Edukacja globalna w przestrzeni lokalnej
Cele projektu Poszerzenie wiedzy i świadomości na temat rozwoju zrównoważonego oraz wzrost wrażliwości społecznej na problemy środowiskowe w skali lokalnej i globalnej pogłębienie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz wzrost poczucia odpowiedzialności za otoczenie; wzmocnienie tożsamości lokalnej; pogłębienie wiedzy z zakresu wyzwań rozwojowych w skali świata tj. zmiany klimatyczne oraz celów zrównoważonego rozwoju; wzmocnienie refleksji na temat skutków globalnych działań lokalnych czy indywidualnych; umożliwienie uczestnikom bezpośredniego kontaktu z innym środowiskiem zarówno przyrodniczym, jak i kulturowym; poznanie zasobów historycznych i przyrodniczych obcego kraju;
Działania projektowe zajęcia ekologiczne zajęcia multimedialne warsztaty edukacyjne w Muzeum w Nieborowie warsztaty edukacyjne Ośrodka Działań Ekologicznych „Źródła” wykład tematyczny prof. Uniwersytetu Warszawskiego wyjazd edukacyjny do Berlina Palmiarnia w Poznaniu Wyspa Tropikalna pod Berlinem Zwiedzanie Berlina Gra miejska z animatorami Comparative Research Network Wizyta w ośrodku dla uchodźców Berliński Ogród Zoologiczny
Grupa docelowa 30 osób w wieku 12-16 lat 15 dziewcząt 15 chłopców
Zajęcia edukacyjne
Warsztaty w Nieborowie
Warsztaty Ośrodka „Źródła”
Wyjazd edukacyjny do Berlina
Wyjazd edukacyjny do Berlina
Analiza SWOT Mocne strony atrakcyjność projektu ciekawy pomysł wykorzystanie nowych technologii Wykorzystanie innowacyjnych metod komplementarność projektów Słabe strony trudna tematyka projektu wysoki budżet projektu bariery językowe czasochłonność projektu wysokie koszty koordynacji Szanse propagowanie działań ekologicznych zwiększenie świadomości beneficjenta poczucie odpowiedzialności budowanie własnego światopoglądu szerzenie tolerancji Zagrożenia brak motywacji i systematyczności wypalenie lub zniechęcenie brak odpowiedzialności nieprzewidywanie sytuacji losowych niezrozumienie ze strony rodziców
Dziękuję za uwagę Opracowanie: Radek Brysik