EWALUACJA PROJEKTU „SZKOŁA RÓWNYCH SZANS”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kształtowanie motywacji pracowników
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Opracował J. Stryjkowski
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Szkoła równych szans.
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Rezultaty projektu „Szkoła równych szans”
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

EWALUACJA PROJEKTU „SZKOŁA RÓWNYCH SZANS”

Cel i przedmiot ewaluacji Proces ewaluacji służy ocenie jakości działań i rezultatów projektowych. Ewaluacji poddawane są wszystkie etapy działań projektowych, a więc jego przygotowanie, zarządzanie i wdrażanie, współpraca z partnerem, działania związane z uczeniem się/nauczaniem/szkoleniami (=wymiany), wpływ na uczestników i grupy docelowe oraz upowszechnianie i wykorzystanie wyników.

Narzędzia badawcze Główne sposoby zbierania informacji przydatnych dla ewaluacji to: ankiety, wywiady indywidualne i zbiorowe, obserwacje, analiza dokumentów, analiza wytworów prac uczestników projektu.

Procedura ewaluacji W okresie przygotowawczym został sporządzony szczegółowy Plan działań ewaluacyjnych oraz skonstruowane narzędzia potrzebne do mierzenia jakości (np. formularze ankiet). Została również przeprowadzona ewaluacja wstępna wśród nauczycieli i uczniów, której wyniki stanowiły bazę do oceny "miękkich" rezultatów projektu.

Przez cały okres realizacji projektu prowadzona była ewaluacja bieżąca, za którą odpowiedał kierownik projektu każdej ze szkół. Celem ewaluacji bieżącej była ocena, czy dotychczasowe działania projektowe zrealizowano zgodnie z przyjętymi założeniami oraz mierzenie, czy i w jakim stopniu zostały osiągnięte zakładane efekty. Informacje były zbierane i analizowane systematycznie przez cały czas trwania projektu, co pozwalało na identyfikowanie ewentualnych koniecznych modyfikacji i ulepszanie podejmowanych działań jeszcze w trakcie ich realizacji poprzez wprowadzanie stosownych korekt, np. w harmonogramie czy kwestiach organizacyjnych.

Ewaluacja okresowa została dokonana dwukrotnie: po pierwszej krótkoterminowej wymianie grup uczniów przez ZST, a jej głównym celem było wprowadzenie zmian lub dodanie niezbędnych elementów w dalszych działaniach projektowych oraz po drugiej wymianie przez OSK. Każdorazowo na podstawie danych zebranych w czasie trwania wymiany kierownik projektu opracował raport ewaluacyjny, który został opublikowany na platformie e-Twinning.

W oparciu o wyniki badań przeprowadzonych w pierwszej połowie trwania projektu koordynator sporządził raport przejściowy opublikowany w Mobility Tool+. Na podstawie ilościowych i jakościowych danych uzyskanych w procesie ewaluacji koordynator projektu opracuje raport końcowy, który zostanie opublikowany w Mobility Tool+.

Działania do oceny osiągania celów i rezultatów projektu Zbadanie wyjściowego poziomu wiedzy i umiejętności uczestniczących nauczycieli w obszarach związanych z celami, założeniami i tematyką projektu (metoda projektu edukacyjnego w edukacji włączającej, e- Twinning, języki obce, system szkolnictwa i model edukacji włączającej w Polsce/Niemczech, Erasmus+) ankieta Zbadanie wyjściowego poziomu wiedzy i umiejętności uczestniczących uczniów w obszarach związanych z projektem (wiedza o kraju partnerskim, integracja europejska, zasoby, zdrowe odżywianie, TIK, języki obce) test quizowy

Ocena przydatności i skuteczności form doskonalenia kadry pedagogicznej (szkolenia e-Twinning, warsztatów metodycznych, wideokonferencji) ankiety Ocena działań nauczycieli pracujących metodą projektu w czasie krótkoterminowej wymiany w Słupsku i w Kolonii arkusze oceny Ocena rozwoju kompetencji komunikacyjnych, interpersonalnych, kulturowych i językowych nauczycieli uczestniczących w wymianach wywiad

Ocena funkcjonowania uczniów w grupie Ocena przydatności i skuteczności przygotowania pedagogicznego, kulturowego i merytorycznego uczniów uczestniczących w projekcie "miękkie" metody ewaluacji warsztatów i lekcji tematycznych (tarcza strzelnicza, kosz-walizka) ankiety test quizowy recenzje filmów nakręconych przez uczniów recenzje prac projektowych uczniów Ocena funkcjonowania uczniów w grupie karty obserwacji Ocena postaw i zachowań uczniów w czasie realizacji zadań projektowych i wymian Ocena rozwoju kompetencji komunikacyjnych, interpersonalnych, społecznych, kulturowych i językowych uczniów wywiad obserwacja

