Kujawsko - Pomorską Wojewódzką Radę Dialogu Społecznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Advertisements

Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
SPÓŁKI WODNE Barbara Wójcik Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Rolnictwa Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie 2013.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Struktura samorządu terytorialnego - samorząd gminny, - samorząd powiatowy, - samorząd wojewódzki.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ZIT ZIT Plus = METROPOLIA.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Sześciolatek idzie do szkoły
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Podstawy prawne rynku ubezpieczeń w Polsce
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
kształcących w zawodach
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Rzecznik Praw Dziecka.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Finansowanie programu
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Marszałek Województwa Podkarpackiego
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
REGIONALNY PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO
AGH: Sprawy pracownicze
Książki naszych marzeń
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Finansowanie zadań oświatowych
Regulamin działania KM RPO WP
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Nowe podejście do zamówień publicznych
Psychiatria dzieci i młodzieży
Książki naszych marzeń
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

Kujawsko - Pomorską Wojewódzką Radę Dialogu Społecznego Na podstawie art. 41 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz. U. z 2015 r., poz. 1240) oraz Decyzją nr 171/2015 z dnia 16 grudnia 2015 roku Marszałek Województwa powołał Kujawsko - Pomorską Wojewódzką Radę Dialogu Społecznego

Szczegółowy tryb działania K-PWRDS określa jej regulamin Obsługę K-PWRDS zapewnia Biuro Komunikacji Społecznej w Departamencie Spraw Społecznych i Zdrowia Szczegółowy tryb działania K-PWRDS określa jej regulamin

Liczba przedstawicieli strony samorządowej wchodzącej w skład K-P WRDS: 3 osoby Liczba przedstawicieli strony rządowej wchodzącej w skład K-P WRDS: 3 osoby

Forum Związków Zawodowych – 4 członków; Liczba przedstawicieli każdej z organizacji strony pracowników wchodzącej w skład K-P WRDS: Forum Związków Zawodowych – 4 członków; Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych/Rada OPZZ Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy – 4 członków; 3) Komisja Krajowa NSZZ Solidarność/Zarządy Regionów NSZZ „Solidarność” – 4 członków.

1) Konfederacja Lewiatan- 4 członków; Liczba przedstawicieli każdej z organizacji strony pracodawców wchodzącej w skład K-P WRDS: 1) Konfederacja Lewiatan- 4 członków; 2) Business Center Club - 4 członków; 3) Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej/Pracodawcy Pomorza i Kujaw - 4 członków; 4) Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy - 4 członków.

1. liczby przedstawicieli każdej organizacji wchodzących w skład Rady; W roku 2016 K-PWRDS spotkała się 6 razy na Plenarnych spotkała, podczas których przyjęła następujące uchwały w sprawie: 1. liczby przedstawicieli każdej organizacji wchodzących w skład Rady; 2. regulaminu pracy Rady; 3. powołania stałych zespołów problemowych; 4. plan prac Zespołów na 2016 rok;

Ponadto przyjęła stanowiska w sprawie : 1. przyjętego w dniu 22 grudnia 2015 r. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej, w sprawie podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego; 2. sytuacji w służbie zdrowia, które zostało przekazane do premier RP, Ministra Zdrowia i Przewodniczącego RDS.

4. niewystarczających środków na funkcjonowanie Rady. 3. opracowania strategii realizacji projektu zagospodarowania Dolnej Wisły i nr 4 w sprawie prac związanych z rewitalizacją międzynarodowej drogi wodnej E-40 4. niewystarczających środków na funkcjonowanie Rady.

5. trudnej sytuacji PESY, w którym wyraziła konieczność podjęcia przez stronę rządową działań, głównie inwestycyjnych, mających na celu poprawę kondycji spółki PESA. Rada swoje Stanowisko przekazała Premier RP, Wicepremierowi RP, Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa oraz Radzie Dialogu Społecznego.

