Składki i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Część I Rachunkowość zakładów ubezpieczeń Wykład 6.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Czy przywileje grup zawodowych są sprawiedliwe?. Plan prezentacji 1. Podstawowe pojęcia 2. Zadanie 1 – świadczenia dodatkowe 3. Zadanie 2 – przywileje.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Alkotest przeciw tragedii” kampania społeczna Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”” przy poparciu Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz współpracy.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
 Koszty uzyskania przychodów to instytucja podatków dochodowych występująca w art. 15 ust. 1. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 22 ustawy.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Zarządzanie systemami dystrybucji
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU WYSZKOWSKIEGO W okresie roku.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
KOSZTY DZIAŁALNOŚCI EWELINA CHOJNACKA. DEFINICJA KOSZTÓW wyrażone w pieniądzu, celowe i dające efekt gospodarczy zużycie: a)rzeczowych składników aktywów.
EGZAMIN UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE. Pytanie 1 Ustawa o pośrednictwie ubezpieczeniowym jest z roku: a) 1998 b) 2003 c) 2007 d) 2012 Ustawa z którego roku.
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Ubezpieczenie wypadkowe
Lokalne źródła prawa – zarys
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
Podstawy prawne rynku ubezpieczeń w Polsce
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Oczekiwana przez inwestora stopa dochodu
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Ośrodek Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
Ośrodek Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Składki i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Dominika Trzeciak Grupa 2
SYSTEM UBEZPIECZEŃ Ćwiczenia 1 – Sprawy formalne i organizacyjne
UMOWA UBEZPIECZENIA II
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – uwagi ogólne
Składki i taryfy w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Temat 1: Wypadki drogowe statystyki i przyczyny
SYSTEM UBEZPIECZEŃ Ćwiczenia 1 – Sprawy formalne i organizacyjne
Robert Jakub Cichecki Tomasz Laskus
Prezentacja planu biznesowego
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
Zapis prezentacji:

Składki i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych Anna Witkowska Ewelina Woźniak

Składka ubezpieczeniowa Składka ubezpieczeniowa jest ceną za usługę ubezpieczeniową, która ma również charakter niematerialny. Realizacja tej usługi wystąpi w przyszłości i uzależniona jest od zdarzeń losowych, które mogą, lecz nie muszą wystąpić.

Konstrukcja i struktura składki ubezpieczeniowej Składka ubezpieczeniowa netto Narzut Składka ubezpieczeniowa brutto

Podstawowe dodatki powiększające składkę netto dodatek na koszty administracyjne dodatek na koszty akwizycji dodatek na działania prewencyjne dodatek na zysk dodatek na bezpieczeństwo

Korekty składki brutto Składka brutto może również podlegać korektom zmniejszającym lub zwiększającym jej wysokość: Korekta z tytułu osiągniętych dochodów inwestycyjnych Korekta inflacyjna Korekta reasekuracyjna

Trzy podstawowe reguły ubezpieczeniowe Reguła równowagi składek i świadczeń Reguła proporcjonalności składek i świadczeń Reguła równowartości składek i świadczeń

Taryfa ubezpieczeniowa Taryfa to wykaz stawek ubezpieczeniowych stosowanych przez dany zakład ubezpieczeń, do określenia wysokości składek uiszczanych przez ubezpieczonego, zawartych w umowie. Podstawą ustalenia taryfy ubezpieczeniowej jest poziom ryzyka w zależności od rodzaju ubezpieczenia i zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela. Poszczególne stawki zazwyczaj są określane w procentach lub w promilach..

Kto ustala taryfę oraz składkę ubezpieczeniową? Zgodnie z przepisami prawa taryfy, a tym samym wysokość składek za ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, ustala zakład ubezpieczeń po dokonaniu oceny ryzyka ubezpieczeniowego -  ani ustawodawca, ani organ nadzoru nie mają wpływu na wysokość składek, działa tu „niewidzialna ręka rynku" w postaci konkurencji cenowej pomiędzy ubezpieczycielami.

Czynniki determinujące wysokość składki ubezpieczeniowej OC Wiek i płeć właściciela auta Status rodzinny, zatrudnienie i miejsce zamieszkania właściciela Marka i rodzaj pojazdu, Pojemność silnika, rodzaj paliwa, sposób i okres użytkowania Przebieg poprzedniego ubezpieczenia (szkodowy, bezszkodowy), Okres posiadania prawa jazdy, Rodzaj płatności (jednorazowy, ratalny), Liczba użytkowników pojazdu, Zniżka marketingowa udzielana przez sprzedającego

Czynniki ryzyka w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC i AC Przepisy krajowe Dyrektywy UE Czynniki prawne Bezpieczeństwo na drogach Wiek i płeć sprawców Kradzieże samochodów Czynniki behawioralne Rozwój dróg, motoryzacji Inflacja, bezrobocie Czynniki makroekonomiczne

Bonus - Malus System działający na podstawie historii szkodowości kierowcy, pozwalający na przydzielenie go do danej klasy i odpowiednie wyliczenie składki. Według tego systemu składki OC i AC mogą wzrosnąć lub też zmaleć w kolejnych okresach ubezpieczenia. Jest to system wynagradzający kierowców za bezszkodową jazdę.

Przykładowa tabela w systemie bonus- malus ( Towarzystwo Proama) Klasa bonus/ malus Zniżka/ Zwyżka 7 Zniżka 70% 6 Zniżka 60% 5 Zniżka 50% 4 Zniżka 40% 3 Zniżka 30% 2 Zniżka 20% 1 Zniżka 10% Brak zniżki/ zwyżki -1 Zwyżka 15% -2 Zwyżka 30% -3 Zwyżka 100% Źródło: https://rankomat.pl/samochod/znizki-zwyzki-ubezpieczenie-auta

Rewolucja w ubezpieczeniach Konstrukcja ubezpieczeń oparta o ich rzeczywiste „wykorzystanie”, z dokładnie określoną wysokością i wielkością ryzyka przeniesioną na zakład ubezpieczeń. Możliwość uwzględniania zmian zachodzących podczas trwania umowy ubezpieczeniowej.

