Techniki prezentacji biznesowych Monika Grottel Techniki prezentacji biznesowych
Podstawy skutecznej prezentacji ?
??????????????????????????????????? Jak być mistrzem? Jak być najlepszym, a nie byle jakim? Jak przekonać klienta do produktu?
1. Chwytliwy nagłówek „Niezwykłe zjawisko u wybrzeży Australii. Chmury niczym skrzydła anioła” „Takie rzeczy tylko w Polsce. Zobacz, co nagrał kierowca” „Zwisający brzuch może zniknąć nawet w 4 dni, a boczki nawet w 7” „Sensacyjne znalezisko na Dolnym Śląsku. Zobacz, nad czym pracowała III Rzesza” „Rodzice śpią na podłodze, pielęgniarki muszą uważać, żeby ich nie podeptać”
8 z 10 czyta nagłówek 2 z 10 czyta resztę zadanie nagłówka??
Jaki nagłówek?? Przydatny Wrażenie „pilności” https://www.copyblogger.com/writing-headlines-that-get-results/ Przydatny Wrażenie „pilności” Zapewnia, że korzyść wynikająca z produktu/usługi jest unikalna Wyróżnia się spośród innych
2. Deklaracja emocjonalnego zaangażowania Tabele, cyfry, wykresy? Pasja? Identyfikacja z przedmiotem prezentacji Szczera… „ten produkt/firma/usługa budzi mój entuzjazm ponieważ……….”
Dlaczego tylko trzy?? Ograniczenia ludzkiej pamięci 3. Sporządź 3 główne myśli Dlaczego tylko trzy?? Ograniczenia ludzkiej pamięci
4. Używaj metafor……. Prosty i zrozumiały przekaz Powiązanie zjawisk i przedmiotów, które pozornie nie mają ze sobą związku W biznesie częste metafory wojenne i sportowe: „jesteśmy na finiszu… „to już ostatnie metry…” „nasza tajna bronią jest….” „trzeba walczyć do ostatniego gwizdka…” WIELKI BALON – WZDĘCIA BAŃKA MYDLANA – ODPORNOŚC ORGANIZMU MORSKA FALA – PASTA DO ZĘBÓW
Procesor to mózg komputera ……..i analogii podobieństwo między porównywalnymi cechami dwóch rzeczy….. Procesor to mózg komputera
5. Korzystaj z demonstracji ZEPTER RAINBOW AVON RAYPATH Dlaczego demonstracja jest skuteczna???
6. Korzystaj z video Reklama Wypowiedzi pracowników Pokaz produktu Demonstracja Rekomendacje klientów Nie więcej niż 3 minuty
7. Pokazuj partnerów Skype Scena To potwierdza, że twój projekt już się spodobała
8. Zamieszczaj opinie i rekomendacje TESTERZY DARMOWE EGZEMPLARZE W ZAMIAN ZA OPINIĘ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Dziękuję za uwagę