacje partnerskie uczestniczące w projekcie: Vilniaus r. Maisiagalos vaiku lopselis-darzelis (Litwa) Associacio Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) „ProPolonia” Poolse Vereniging voor Cultuur en Onderwijs (Belgia) Integrative Saturday School Limited by Guarantee (Wielka Brytania) Foreningen Barna Polen (Norwegia)

Skład zespołu koordynującego w ISSB Jolanta Daniszewska – Koordynator projektu Rosanna Radlińska-Tyma – Asystent Koordynatora Artemida Bury – Specjalista ds. finansowych

Cele projektu: Organizowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli polonijnych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczania przedmiotowego w jęz. polskim; podniesienie ich kompetencji metodycznych, przedmiotowych, psychologicznych i międzykulturowych. Podniesienie kompetencji kadry zarządzającej placówkami polonijnymi w zakresie zarządzania polonijną placówką oświatową. Opracowanie programu doskonalenia metodycznego nauczycieli polonijnych obejmującego wiedzę przedmiotową i metodyczną. Opracowanie pakietu metodycznego nauczyciela szkoły polonijnej, zawierającego materiały metodyczno-dydaktyczne. Opracowanie metodycznych kursów e-learningowych. Podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej wśród Polaków żyjących poza granicami kraju.

Uczestnicy będą brać udział w szkoleniach i warsztatach, współtworzyć materiały dydaktyczne, wypracowywać rezultaty pracy intelektualnej oraz prowadzić wymianę doświadczeń i dobrych praktyk. Ze szkoleń e-learningowych oraz wypracowanych materiałów korzystać będą również wszyscy zainteresowani nauczyciele szkół polonijnych. Stworzony program doskonalenia będzie wykorzystany przez instytucje i stowarzyszenia działające w zakresie oświaty polonijnej.

Aby osiągnąć zakładane cele projektu partnerzy zaplanowali następujące działania: międzynarodowe spotkania projektowe służące zarządzaniu projektem i pracą nad rezultatami międzynarodowe spotkania służące szkoleniom kadry instytucji partnerskich, podczas których przeprowadzone zostaną szkolenia, warsztaty, wymiana doświadczeń, wspólne działania partnerów w celu wytworzenia produktów pracy intelektualnej projektu w tym: opracowanie kursów e-learning dostępnych na platformie Moodle opracowanie programu doskonalenia nauczyciela polonijnego oraz pakietu metodyczno- dydaktycznego dla nauczycieli polonijnych utworzenie strony www projektu, za pomocą której udostępnione zostaną wypracowane materiały w ramach Otwartych Zasobów Edukacyjnych.

Osiągnięte rezultaty, w szczególności program doskonalenia zawodowego, pakiet metodyczno-dydaktyczny oraz kursy e-learning., zostaną zaprezentowane podczas seminariów i konferencji zaplanowanych w końcowej fazie projektu. Odbiorcami będą nauczyciele oraz kadra zarządzająca stowarzyszeń i organizacji zajmujących się oświatą polonijną. Zasoby będą również udostępnione wszystkim zainteresowanym do pobrania ze strony internetowej projektu (nie posiadamy praw autorskich – Erasmus+ dysponuje wszystkim, co zostanie przez nas stworzone). Wszyscy partnerzy będą rozliczani z wydanych pieniędzy przeznaczonych na realizację projektu przez Narodową Agencję.

Szkolenia wyjazdowe Rok 2018 04 luty – 10 luty Polska 24 maj – 30 maj Hiszpania (24 maj wylot, 25-29 maj dni szkolenia, 30 maj powrót) 28 wrzesień – 04 październik Litwa Rok 2019 luty – Wielka Brytania czerwiec – Norwegia Rok 2020 styczeń - Belgia

Cele szkoleń wyjazdowych: wymiana doświadczeń nauczycieli polonijnych i kadry zarządzającej, udział w szkoleniach metodycznych przygotowanych przez org. koordynującą, prezentacja własnej placówki – lekcje otwarte, organizacja pracy, problemy, itp. poprowadzenie zajęć w placówce partnerskiej, wspólna praca nad produktami pracy intelektualnej projektu,

Dzień pierwszy (8 godz. dydaktycznych): prezentacja instytucji goszczącej, środowiska lokalnego oraz krajowego systemu edukacji, specyfiki edukacji polonijnej w kraju partnera goszczącego wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie organizacji i zarządzania polonijną placówką oświatową

Dzień drugi (8 godz. dydaktycznych): organizacja lekcji otwartych, podczas której nauczyciele z org. goszczącej zaprezentują metody i narzędzia stosowane w nauczaniu przedmiotowym w jęz. polskim nauczyciele z org. wysyłających oraz pracownicy dydaktyczni z ramienia koordynatora obserwują zajęcia i dzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz dokonują ewaluacji obserwowanych lekcji

Dzień trzeci (6 godz. dydaktycznych): nauczyciele z org. wysyłających poprowadzą wybrane zajęcia w organizacji goszczącej kadra zarządzająca zapozna się z funkcjonowaniem org. goszczącej

Dzień czwarty (8 godz. dydaktycznych): pracownicy dydaktyczni z org. koordynującej poprowadzą szkolenia metodyczne dla nauczycieli oraz kadry zarządzającej z org. partnerskich (na podstawie analizy potrzeb szkoleniowych org. partnerskich)

Dzień piąty (8 godz. dydaktycznych): wspólna praca warsztatowa uczestników szkolenia nad wytworzeniem produktów pracy intelektualnej projektu

Rekrutacja uczestników szkoleń: na podstawie regulaminów rekrutacji przez powołane komisje rekrutacyjne, rekrutacja uczestników na min. 1 miesiąc przed planowanym szkoleniem, rekrutację poprzedzą działania informacyjne (ogłoszenie na tablicy ogłoszeń (gdzie?) i stronie www organizacji), w procesie rekrutacji równy dostęp kobiet i mężczyzn, itp.

Niezbędna dokumentacja: regulamin rekrutacji, zarządzenie dyrektora o powołaniu komisji rekrutacyjnej do projektu, formularze rekrutacyjne dla kandydatów, decyzja komisji rekrutacyjnej (na stronie www), umowy o szkoleniu, lista obecności na spotkaniu organizacyjnym zrekrutowanych uczestników

Po odbyciu szkolenia: Zadanie zespołów projektowych: raportowanie, ewaluacja szkolenia, rozliczenie finansowe uczestników Zadanie poszczególnych uczestników: złożenie raportu ze szkolenia w postaci prezentacji PowerPoint zreferowanie przebiegu szkolenia kadrze z naszej placówki w oparciu o prezentację

Platforma e-learningowa 5 tematów programowych podzielonych na 5 modułów, każda organizacja partnerska otrzymuje do opracowania jeden moduł z danego tematu, wszystkie moduły są przesyłane w wyznaczonym terminie do Koordynatora projektu, Koordynator projektu łączy w całość wszystkie moduły i wprowadza program na stronę e-learningową