BSC Drukarnia Opakowań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

© Platinum Properties Group S.A. Debiut na rynku NewConnect 13 października 2009 r.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Skonsolidowane wyniki finansowe Grupy LOTOS S.A. II kwartał 2008 roku (MSSF) Paweł Olechnowicz – Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Mariusz Machajewski.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
1 Analiza menedżerska Materiały. 2 Analizę menadżerską charakteryzuje: - Wysoki stopień uogólnienia - Agregacja zjawisk gospodarczych - Ujęcie finansowe.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Dr Piotr SZAJNER IERiGZ-PIB ul. Świętokrzyska Warszawa Tendencje w produkcji mleka w Polsce.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Wynik finansowy Opracowała Anna Górecka. Działalność przedsiębiorstwa charakteryzują 3 podstawowe kategorie: Przychody ze sprzedaży Koszty Wynik finansowy.
Zarządzanie systemami dystrybucji
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Prezentacja platformy inwestycyjnej StartStartup.pl.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
KOSZTY DZIAŁALNOŚCI EWELINA CHOJNACKA. DEFINICJA KOSZTÓW wyrażone w pieniądzu, celowe i dające efekt gospodarczy zużycie: a)rzeczowych składników aktywów.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Finanse – Statystyka – Badania Empiryczne 26 październik 2016 rok Wrocław Katedra Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytet.
Podstawy rachunkowości
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
PRAKTYKA ROZWOJU EKSPORTU
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Oczekiwana przez inwestora stopa dochodu
Kierunek: Zarządzanie
Podstawy inwestowania na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
TOYA S.A. Dane Finansowe r.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Przychody i koszty działalności
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
TOYA S.A. Dane Finansowe – I kwartał 2016 r.
Próg rentowności K. Bondarowska.
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Prezentacja planu biznesowego
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Finansowanie zadań oświatowych
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
TOYA S.A. Dane Finansowe – 2016 r.
Zapis prezentacji:

BSC Drukarnia Opakowań Publikacja wyników za IH 2017 r.

Zastrzeżenie Niniejsza prezentacja ma charakter wyłącznie informacyjny i nie należy jej traktować jako porady inwestycyjnej. Niniejsza prezentacja została sporządzona przez BSC Drukarnię Opakowań S.A. („Spółka”). Spółka ani żaden z jej podmiotów zależnych nie ponoszą odpowiedzialności z tytułu jakiejkolwiek szkody wynikającej z wykorzystania niniejszej prezentacji lub jej treści albo powstałej w jakikolwiek inny sposób związany z niniejszą prezentacją. Odbiorcy niniejszej prezentacji ponoszą wyłączną odpowiedzialność za własne analizy i oceny rynku oraz sytuacji rynkowej spółki i potencjalnych wyników spółki w przyszłości, dokonane w oparciu o informacje zawarte w niniejszej prezentacji. W zakresie, w jakim niniejsza prezentacja zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości, a w szczególności słowa „projektowany”, „planowany”, „przewidywany” i podobne wyrażenia (łącznie z ich zaprzeczeniami), stwierdzenia te wiążą się ze znanym i nieznanym ryzykiem, niepewnością oraz innymi czynnikami, których skutkiem może być to, że rzeczywiste wyniki, sytuacja finansowa, działania i osiągnięcia spółki albo wyniki branży będą istotnie różnić się od jakichkolwiek przyszłych wyników, działań lub osiągnięć wyrażonych w takich stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Ani spółka ani żaden z jej podmiotów zależnych nie są zobowiązane zapewnić odbiorcom niniejszej prezentacji jakichkolwiek dodatkowych informacji ani aktualizować niniejszej prezentacji.

