Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Belgia.
Klasy VII i VIII w okresie przejściowym
Akty prawne opublikowane
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
zmiany od września w naszych placówkach
Kuratorium Oświaty w Opolu.

Sześciolatek idzie do szkoły
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
BLOZ 10 Psychoaktywne Mgr farm. Ewa Brzezińska
Programy nauczania.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zmiany w Umowie i Projekcie
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Arkusze organizacji pracy szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
AGH: Sprawy pracownicze
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zapis prezentacji:

Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej Oprac. Anna Piątek

Prawo w świetlicach szkolnych Podstawy prawne funkcjonowania świetlic Kto może korzystać z zajęć świetlicowych Liczba dzieci w świetlicach Wielkość świetlic Regulamin świetlicy Świetlica szkolna a dokumenty

Podstawy prawne funkcjonowania świetlic Ustawa Prawo Oświatowe Art.103. 1. Szkoła w zakresie realizacji zadań statutowych zapewnia możliwość korzystania z: 3) Świetlicy – w przypadku szkoły podstawowe i szkoły prowadzącej kształcenie specjalne,

Kto może korzystać z zajęć świetlicowych? Ustawa Prawo Oświatowe Art. 105.1 Szkoła podstawowa oraz szkoła prowadząca kształcenie specjalne, jest obowiązana zapewnić zajęcia świetlicowe dla uczniów, którzy pozostają dłużej ze względu na: 1) czas pracy rodziców 2) organizację dojazdu do szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole Dyrektor szkoły podejmuje decyzję, które dzieci mogą korzystać ze świetlicy szkolnej: dzieci zwolnione z niektórych zajęć; religii, wychowania fizycznego itp.

Jakie zajęcia powinny odbywać się w świetlicy: Świetlica zapewnia zajęcia świetlicowe uwzględniające potrzeby: edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, zajęcia zapewniające prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji

Liczba dzieci w świetlicach Rozporządzenie MEN z dn. 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli; § 7.1 Na zajęciach świetlicowych w szkole podstawowe ogólnodostępnej pod opieką jednego nauczyciela może pozostać nie więcej niż 25 uczniów. …

Najważniejsze bezpieczeństwo dzieci! Wielkość świetlic W przepisach brak odpowiednich wytycznych dotyczących powierzchni świetlicowej - wspólne wypracowanie przez dyrektora szkoły z organem prowadzącym odpowiednich standardów dotyczących wielkości sal na zajęcia świetlicowe - przydzielenie odpowiednich pomieszczeń należy więc do kompetencji dyrektora szkoły - jedna grupa świetlicowa (25 uczniów) powinna przebywać w pomieszczeniu porównywalnym z pomieszczeniem klasy. Najważniejsze bezpieczeństwo dzieci!

Statut szkoły Dotychczasowe statuty przedszkoli, szkół podstawowych, szkół specjalnych zachowują moc do dnia wejścia w życie statutów wydanych na podstawie ustawy – Prawo oświatowe, nie dłużej jednak niż do dnia 30 listopada 2017r.

Art.98.1 Statut szkoły zawiera w szczególności: 25) Organizację świetlicy z uwzględnieniem warunków wszechstronnego rozwoju ucznia Ważne: należy unikać powielania w statutach zapisów znajdujących się w rozporządzeniach i ustawach (np. liczebność grup)

W statutach powinny się znaleźć zapisy: (które nie są uregulowane przepisami wyższego rzędu) dotyczące m.in. godzin pracy świetlicy, sposobu pozyskiwania informacji o potrzebach rodziców w tym zakresie zasady tworzenia grup świetlicowych, zasady przyprowadzania i odbioru dzieci

Regulamin świetlicy Żaden akt prawny nie nakłada na szkołę obowiązku posiadania regulaminu pracy świetlicy.

Regulamin może porządkować procedury w świetlicy Postępowanie w przypadku nieodebrania dziecka w godzinach pracy świetlicy Odebranie dziecka przez inną osobę niż rodzice Postępowanie w przypadku zagrożenia, np. osoba odbierająca dziecko pod wpływem alkoholu

Dokumenty szkolne związane z pracą świetlicy szkolnej Statut szkoły Regulamin – fakultatywnie Plan pracy świetlicy szkolnej – obowiązkowo Dziennik zajęć świetlicowych – obowiązkowo Inne dokumenty istotne dla pracy świetlicy określone przez dyrektora szkoły - fakultatywnie

Dziękuję !