To najważniejsze działania podjęte przez uczniów SP4 w Swarzędzu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Advertisements

PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
„Od zabawy do klasowej oficyny Ortogratka”. Pierwsza Grupa Projektowa pod przewodnictwem nauczycieli: Aliny Biesiadeckiej oraz Haliny Książek realizowała.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ul. Lermontowa Łódź
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
 Internet daje morze możliwości pamiętajcie jednak, że niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przekażemy wam kilka ważnych wskazówek jak być bezpieczny w Internecie.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Sześciolatek idzie do szkoły
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Projekt „Lekki tornister”
Co to jest spacer edukacyjny?
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Ucz i ucz się z TIK!.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Sześciolatek w obliczu zmian
ORGANIZACJA.
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Sześciolatek idzie do szkoły
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Metoda projektu.
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
10 kroków do zmiany nawyków
6-LATEK W SZKOLE.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Szkoła Podstawowa na Smoczej Serdecznie zapraszamy
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Specyficzne trudności w uczeniu się
Zapis prezentacji:

To najważniejsze działania podjęte przez uczniów SP4 w Swarzędzu. W październiku i listopadzie bieżącego roku w naszej szkole były realizowane działania edukacyjno-terapeutyczne związane z obchodami Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji. Działania te miały na celu przede wszystkim promowanie czytelnictwa i doskonalenie umiejętności przełożenia treści bajki na obraz. Uczniowie z klas wyższych czytali młodszym kolegom bajki – uczniowie oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych zamienili się w aktywnych słuchaczy, a następnie jako mali artyści wykonywali prace plastyczne do bajek oraz rozwiązywali zagadki matematyczne i językowe związane z ich treścią. Kolejnym celem działań było utrwalenie zasad ortograficznych oraz rozwijanie umiejętności artystycznych przez wizualizację pułapek ortograficznych wyrazów. Uczniowie zamienili się w redaktorów Szkolnego Słownika Ortograficznego i zaprojektowali 93 strony tego słownika. To najważniejsze działania podjęte przez uczniów SP4 w Swarzędzu. Efekt pracy i twórczych działań uczniów można podziwiać w holu szkoły oraz na tablicach przy salach lekcyjnych.

W ramach podsumowania szkolnych działań zapraszamy Was do obejrzenia prezentacji na temat trudności, które spotykają uczniów w szkole.

Niemiłe jest pisanie z błędami ortograficznymi Niemiłe jest pisanie z błędami ortograficznymi. Jak każda korespondencja, tak i wiadomości wysyłane przez komunikator nie powinny być napisane niedbale. Błędy, zagubione litery, przerwane zdania raczej nie świadczą o poważnym traktowaniu osoby, do której kieruje się informacje.

Zatem – co zrobić, by uniknąć błędów ortograficznych?

Korzystaj ze słownika ortograficznego

Znajomość alfabetu ułatwi Ci wyszukiwanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi

Jeśli jesteś niepewny pisowni danego wyrazu – ZASTĄP GO INNYM! Możesz w tym celu skorzystać ze słownika synonimów.

Co zrobić, by polubić czytanie?

Zeszyty szkolne odzwieciedlają prawdziwe trudności w technice pisania. Niekształtne, nieczytelne pismo, nienadążanie z zapisywaniem notatek z lekcji są przyczyną dalszych niepowodzeń szkolnych niektórych uczniów.

Jak zwalczać te trudności?

Pomogą Ci ćwiczenia ogólnej koordynacji ruchowej lub orientacji w przestrzeni i schemacie ciała oraz ćwiczenia na rozruszanie oczu, szyi i karku.

Kolejnym etapem są ćwiczenia grafomotoryczne, na przykład:

Ostatnim etapem doskonalenia kształtnego pisania są ćwiczenia pisania liter, wyrazów i zdań: - na foliach - przez kalkę - po śladzie

Matematyka nie jest łatwym przedmiotem Matematyka nie jest łatwym przedmiotem. Jednak umiejętność liczenia wykorzystujemy w każdej dziedzinie życia: podczas gotowania, robienia zakupów, korzystania ze środków komunikacji miejskiej i w wielu innych dziedzinach.

Co zrobić, by polubić matematykę?

Do opanowania poszczególnych dziedzin matematyki z pewnością przyda się świetna pamięć. Zatem możesz skorzystać z mnemotechnik, które ją doskonale wspomagają: Zapamiętywanie symboli cyfr rzymskich: Lecą Cegły, Dom Murują L – 50 C – 100 D – 500 M – 1000 Zapamiętywanie dat: Na siedmiu pagórkach Rzym się piętrzy 753 r p.n.e. - rok założenia Rzymu

Pracuj systematycznie, korzystaj z programów edukacyjno-terapeutycznych:

Wiara w siebie i praca – może zdziałać cuda. Zapamiętaj! Wiara w siebie i praca – może zdziałać cuda.

Zapewne sposoby radzenia sobie ze szkolnymi problemami przedstawione w prezentacji pomogą Wam stawić czoła codziennym wyzwaniom edukacyjnym i świetnie radzić sobie z tym, co może wydawać się zbyt trudnym zadaniem. Życzę powodzenia! Dziękuję za uwagę.