Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Bożena Balcerzak-Paradowska Podstawowe kierunki zmian
Europejska Federacja Rodzin –
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Marian Babiuch Prezes PTEZ
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
1 Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Rekomendacje dla polityki Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne Warszawa, 20 czerwiec.
Program rozwoju pieczy zastępczej na lata
PRACA SOCJALNA.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Bożena Balcerzak-Paradowska Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Demografia na świecie – osoby w wieku lata – prognozy ONZ
Wsparcie rodzin w Małopolsce Wybrane działania RPO na lata
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
POSTULATY ZWIĄZKU DUŻYCH RODZIN TRZY PLUS W ZAKRESIE POLITYKI RODZINNEJ PAŃSTWA Warszawa, 26 września 2011 r.
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
ORAZ WYKAZ POTRZEB W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE LIPNO
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Polityka wsparcia – kierunki zmian legislacyjnych Rafał Bakalarczyk Instytut Polityki Społecznej, Uniwersytet Warszawski Warszawa, Patronat.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
SAMORZĄDOWA POLITYKA RODZINNA DODATEK DO ZASIŁKU RODZINNEGO dla rodzin wychowujących troje i więcej dzieci dr Paweł Wosicki, Radny m. Poznania, prezes.
Plan pracy Zarządu Oddziału ZNP w Przysusze na kadencję
Wsparcie dla rozwoju technologii
Joanna Krupska ZDR „Trzy Plus”. Polityka rodzinna W wymiarze krajowym i lokalnym.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Sejmowa Komisja Polityki Senioralnej Podsumowanie pracy Elżbieta Achinger Posłanka na Sejm RP.
Definicja państwa opiekuńczego (socjalnego)
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
RODZINA 500 PLUS #fakty. CZYM JEST #RODZINA500PLUS? Pierwszy tak szeroki i systemowy program wsparcia polskich rodzin po 1989 r. Świadczenie wychowawcze.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
Rządowy Program na rzecz Aktywności Osób Starszych na lata Głównym celem programu jest tworzenie warunków do rozwoju aktywności społecznej osób.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
ASYSTENTURA RODZINY.
PROGRAM „RODZINA 500 plus” W GMINIE JEDLNIA-LETNISKO
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
V ZLOT OGÓLNOPOLSKI ASYSTENTÓW RODZINY
Mieszkalnictwo wspomagane: od dobrych praktyk do spójnego systemu
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Systemy emerytalne a koncepcja nowych ryzyk socjalnych
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
dr hab. Iwona Sierpowska
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Pomoc osobom bezdomnym w Gminie Miejskiej Kraków
Zapis prezentacji:

Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego . Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność” Konferencja, Toruń - 16 czerwca 2015 CZŁOWIEK – najlepsza inwestycja Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” DZIAŁ PROGRAMÓW EUROPEJSKICH, ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk, Tel. (+48 58) 308 42 41, Fax: (+48 58) 308 42 11 e-mail: programy.europejskie@solidarnosc.org.pl , www.solidarnosc.org.pl/dialog

Polityka rodzinna - rekomendacje dr Arkadiusz Durasiewicz

OGÓLNA KONCEPCJA Dotychczasowa polityka rodzinna państwa polskiego opierała się na działaniach incydentalnych, udzielane wsparcie traktowane było jako krótkotrwałe i nie stanowiło systemowego wsparcia ukierunkowanego na wszystkie rodziny wychowujące potomstwo. Świadczenia społeczne mają charakter selektywny – ze względu na wprowadzone kryterium dochodowe, stąd niska efektywność prowadzonej polityki rodzinnej w niektórych obszarach ekonomicznego i społecznego wsparcia

GŁÓWNY CEL Głównym celem polityki rodzinnej państwa polskiego powinna być poprawa warunków powstawania i funkcjonowania rodzin oraz podnoszenie poziomu urodzeń. Oprócz aspektu ilościowego (czyli wzrostu dzietności) polityka rodzinna powinna się również skupiać na poprawie poziomu warunków życia rodzin.

