Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Metoda kierowanego nauczania
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Podsumowanie z realizacji projektu
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
DOBRE PRAKTYKI PRACY Z UCZNIEM NA ZAJĘCIACH WYRÓWNAWCZYCH
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Wyrównywanie szans edukacyjnych
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przygotowanie dziecka do szkoły
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Dydaktyka ogólna.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
REWALIDACJA INDYWIDUALNA
NIEPUBLICZNA PLACÓWKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI PROTOTO WE WROCŁAWIU
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Logopedia w szkole.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Zadania pedagoga szkolnego
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Dysleksja- problem znany czy nieznany?
OBRAZKOWY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Kilka słów o terapii pedagogicznej oraz zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych.

Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc dzieciom z różnego rodzaju nieprawidłowościami rozwoju i zachowania. Zaburzenia te, usprawnia się poprzez działania terapeutyczne, jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka.

Zasady Terapii Pedagogicznej Zasada indywidualizacji środków i metod dydaktycznych. Zasada powolnego stopniowana trudności, Zasada korekcji zaburzeń, Zasada kompensacji zaburzeń, Zasada systematyczności, Zasada ciągłości oddziaływania terapeutycznego.

Jaki powinien być Terapeuta Wspierający, pomocny, Wyrozumiały, szanujący, Cierpliwy, kulturalny, Miły, szczery, uśmiechnięty, życzliwy, Umieć zmotywować ucznia do dalszej pracy, Podnosi swoje kwalifikacje i umiejętności, Stworzyć optymalne warunki dla rozwoju dziecka

Cel Terapii pedagogicznej stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych, nauka oraz doskonalenie umiejętności czytania (tempo, technika czytania, różne formy czytania ze zrozumieniem treści poleceń i tekstów) usprawnianie i doskonalenie umiejętności pisania, ćwiczenia grafomotoryczne, ortograficzne,

Kształtowanie motywacji do nauki, Usprawnienie i doskonalenie funkcji: wzrokowych, słuchowych, koncentracji uwagi i pamięci( logicznej oraz kinezjologia edukacyjna) Myślenie przyczynowo – skutkowe, Myślenie matematyczne, Myślenie indukcyjne (wyciąganie wniosków) Myślenie symboliczne, Podnoszenie samooceny ucznia.

Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne Celem zajęcia korekcyjno – kompensacyjnych czy też rewalidacyjnych jest zniwelowanie lub zminimalizowanie zaburzeń jakie występują Terapeuta pomaga również w opanowaniu trudnej sztuki pisania i czytania. Podczas zajęć korekcyjno - kompensacyjnych posługuje się wieloma metodami aktywizującymi, technikami,środkami dydaktycznymi.

Jak wyglądają zajęcia? ! Zabawy i gry edukacyjne. Gimnastyka mózgu, Czytanie i pisanie, Lepienie z plasteliny, Wydzieranie i wyklejanie określonych figur, kształtów, Puzzle, mozaiki itp.

LITERKI – nauka poprzez zabawę LITERKI – nauka poprzez zabawę. Uczymy: spostrzegawczości, poprawnego literowania, koncentracji uwagi oraz skupienia.

Literki cd.

Domino sylabowe Uczy i rozwija spostrzegawczość, myślenie logiczne, pamięć i sięganie do swoich zasobów myślowych, aby utworzyć wyraz, koncentracja uwagi oraz skupienie się na wykonywanej czynności, wzbogacanie słownika.

Znajdź różnicę. Uczy: dostrzegać różnicę pomiędzy prawie identycznymi obrazkami, usprawnia analizę i syntezę wzrokową - niezbędną do prawidłowego czytania i pisania.

Nawlekanie koralików

Czego Tu brakuje?...

Motywacja Jak zmotywować ucznia na zajęciach do aktywnej i samodzielnej pracy. : Wspierać, Dać szanse na osiągnięcie sukcesu, Stopniowanie trudności zadań, Doceniać wysiłek, a nie tylko efekt końcowy, Być wyrozumiałym i pomocnym,

Dziękuję za uwagę. Wykład przygotowała mgr Anna Radwańska Pedagog i terapeuta pedagogiczny