Rewolucja ubezpieczeń komunikacyjnych „pay as you drive” = „ płać tyle ile jeździsz”

Ryzyko - elementy składowe Ryzyko ubezpieczeń komunikacyjnych Pojazd Kierowca Rzeczywista ekspozycja na ryzyko

Kierowca Wiek i płeć Miejsce zamieszkania Historia ubezpieczeniowa Maksymalna prędkość osiągana przez pojazd Sposób przyspieszania Sposób hamowania

Rzeczywista ekspozycja na ryzyko Pojazd Marka Rodzaj Przebieg Wiek Rzeczywista ekspozycja na ryzyko Ile ? Kiedy? Gdzie? Jak? Podane elementy wpływające na ryzyko ubezpieczeniowe były znane od dawna, jednak dopiero postęp technologiczny umożliwił ich pomiar dzięki specjalnym narzędziom. Koszt ich wykorzystania systematycznie maleje, a rozwój łączności bezprzewodowej gwarantuje okresowe lub ciągłe przesyłanie informacji.

„Pay as you drive” w Polsce „Celem ubezpieczenia YU! jest docenienie kierowców, którzy jeżdżą bezpiecznie. Właśnie do nich, za pośrednictwem aplikacji mobilnej Yanosik, może trafić oferta najtańszego ubezpieczenia OC, AC, Assistance i NNW. Bezpieczni kierowcy otrzymają zindywidualizowaną ofertę.”

Jak otrzymać ofertę ubezpieczenia? Źródło: www.payhowyudrive.pl

Składki młodych kierowców W roku 2016 kierowcy w wieku 18-24 lat spowodowali 20% wypadków powstałych z winy kierujących. Zginęły w nich 542 osoby, a 7 790 zostało rannych. Najczęstszą przyczyną wypadków (39,5% wypadków, które spowodowali) było niedostosowanie prędkości jazdy do panujących warunków ruchu. W porównaniu z rokiem 2015 liczba wypadków spowodowanych przez tę grupę kierujących zwiększyła się 4,3%, liczba osób zabitych o 13,4% oraz liczba osób rannych o 3,8%. Połączenie brawurowej jazdy i braku doświadczenia stwarza większe zagrożenie na drodze. Ryzyko spowodowania wypadku przez młodych kierowców jest wyższe, co powoduje wysokie składki dla tej grupy.

Telematyka – szansa dla młodych kierowców i pozostałych uczestników ruchu drogowego Młode osoby są otwarte na nowe technologie (ok. 68% z nich wyraża chęć do zamontowania w swoich autach urządzeń monitorujących). Nie mają zastrzeżeń przed ujawnianiem ubezpieczycielowi informacji o swoim stylu jazdy, w celu obniżania składki OC komunikacyjnego. Wykorzystanie telematyki skłania młodych kierowców do ostrożnej jazdy, co znacznie poprawia bezpieczeństwo na drogach.

Profil Kierowcy 1 Płeć: mężczyzna Wiek: 22 lata Stan cywilny: kawaler, bez dzieci Miejsce zamieszkania: Warszawa Zatrudnienie: firma IT Data uzyskania prawa jazdy: 28-12-2013 Dane samochodu: Mazda 6 (sedan), rok produkcji 2016, benzyna, przebieg 15 000 km, zadeklarowany przebieg na okres ubezpieczenia 15 000 km, garaż indywidualny, głównym użytkownikiem auta jest właściciel.

Porównanie ofert ubezpieczeń dla Kierowcy 1 (ceny w zł) Zakład Ubezpieczeń OC OC+AC 2736 4547 2930 10484 3049 6998 5599 13468 3218 21880, 3703 9299 Źródło: opracowanie własne na podstawie porównywarki www.ubea.pl

Profil Kierowcy 2 Płeć: mężczyzna Wiek: 32 lata Stan cywilny: kawaler, bez dzieci Miejsce zamieszkania: Warszawa Zatrudnienie: firma IT Data uzyskania prawa jazdy: 28-12-2003 Dane samochodu: Mazda 6 (sedan), rok produkcji 2016, benzyna, przebieg 15 000 km, zadeklarowany przebieg na okres ubezpieczenia 15 000 km, garaż indywidualny, głównym użytkownikiem auta jest właściciel.

Porównanie ofert ubezpieczeń dla Kierowcy 2 (ceny w zł) Zakład Ubezpieczeń OC OC+AC 846 1912 1110 2229 912 2027 1610 4156 845 3182 1259 4466 Źródło: opracowanie własne na podstawie porównywarki www.ubea.pl

Profil kierowcy 3 Płeć: kobieta Wiek: 32 lata Stan cywilny: mężatka, dwójka dzieci Miejsce zamieszkania: Zakopane Zatrudnienie: gospodyni domowa Data uzyskania prawa jazdy: 28-12-2003 Dane samochodu: Skoda Octavia (combi), rok produkcji 2010, benzyna, przebieg 190 000 km, zadeklarowany przebieg na okres ubezpieczenia 15 000 km, garaż indywidualny, głównym użytkownikiem auta jest właściciel. .

Porównanie ofert ubezpieczeń dla Kierowcy 3 (ceny w zł) Zakład Ubezpieczeń OC OC+AC 494 808 1064 1160 599 841 836 1355 512 876 769 1246 Źródło: opracowanie własne na podstawie porównywarki www.ubea.pl

Dziękujemy za uwagę 