Profil spółki Aktualni Klienci: Wiodący w Polsce dostawca opakowań kartonowych Ponad 80% sprzedaży kierowane do znanych, międzynarodowych koncernów Innowacyjne, unikalne w skali europejskiej technologie, pozwalające na uzyskanie najwyższej jakości druku i efektów wizualnych Stabilne wyniki (2016 r.) przychody: 230,6 mln zł, EBITDA: 46,6 mln zł, zysk netto: 26,3 mln zł

Biznes w liczbach 26 lat na rynku 30 tys. ton wyproduko-wanych opakowań w 2016 r. 300 ciężarówek miesięcznie z gotowymi wyrobami wysyłanych do klientów Ponad 400 pracowników 33 mln zł wypłaconej dywidendy w latach 2011-2016 340 mln zł kapitalizacji giełdowej

Opakowania opakowania premium (wysoko uszlachetnione) opakowania klasyczne (wielkonakładowe, wysokiej jakości) Opakowanie – istotny czynnik wypływający na decyzję o zakupie: pierwszy element, na który zwraca uwagę konsument skuteczne narzędzie zachęcające do zakupu podstawowe źródło informacji o produkcie kluczowa rola w kreowaniu wizerunku i pozycji produktu oraz marki ulotki i etykiety (m.in. do opakowań farmaceutycznych) karty blistrowe (premium i klasyczne)

Dywersyfikacja branżowa odbiorców Cele: ugruntowanie silnej pozycji jako dostawcy opakowań kartonowych dla segmentu kosmetycznego i spożywczego wzrost udziału w sprzedaży segmentu farmaceutycznego rozwój technologii flekso – konkurencyjność cenowa w pewnym segmencie opakowań Inne Farmaceutyczna Kosmetyczna Spożywcza *dane na koniec czerwca 2017 r.

Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy Część międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group (od 2004 r.) Współpraca z udziałowcem strategicznym - Colorpack GmbH: prestiż i rozpoznawalność na światowych rynkach – istotne znaczenie dla rozwoju współpracy z klientami działającymi na skalę globalną wsparcie merytoryczne i produkcyjne dostęp do najnowszych technologii łatwy dostęp do surowców współpraca z globalnymi dostawcami na preferencyjnych warunkach członek Global Packaging Alliance (międzynarodowe zrzeszenie drukarni) RLCGmbH + Co KG 36% Colorpack GmbH BSC Drukarnia Opakowań SA

aktywny udział w filozofii tworzenia opakowań proces technologiczny Łańcuch wartości Zarządzanie całym procesem tworzenia opakowań – wartość dodana aktywny udział w filozofii tworzenia opakowań projektowanie proces technologiczny logistyka własny dział badawczo-rozwojowy dział konstrukcyjny (4 zarejestrowane patenty) drukowanie uszlachetnianie sztancowanie okienkowanie klejenie

Rentowność, bezpieczeństwo, rozwój efektywne zarządzanie opakowaniami wysoka marża opakowania premium dywersyfikacja bezpieczeństwo współpraca z partnerem strategicznym wzrost razem z klientami rozwój identyfikacja nisz rynkowych

Docieramy do wielu krajów Na koniec czerwca 2017 r. eksport stanowił blisko 21 proc. sprzedaży grupy Z raportu Smithers Pira wynika, że w latach 2016-20 światowy rynek opakowań będzie rósł o ok. 3,5 proc. rocznie. Jego wartość osiągnie 998 mld USD w 2020 r. (839 mld USD w 2015 r.) 

Akcje BSC Drukarni Opakowań na giełdzie Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r. Kurs akcji wzrósł od debiutu o ponad 117%

Rynek Otoczenie konkurencyjne: konsolidacja małych i średnich drukarni na rynku polskim penetracja rynku europejskiego (w tym polskiego) przez duże koncerny celem przejęć poszukiwanie nowych nisz w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej (dlatego BSC Drukarnia Opakowań inwestuje w rozwój druku rolowego i fleksograficznego na kartonie) Źródło: Equity Advisors

Wyniki finansowe za IH 2017 r.  (mln zł)   IH 2016 r. IH 2017 r. Dynamika Przychody 111,5 110,3 -1 proc. EBITDA 23,6 21,7 -8 proc. Zysk netto 13,2 12,4 -6 proc. Na wyniki grupy w IH 2017 r. wpłynęły głównie: nieznaczny spadek przychodów spowodowany był utratą części kontraktów, m.in. dla Mondeleza; istotny wpływ na spadek zysku netto miały warunki rynkowe, w tym między innymi ceny kartonu, które w analizowanym okresie wzrosły. Należy się spodziewać dalszych zwyżek cen surowca w IV kwartale bieżącego roku oraz w I kwartale 2018 r.; spadek zysku netto to także pochodna wzrostu kosztów wynagrodzeń oraz niewykorzystania w pełni zdolności wytwórczych. * Na wynik netto w 2015 r. wpływ miało zdarzenie o charakterze jednorazowym w postaci zysku okazjonalnego na nabyciu udziałów w POSBAU S.A. w kwocie 5 mln zł.