1. Przyjęła program i harmonogram działania K-PWRDS na rok 2016; Rada ponadto: 1. Przyjęła program i harmonogram działania K-PWRDS na rok 2016; 2. Oceniła stan realizacji zobowiązań NFZ za nadwykonania – przedstawiony przez Dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ; 3. Poruszyła problem ewaluacji grupy 177 osób polskiego pochodzenia z wschodniej Ukrainy przeprowadzonej przez Rząd RP;

4. Przyjęła plan finansowy na rok 2016 r. w kwocie 23 000,00 zł; 5. Wystąpiła do prezydent Miasta Grudziądza z wnioskiem o zaniechanie sporu kompetencyjnego pomiędzy władzami Miasta Grudziądza a Wojewodą Kujawsko-Pomorskim, polegającego na ustaleniu organu właścicielskiego Regionalnego Szpitala Specjalistycznego

W roku 2016 takich spotkań było 10. Przed każdym spotkaniem Plenarnym, Rada ustaliła, iż będą odbywały się spotkania Prezydium Rady, na których obecni Wiceprzewodniczący ustalają stanowiska przedstawicieli stron Rady w sprawach, które były przedmiotem spotkań Plenarnych. W roku 2016 takich spotkań było 10.

Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego utworzyła 4 zespoły problemowe: Zespół ds. polityki gospodarczej, rynku pracy i strategii rozwoju województwa, 2. Zespół ds. polityki społecznej i Dialogu Społecznego, 3. Zespół ds. edukacji i kultury, 4. Zespół ds. ochrony zdrowia

przyjął Regulamin pracy ponadto wybrał Wiceprzewodniczącego zespołu Zespół ds. polityki gospodarczej, rynku pracy i strategii rozwoju województwa w 2016 r. spotkał się 2 razy. Zespół: przyjął Regulamin pracy ponadto wybrał Wiceprzewodniczącego zespołu

Zespół ds. polityki społecznej i Dialogu Społecznego w 2016 r Zespół ds. polityki społecznej i Dialogu Społecznego w 2016 r. spotkał się 1 raz, przy braku quorum nie podjął żadnych wiążących decyzji.

Zespół ds. edukacji i kultury w 2016 r. spotkał się 2 razy, złożył K-PWRDS wniosek o zmianę nazwy na Zespół ds. edukacji, kultury i dziedzictwa narodowego, ponadto ustalił, iż po jego akceptacji przyjmie regulamin pracy zespołu; przyjął i złożył K-PWRD wniosek o wydłużenie co najmniej o rok terminu wdrożenia ustawy o systemie oświaty, dopracowania wszelkich założeń, rozwiania wszelkich wątpliwości. wybrał Wiceprzewodniczącego zespołu

Zespół ds. ochrony zdrowia, który w 2016 r. spotkał się 4 razy: przyjął Regulamin Zespołu; Przyjął Stanowisko dot. poparcia Stanowiska NRPIP, PTP oraz OZZPIP z dnia 19 lipca 2016 r. w sprawie propozycji Ministra Zdrowia dotyczącego wprowadzenia zmian systemowych w obszarze kształcenia pielęgniarek polegającego na powrocie do systemu kształcenia w zawodzie pielęgniarki w liceach medycznych/technikach.

Niezbędne jest określenie liczby pielęgniarek Przyjął 4 wnioski: Wniosek 1/2016 Niezbędne jest określenie liczby pielęgniarek i położnych na poszczególnych oddziałach przy kontraktowaniu świadczeń zdrowotnych z Narodowym Funduszem Zdrowia celem zapewnienia bezpieczeństwa pielęgniarkom i położnym oraz pacjentom.

Niezbędny jest wzrost wynagrodzeń pielęgniarki 2. Wniosek 2/2016 Niezbędny jest wzrost wynagrodzeń pielęgniarki i położnej jako czynnika powstrzymującego emigrację, odejście od wykonywania zawodu i zachęta dla młodych osób do podjęcia studiów na kierunku pielęgniarstwo i położnictwo. 3. Wniosek 3/2016 Niezbędne jest zmniejszenie obciążenia pielęgniarki i położnej pracą administracyjną i inną, która nie jest przypisana do jej zawodu na rzecz bezpośredniej pracy przy pacjencie.

4. Wniosek 4/2016 Konieczne jest zabezpieczenie czasu pracy pielęgniarki i położnej w jednostkach ochrony zdrowia poprzez umowy o pracę będące gwarancją ciągłości opieki nad pacjentem. Ustalił, które postulaty Związku Zawodowego Pracowników Ratownictwa Medycznego poprze Zespół; Przyjął Stanowisko w sprawie konfliktu pomiędzy pracownikami a pracodawcą Nowego Szpitala Sp. z o. o w Świeciu.