OPINIOWANIE (1) Działania związku w zakresie polityki rodzinnej państwa powinny opierać się przede wszystkim na działaniach związanych z opiniami mającymi na celu: Podniesienie dochodowego znaczenia świadczeń rodzinnych poprzez wzrost kwot poszczególnych świadczeń i dążenie do osiągnięcia poziomu występującego w zintegrowanej Europie; Zlikwidowanie selektywnego charakteru świadczeń rodzinnych i przejścia do systemu rozwiązań uniwersalnych bądź znaczne obniżenie kryterium dochodowego; Uwzględnienie w wysokości zasiłku możliwości pokrycia szacowanych wydatków związanych z zaspokojeniem potrzeb rozwojowych dzieci (edukacyjnych, kulturalnych, rekreacyjnych itp.).; Ustalanie wysokości dodatków do zasiłków rodzinnych (np. w Niemczech Kinderzuschlag) , przysługujących w określonych prawnie sytuacjach w relacji do przeciętnych kosztów ponoszonych w sytuacji, która stanowi podstawę przyznania takiego dodatku; Ustanowienie możliwości pozyskiwania świadczeń przez większe grupy osób upoważnionych (jak np. panny z dzieckiem, dziadkowie na wnuczków); Zwiększenie systemu prorodzinnych wartości w społeczeństwie;

OPINIOWANIE (2) Uznanie dialogu społecznego jako najskuteczniejszego narzędzia ułatwiania godzenia życia zawodowego i rodzinnego – zaangażowanie związków zawodowych w ratyfikację i wypełnianie zapisów Konwencji MOP o pracownikach z obowiązkami rodzinnymi; Wspieranie rozwoju placówek opiekuńczo-wychowawczych poprzez wzrost nakładów na ich budowę, rozbudowę i rozwój; Zabieganie o większe dofinansowanie państwowe przy zakupie mieszkań dla młodych rodzin; Kształtowanie systemu wartości prorodzinnych w społeczeństwie, szczególnie wśród osób młodych; Zwiększenie zakresu usług społecznych dla osób zależnych poprzez narzędzia w postaci stacjonarnych instytucji pomocy społecznej oraz dodatkowe wsparcie ze strony pracowników socjalnych; Zwiększenie usług społecznych dla rodzin – szczególnie znajdujących się trudnych sytuacjach życiowych (np. niepełnosprawność dziecka) poprzez narzędzia umożliwiające lepsze funkcjonowanie (np. opiekunowie dofinansowywani przez państwo). Poprawą opieki zdrowotnej nad matką i dzieckiem

Niezbędne jest umieszczenie w ustawie budżetowej pozycji dotyczących wydatków związanych z pośrednimi narzędziami polityki rodzinnej. (polityka pośrednia)

REKOMENDACJA WARSZTATOWA W ZAKRESIE BUDŻETU PAŃSTWA Niezbędne jest umieszczenie w ustawie budżetowej pozycji dotyczących wydatków związanych z pośrednimi narzędziami polityki rodzinnej. (polityka pośrednia)

KONKLUZJE Na zakończenie wszyscy uczestnicy wraz z prowadzącymi doszli do głównego wniosku dotyczącego stworzenia Długookresowej Strategii Demograficznej Kraju wraz z Zintegrowanym Pakietem Wsparcia Socjalnego na rzecz rodzin jako dokumentów niezbędnych do realizacji efektywnej polityki prorodzinnej państwa polskiego. Uczestnicy warsztatów zasugerowali również, że wszelkie problemy dotyczące rodziny jak i narzędzia finansowe na rzecz rodzin powinny być diagnozowane z poziomu lokalnego i przekładane na poziom ogólnopolski – co dałoby na pewno szersze spojrzenie i dogłębniejszy efekt realizacji skutecznej polityki na rzecz rodzin.