Struktura kosztów W strukturze kosztów rodzajowych grupy dominują, w związku z produkcyjnym charakterem prowadzonej działalności gospodarczej, koszty zużycia materiałów i energii oraz koszty pracy. Za pierwsze półrocze 2017 r. stanowiły one odpowiednio 62% i 20% kosztów rodzajowych ogółem. Do pozostałych kosztów operacyjnych zaliczane są koszty i straty niezwiązane w sposób bezpośredni z działalnością operacyjną grupy. Kategoria ta obejmuje przede wszystkim niezawinione niedobory i likwidacje.

Wskaźniki rentowności Wskaźniki zadłużenia i płynności W I półroczu 2017 r. w porównaniu z 2016 r. marże operacyjne grupy spadły o ponad 1 pkt. proc. głównie z powodu wzrostu cen kartonu, wzrastających kosztów pracy oraz niewykorzystanych w pełni mocy wytwórczych. Dynamika spadku marży brutto i netto była mniejsza dzięki umocnieniu się złotego względem franka szwajcarskiego. Wskaźniki rentowności IH 2016 r. (proc.) IH 2017 r. (proc.) Dynamika (pkt. proc.) Marża na poziomie operacyjnym 15,45 13,66 -1,79 Marża EBITDA 21,15 19,71 -1,44 Marża zysku brutto 15,15 13,87 -1,28 Marża zysku netto 11,84 11,23 -0,61 Grupa nadal utrzymuje wysokie wskaźniki płynności. Zadłużenie spadło dzięki spłacie rat kredytowych. Wskaźniki zadłużenia i płynności IH 2016 r. IH 2017 r. Dynamika Wskaźnik płynności I 4,53 6,02 33% Wskaźnik płynności II 3,13 4,42 41,4% Wskaźnik zadłużenia 19% 16,6% -12,6 pkt.proc. Kapitał obrotowy netto (mln zł) 97,2 113,9 17,2%

Rozbudowa zakładu produkcyjnego W ubiegłym roku BSC Drukarnia Opakowań rozpoczęła procedury związane z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na budowę nowego zakładu produkcyjno- magazynowego Obecnie spółka jest na etapie ubiegania się o pozwolenie na budowę Szacowana wartość inwestycji to 15,5 mln zł Spółka planuje zakończyć budowę w II kwartale 2018 r. Nowa hala będzie wyposażana w nowoczesne maszyny

Cel: wzrost sprzedaży dla farmacji Chcemy dynamicznie rosnąć w segmencie farmaceutycznym Relacje biznesowe zbudowane z Klientami z branży farmaceutycznej mają długotrwały charakter Branża farmaceutyczna jest odporna na wahania koniunktury Spełniamy wyśrubowane normy i dysponujemy szeregiem certyfikatów, dlatego jesteśmy w stanie sprostać wysokim wymaganiom branży farmaceutycznej

Tezy inwestycyjne Wsparcie ze strony inwestora branżowego Stabilne wyniki finansowe Wypłacana dywidenda Skuteczny model biznesu oparty na trzech filarach: rentowność, bezpieczeństwo, rozwój Wysoka rentowność biznesu Wysokie wskaźniki przepływów pieniężnych Wiodący producent opakowań na GPW Największe światowe koncerny wśród klientów Dwa nowoczesne zakłady produkcyjne Ekspozycja na rosnący rynek opakowań, który w najbliższych latach ma się zwiększać o blisko 7 proc. rocznie, by w 2020 r. osiągnąć wartość 46 mld zł

Kontakt Andrzej Baranowski V-ce prezes zarządu ds. finansowych andrzej.baranowski@bsc-packaging.com 600 429 561 Tomasz Danelczyk PR & IR Consultant tdanelczyk@tailorsgroup.pl 665 885 390