Ocena efektywności międzynarodowych spotkań projektowych w Słupsku i w Kolonii ankiety kwestionariusze wywiadu indywidualnego analiza wypracowanych dokumentów

Ocena atrakcyjności i efektywności krótkoterminowych wymian w Słupsku i Kolonii „miękkie" formy ewaluacji wywiad ankiety arkusze oceny obserwacja analiza efektów końcowych projektu edukacyjnego arkusze samooceny

Ocena jakości i skuteczności zarządzania projektem analiza dokumentów finansowych i raportów kontrolnych Ocena komunikacji i współpracy pomiędzy partnerami projektu metoda identyfikacji przeszkód

Ocena działań w zakresie upowszechniania wyników projektu analiza danych ilościowych tj. liczba plakatów, liczba rozdanych ulotek, liczba artykułów w prasie lokalnej i specjalistycznej, liczba relacji w lokalnej telewizji, liczba artykułów i relacji na stronie internetowej szkoły i w mediach społecznościowych, liczba umieszczonych nagrań w serwisie you tube, liczba opublikowanych zdjęć w serwisie Instagram, liczba spotkań z przedstawicielami lokalnych władz, liczba zorganizowanych wydarzeń (spotkania informacyjne, happening, pokaz, konferencje, szkolne i lokalne imprezy szkolne i okolicznościowe), liczba publikacji na e-platformach

Wskaźniki powodzenia Do oceny osiągania celów projektu przyjęto ilościowe i jakościowe wskaźniki powodzenia, odnoszące się do poszczególnych rezultatów. Poniżej przykładowe wskaźniki:

a) podniesienie kompetencji zawodowych i osobistych nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych 80% uczestników szkoleń, konferencji i warsztatów metodycznych oceni przydatność tych form doskonalenia w pracy zawodowej od 4 do 6 (przy skali od 1 do 6, gdzie 1 oznacza bardzo niska, 6 - bardzo wysoka) 90% uczestników krótkoterminowych wymian zadeklaruje poprawę umiejętności społecznych i międzykulturowych

b) podniesienie efektywności i atrakcyjności kształcenia integracyjnego poprzez wymianę doświadczeń i know- how w zakresie edukacji włączającej, wypracowanie nowych metod i narzędzi 80% uczestników wideokonferencji, hospitacji i spotkań z przedstawicielami grona pedagogicznego szkoły partnerskiej ocenia ich przydatność dla doskonalenia własnego warsztatu pracy od 4 do 6 (przy skali od 1 do 6, gdzie 1 oznacza bardzo niska, 6 - bardzo wysoka) pozyskanie (przez każdą ze szkół) co najmniej jednego pakietu pomocy dydaktycznych od szkoły partnerskiej 100% uczestników wymian deklaruje poprawę umiejętności stosowania metody projektu edukacyjnego w grupach integracyjnych (oczekiwane jest, iż wszyscy wybiorą w ankiecie ewaluacyjnej warianty odpowiedzi 5, 6 - przy skali od 1 do 6, gdzie 1 = zdecydowanie nie, a 6= zdecydowanie tak)

c) wzrost stopnia integracji uczniów niepełnosprawnych frekwencja uczniów niepełnosprawnych w zorganizowanych formach przygotowania merytorycznego, pedagogicznego i kulturowego co najmniej 75% 90% uczniów niepełnosprawnych zaangażowanych w realizację zadań projektowych

d) rozwój sfery osobistej i poznawczej uczniów - uczestników projektu wyniki końcowych ankiet i testów quizowych wyższe od wyników badań wstępnych u wszystkich uczestników nagranie krótkiego filmu przez każdą z narodowych grup projektowych i jego wysoka ocena przez odbiorców jedynie sporadyczne konflikty w czasie realizacji zadań projektowych, niewpływające na końcowy efekt działań

e) aktywizacja społeczności szkolnej i lokalnej na rzecz edukacji włączającej dwa artykuły o projekcie w lokalnej prasie dwie relacje o projekcie w lokalnej telewizji co najmniej 100 uczestników happeningu "Eko- Ludzie" w Słupskim Parku Kultury, Sportu i Wypoczynku

MGR MAGDALENA CZYŻEWSKA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ  MGR MAGDALENA CZYŻEWSKA