Gimnazjum Nr 86 w Warszawie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
ZMIANY W PROGRAMIE SZKOLENIA SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA NOWELIZACJI art.98d USTAWY O POWSZECHNYM OBOWIĄZKU OBRONY RZECZYPOSPOLITEJ.
System edukacji w Polsce
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Sześciolatek idzie do szkoły
Gimnazjum Nr 86 w Warszawie
Co to jest spacer edukacyjny?
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
Programy nauczania.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
Metoda projektu.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
TRZECIE spotkanie Zespołu
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Ocenianie po zmianie – czyli nowe, niełatwe wyzwanie!
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Egzamin ucznia klasy ósmej
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Gimnazjum Nr 86 w Warszawie PROJEKTY EDUKACYJNE

PROJEKT EDUKACYJNY- jest zespołowym i planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu z zastosowaniem różnorodnych metod.

Obowiązująca od roku szkolnego 2010/2011 - nadal nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół gimnazjalnych narzuca uczniom obowiązek realizacji zespołowych projektów edukacyjnych pod opieką nauczycieli.

AKTY PRAWNE Art. 44p. Udział w realizacji projektu edukacyjnego uczniów gimnazjum. Dz.U.2015.0.2156 t.j. - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Rozdział 3a. Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków i sposobów oceniania, klasyfikowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.

Udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego ma wpływ na ostateczną ocenę z zachowania. Odpowiedni zapis został wprowadzony do wewnątrzszkolnego systemu oceniania dotyczących ocen z zachowania. Stosowna adnotacja dotycząca udziału i realizacji ucznia w projekcie oraz jego tematu zostanie umieszczana na świadectwie ukończenia gimnazjum Szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego określa Dyrektor szkoły w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.

Wywiązanie się lub nie wywiązanie przez ucznia z zadań określonych projektem ma wpływ na ocenę z zachowania: Wzorowe- uczeń aktywnie i twórczo uczestniczy w realizacji projektu; Bardzo dobre- uczeń aktywnie uczestniczy w realizacji projektu; Dobre- uczeń wykonuje ustalone zadania projektu; Poprawne- uczeń wykonuje zadania projektu po ponagleniach nauczyciela; Nieodpowiednie- uczeń nie wywiązał się z zadań projektu; Naganne- uczeń nie wywiązał się z zadań projektu i przeszkadzał w jego realizacji

Ocena uzyskana za projekt stanowi dodatkową ocenę cząstkową z przedmiotów, których projekt dotyczy. Adnotację na świadectwie szkolnym o realizacji projektu można umieścić tylko wówczas, gdy uczeń zrealizuje wszystkie zadania ustalone z opiekunem projektu.

Dyrekcja szkoły może zwolnić ucznia z tego obowiązku w uzasadnionych sytuacjach zdrowotnych lub losowych. Wtedy na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony”/„zwolniona”.

ETAPY PROJEKTU EDUKACYJNEGO: 1. Wybór temat projektu – zakres tematyczny może dotyczyć realizowanych w danej klasie treści nauczania lub też wykraczać poza wymagania zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum, 2. Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów jego realizacji 3. Wykonanie zaplanowanych działań 4.Publiczne przedstawienie rezultatów projektu.

SCHEMAT ORGANIZACYJNY REALIZACJI PROJEKTU

Wychowawca klasy: przedstawia uczniom zakresy i tematy-problemy, w których realizację mogą się zaangażować następnie pomaga uczniom rozpoznać ich zainteresowania i mocne strony, które będą mogli wykorzystać w trakcie pracy uczniowie wybierają interesujące ich tematy, korzystając z pomocy wychowawcy, a także biorą udział w spotkaniach informacyjnych prowadzonych przez nauczycieli proponujących projekty z różnych zakresów tematycznych

Opiekunowie projektów (nauczyciele przedmiotów) - wybierają zakres tematyczny projektów, - wprowadzają uczniów w tematykę projektów, - dokonują podziału uczniów na zespoły, - ustalają z uczniami rozwiązywany przez projekt problem i cel projektu - określają zakres, w jakim problem realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego, - sprawują w ciągu roku szkolnego opiekę nad uczniami realizującymi projekty monitorują realizację projektów przez uczniów i prowadzą karty projektu informują wychowawców o realizacji projektów przez poszczególnych uczniów - omawiają  sukcesy  i bieżące  problemy w pracy z uczniami

Nauczyciel informatyki- Udziela wsparcia nauczycielom zaangażowanym w realizacji projektów gimnazjalnych i monitorowanie ich przebiegu w szkole. Bibliotekarz- Udziela wsparcia nauczycielom zaangażowanym w realizację projektów gimnazjalnych i monitorowanie ich przebiegu w szkole. Szkolny koordynator- Formułuje wnioski i propozycje dotyczące pracy szkoły w następnym roku

HARMONOGRAM PRAC PAŻDZIERNIK LISTOPAD STYCZEŃ LUTY MARZEC-MAJ CZERWIEC ustalana jest lista nauczycieli chętnych do prowadzenia projektów Wychowawca - informuje rodziców i uczniów o warunkach realizacji projektu na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły zamieszczona jest lista tematów  projektów początek prac uczniów nad projektami: nauczyciele prowadzący projekt określają czas konsultacji z zespołami uczniowskimi, a także podają zasady planowania i oceniania uczniowie realizują zaplanowane działania Wychowawca na podstawie informacji udzielonej przez nauczyciela prowadzącego projekt decyduje o ocenie zachowania ucznia biorącego udział w projekcie ustalany jest termin przedstawienia przez nauczycieli propozycji zakresów tematycznych i problemów Nauczyciele opiekunowie - proponują uczniom  zakresy tematyczne prowadzonych przez siebie projektów, opracowują listy tematów i problemów, które w wybranym przez nich zakresie tematycznym będą rozwiązywać uczniowie odbywają się spotkania informacyjne nauczycieli decydujących się na prowadzenie projektów z uczniami podejmującymi decyzję o wyborze tematu w trakcie spotkań z opiekunem uczniowie przedstawiają działania już zrealizowane, określają trudności, korzystają z porad. Opiekun na bieżąco ocenia pracę uczniów, dając im informację zwrotną o tym, co zrobili dobrze, co wymaga poprawy i jak mają dalej pracować. Rada Pedagogiczna podsumowująca poświęcona omówieniu realizacji projektu gimnazjalnego i wnioskom na następny rok szkolny opiekunowie projektów omawiają z uczniami szkolne zasady pracy nad projektami, w tym zasady prowadzenia karty projektu wychowawca podczas godzin wychowawczych na bieżąco omawia zaangażowanie uczniów w projekty, współpracę w zespołach i postęp

Gimnazjum Nr 86 w Warszawie ul. gen. Thommeégo 1 Wszelkie bieżące informacje są dla Państwa dostępne na naszej stronie internetowej http://sp150bemowo.szkolnastrona.pl/ a także pod numerem telefonu  (22) 666 94 04