Zmiany składów stałych zespołów problemowych; W roku 2017 K-PWRDS spotkała się dotychczas 7 razy na Plenarnych posiedzeniach, podczas których przyjęła następujące uchwały w sprawie: Zmiany składów stałych zespołów problemowych; Programu działania Kujawsko-Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Dialogu na rok 2017 zatwierdzenia sprawozdania z działalności K-P WRDS za rok 2016

Ponadto przyjęła stanowiska w sprawie : zmian do ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego postępowania PFRON związanego z badaniem terminu płatności ZUS przez pracodawcę udzielania pomocy publicznej podmiotom powiązanym, które znajdują się w dobrej sytuacji ekonomicznej

Prezydium Rady w roku 2017 spotkało się 10.

Zespół przyjął 4 stanowiska w sprawie: Zespół ds. polityki gospodarczej, rynku pracy i strategii rozwoju województwa w 2017 r. spotkał się 3 razy. Zespół przyjął 4 stanowiska w sprawie: postępowania PFRON związanego z badaniem terminu płatności ZUS przez pracodawcę; udzielania pomocy publicznej podmiotom powiązanym, które znajdują się w dobrej sytuacji ekonomicznej. opłacania składek na ubezpieczenie chorobowe: obowiązku uiszczania składek zdrowotnych

Zespół ds. polityki gospodarczej, rynku pracy i strategii rozwoju województwa ponadto poparł: Stanowisko WRDS w Województwie Świętokrzyskim dotyczące opracowania nowego systemu organizacji publicznego transportu zbiorowego; Stanowisko WRDS w Województwie Małopolskim w sprawie usunięcia z krajowego porządku prawnego prawa użytkowania wieczystego;

Zespół ds. polityki gospodarczej, rynku pracy i strategii rozwoju województwa ponadto poparł: Stanowisko WRDS w Województwie Świętokrzyskim w sprawie rekomendacji na rzecz przyjęcia kryterium waloryzacji wynagrodzenia, uwzględniającego realne skutki podwyższenia minimalnego wynagrodzenia oraz minimalnej stawki godzinowej i zabezpieczające interesy obu stron w umowach zawieranych w trybie ustawy prawo zamówień publicznych;

Zespół ds. polityki społecznej i Dialogu Społecznego w 2017 roku nie spotkał się ani razu

arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół i placówek. Zespół ds. edukacji i kultury w 2017 roku spotkał się 2 razy i przyjął stanowiska w sprawie: wyeliminowania działań organu prowadzącego bydgoskie szkoły, przedszkola i placówki oświatowe, jakim jest Miasto Bydgoszcz, w zakresie opiniowania arkuszy organizacyjnych przez organizacje związkowe opiniowania arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół i placówek na rok szkolny 2017/2018, dla których organem prowadzącym jest Miasto Bydgoszcz.; arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół i placówek.

Zespół ds. ochrony zdrowia, który spotkał się w 2017 r. 3 razy przyjął stanowiska w sprawie: skutków dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego w związku z wejściem w życie ustawy o sieci szpitali i spodziewanym uchwaleniem aktów wykonawczych. ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiotach leczniczych

Przeniesienie obsługi K-P WRDS od Wojewody do Marszałka Zmiany prawne dotyczące funkcjonowania Kujawsko – Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego po 2015 r. Przeniesienie obsługi K-P WRDS od Wojewody do Marszałka Przeniesienie siedziby z Bydgoszczy do Torunia Rotacyjne przewodniczenie K-P WRDS Ograniczone środki finansowe na funkcjonowanie K-P WRDS

Przeniesienie obsługi K-P WRDS od Wojewody do Marszałka Skutki zmian prawnych dotyczących funkcjonowania Kujawsko – Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego po 2015 r. Przeniesienie obsługi K-P WRDS od Wojewody do Marszałka Przeniesienie siedziby z Bydgoszczy do Torunia Rotacyjne przewodniczenie K-P WRDS Ograniczone środki finansowe na funkcjonowanie K-P WRDS

Dziękuję za uwagę