Szkoła równych szans.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Program eTwinning Planowanie projektów
Kryteria wyboru Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej w ramach 14 Osi RPO WL 2014 – 2020 – Pomoc Techniczna Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu.
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ORGANIZACJA.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
w powiatach malborskim i sztumskim”
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Zgłoszenie do konkursu
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Zasady składania i oceny wniosków
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich w ramach PROW
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Szkoła równych szans

Wnioski i rekomendacje

Trudności w czasie realizacji projektu 1. Problemy z partnerem nieprzestrzeganie ustaleń zawartych we Wniosku terminy działań lokalnych i międzynarodowego spotkania projektowego w Słupsku liczba godzin przewidzianych na działania lokalne ewaluacja – obszar badań, narzędzia badawcze, wskaźniki upowszechnianie – zakres działań, kanały upowszechniania brak współpracy w zakresie opracowania materiałów na Platformę Rezultatów Programu Erasmus+ nastawienie wyłącznie na wymiany „bojkotowanie” strony formalnej (nieprowadzenie dokumentacji, ewaluacji, upowszechniania) 2. Problemy wewnętrzne: przeciążenie koordynatora i kierownika projektu sporadyczne konflikty interpersonalne pomiędzy członkami zespołu projektowego. nie do końca satysfakcjonująca frekwencja nauczycieli-beneficjentów na organizowanych dla nich formach doskonalenia zawodowego

Wnioski Projekt został zrealizowany zgodnie z celami i założeniami określonymi we Wniosku. Cele projektu w odniesieniu do uczniów zostały w pełni zrealizowane. Cele projektu w odniesieniu do nauczycieli osiągnięto w stopniu zadawalającym. Jedynym założeniem, którego nie udało się zrealizować, była współpraca pomiędzy obiema szkołami na e- Twinning oraz korzystanie z platformy przez uczestniczących nauczycieli celem wymiany doświadczeń. W zamian za to i zgodnie z rekomendacjami Narodowej Agencji platforma została wykorzystana jako kanał upowszechniania rezultatów projektu w środowisku międzynarodowym. Rezultaty projektu osiągnięto zgodnie z założeniami, a nawet powstały rezultaty nadplanowe (prace projektowe wykonane lokalnie).

Mocną stroną projektu były liczne i urozmaicone działania lokalne, których realizacja sprzyjała osiągnięciu celów projektu, tj. wzrost kompetencji metodycznych kadry (metoda projektu edukacyjnego) oraz kompetencji społecznych i wiedzy z zakresu tematyki projektu wśród uczniów – uczestników projektu. Niewątpliwym atutem projektu był także sposób zarządzania na poziomie międzynarodowym oraz wewnątrzszkolnym w ZST: podział zadań wśród nauczycieli ZST, zapewniający wsparcie koordynatorowi bieżące monitorowanie i ewaluowanie wszelkich obszarów realizacji projektu działania upowszechniające - prowadzone na bieżąco i przy wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji

Zauważalny jest pozytywny wpływ projektu na bezpośrednio zaangażowanych uczestników, społeczność szkolną, jak i instytucje wspierające jego realizację lokalnie. Projekt wzbudził zainteresowanie władz lokalnych, co może pozytywnie wpłynąć na zapewnienie trwałości rezultatów po zakończeniu realizacji. Mimo, iż w trakcie wdrażania projektu pojawiły się opóźnienia po stronie partnera niemieckiego, wprowadzone przez koordynatora działania zaradcze pozwoliły na ich znaczące zniwelowanie, dzięki czemu powodzenie całości inicjatywy nie było zagrożone.

Metoda projektu edukacyjnego sprzyja aktywizacji, integracji i wszechstronnemu rozwojowi uczniów niepełnosprawnych. Projekt edukacyjny realizowany w grupie integracyjnej powinien opierać się na praktycznych, prostych do wykonania zadaniach.

Rekomendacje

Na etapie pisania Wniosku: Jasno określić podział obowiązków pomiędzy partnerami. W harmonogramie działań projektowych nie planować kilku działań w jednym miesiącu (nieekonomiczne pod względem zasobów finansowych i ludzkich!). Zaplanować procedurę monitorowania i ewaluacji . Zaplanować działania upowszechniające adekwatnie do skali projektu i do własnych możliwości (także finansowych). Opracować realne do osiągnięcia wskaźniki powodzenia w odniesieniu do rezultatów projektu i wpływu na grupy docelowe. Opracować realne do osiągnięcia wskaźniki powodzenia w odniesieniu do działań upowszechniających. Nie formułować założeń i nie planować działań jedynie „pod Wniosek”, bo potem może być trudno je zrealizować (np. e- Twinning). Opracować procedury postępowania „w sytuacjach kryzysowych”. Przetłumaczyć Wniosek i przesłać tłumaczenie partnerowi.

Dobrze napisany Wniosek to podstawa i „drogowskaz” w czasie realizacji projektu!

W okresie przygotowawczym: Powołać kilku- czy kikunastoosobowy zespół projektowy i opracować wykaz zadań dla jego członków. Opracować szczegółowy harmonogram działań z określeniem terminów i osób odpowiedzialnych. Opracować Plan ewaluacji i Plan upowszechniania (na podstawie zapisów we Wniosku). Opracować wraz z partnerem wzór dla comiesięcznej check listy i kwartalnych raportów kontrolnych z monitoringu. Opracować plan finansowy projektu ze świadomością, że będzie on wiążący na cały okres realizacji projektu, a każde przesunięcie w obrębie paragrafów będzie musiało być zatwierdzone przez Radę Miejską.

W okresie wdrażania: Na bieżąco prowadzić dokumentację projektową. Na bieżąco prowadzić monitoring, ewaluację, działania upowszechniające oraz rozliczanie kosztów w odniesieniu do planu finansowego (paragrafy!). Utrzymywać dobre stosunki z organem prowadzącym. Konsultować wątpliwości z opiekunem projektu z Narodowej Agencji. Ważne, by koordynator projektu miał bezpośredni i „dobry” kontakt z uczestniczącymi uczniami i ich rodzicami (np. kontakt telefoniczny czy na facebooku - grupa zamknięta , „znajomi” na profilu). Mieć pokłady cierpliwości i wytrwałości !

Realizując projekt edukacyjny w grupie integracyjnej należy pamiętać o tym, by zadania przydzielone uczniom były nieskomplikowane i opierały się na praktycznym działaniu.

MGR ELŻBIETA SABA – KOORDYNATOR PROJEKTU DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ  MGR ELŻBIETA SABA – KOORDYNATOR PROJEKTU